Cykel stulen (Malmö)

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
slutenfabrik
Posts: 29
Joined: 17 Apr 2009 13:21
Location: LUND/MALMÖ

Cykel stulen (Malmö)

Post by slutenfabrik » 06 Aug 2011 17:45

Hej!

Min flickvän har fått sin cykel stulen, det vore great om folk från malmö som cyklar kunde hojta till om ni såg den glida förbi. Det är en create-cykel:
Silverfärgad, blå fälgar, vita däck, svarta ekrar, rosa ourygrepp, rakt styre, lila nav, rosa straps, mängder med klistermärken (tex: nitad-döskalle, positive youth, trainspotters, jungfru maria, ni vet allt färglatt och ganska mycket). Den är storlek 53.

Den är inte värd särskilt mycket, men den fyller ju sin funktion och det suger att den har blivit stulen (från vår innergård också!)

Ser ni den på stan eller på blocket eller någon annanstans så slå en pling till:
0735081252

Tack tack.

(Om tråden ligger placerad i fel del av forumet eller något annat inte stämmer så får mod/op säga till/ändra hur dom vill)

fed up
Posts: 20
Joined: 21 Mar 2010 22:10
Location: Malmö

Re: Cykel stulen (Malmö)

Post by fed up » 06 Aug 2011 20:26

Såhär ser den ut. Denna bilden är dock från förra sommaren, det är fler klistermärken och skit på den nu. Men ja, det gör nog mindre skillnad.

Image

Jag är så himla arg och ledsen. Vad fan skulle de sno just min cykel för? Vem tror de ska vilja köpa den? Däcken är skitslitna, det är en jävla lågbudget-cykel i grund och botten och den är proppfull med klistermärken...jävla puckon.

Chris
Posts: 69
Joined: 23 May 2010 14:37
Location: Malmø

Re: Cykel stulen (Malmö)

Post by Chris » 07 Aug 2011 12:14

surt! ska hålla ögonen öppna, lär ju vara lätt att känna igen åtminstone!

fed up
Posts: 20
Joined: 21 Mar 2010 22:10
Location: Malmö

Re: Cykel stulen (Malmö)

Post by fed up » 27 Aug 2011 12:28

Cykeln har nu återvänt hem. En kille cyklade förbi min pojkvän på den så han köpte tillbaka den för en mindre slant. De har uppenbarligen lekt med den för bakdäcket är helt slut och framhjulet lite skevt. De har tagit bort frambromsen, clips+straps och försökt ta/slipa bort klistermärkena med varierande resultat.

User avatar
Wooria
Posts: 847
Joined: 12 Jan 2011 12:22
Location: Malmoe city!

Re: Cykel stulen (Malmö)

Post by Wooria » 27 Aug 2011 13:11

Gött snack!
Extreme music for extreme people!

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Håll koll efter denna med i Malmö

Post by merkur » 27 Aug 2011 21:55

Hej, jag lade upp en post innan "sidkraschen" om att min kära FUJI blivit stulen på persborgs station, så nu lägger jag upp den här igen.
Den har wellgo-trampor, SRAM apexbroms, SRAM handtag från en kärringcykel, Jalcofälgar, fixed/free gängade kugghjul frihjulet från shimano 18t och det fixerade original med 15t.

Ett signalement är att det är ett veck i sadeltyget där bak.

Jag saknar den här cykeln så hemskt mycket och utlovar en hittelön på 1000 kr till den som kan hitta den.

Finns en grupp på facebook som heter, "hjälp max hitta hans cykel".
Image

http://s968.photobucket.com/albums/ae16 ... 511051.jpg

Är även intresserad av att köpa en ny om någon har eller vet en för ett bra pris.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Cykel stulen (Malmö)

Post by carlhenrik » 27 Aug 2011 22:33

Merkur, inget försvann när forumet gick ned. Här är din tråd: viewtopic.php?f=1&t=8947

Har den varit på villovägar sedan maj skulle jag dock inte hoppas för mycket.

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Cykel stulen (Malmö)

Post by merkur » 28 Aug 2011 10:03

Ok, bra att tråden fanns kvar. Jag tror inte heller att den kommer dyka upp men jag tror ju att den fortfarande existerar, så någon kommer ju cykla på den förr eller senare, det jävliga var ju att de slutat sälja den på evans också, som hade ett förmånligt pris på den.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

Post Reply