Hittad Single Speed i Göteborg.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Hommus
Posts: 437
Joined: 20 Aug 2008 14:29
Location: Zurich

Hittad Single Speed i Göteborg.

Post by Hommus » 04 Sep 2008 11:44

/ HELLO

Förbarmade mig över en förmodligen stulen Crescent single speed som låg slängd i en buske vid Backaplan i GBG igår 3e september. Den finns i tryggt förvar om något saknar den, annars går den till polisens hittegods på måndag. Återfås mot närmre beskrivning.

/ E

User avatar
Hommus
Posts: 437
Joined: 20 Aug 2008 14:29
Location: Zurich

Re: Hittad Single Speed i Göteborg.

Post by Hommus » 10 Sep 2008 08:54

Cykeln har hittat hem. Den stals vid centralen för 3 veckor sen och ägaren ringde igår. Hittelönen blev att han bjuder mig på en öl om han ser mig på krogen, viket han kommer att göra. Slutet gott, allting gött.

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Re: Hittad Single Speed i Göteborg.

Post by NKDMS » 10 Sep 2008 09:23

ErikN wrote:Cykeln har hittat hem. Den stals vid centralen för 3 veckor sen och ägaren ringde igår. Hittelönen blev att han bjuder mig på en öl om han ser mig på krogen, viket han kommer att göra. Slutet gott, allting gött.
Det var väldigt schysst av dej, det är inte ofta man får tillbaka sin stulna hoj.
Bra jobbat.

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 10 Sep 2008 10:27

Det är väl så här det måste gå till. Polisen kommer ju inte att se till att stulna cyklar hittar hem till sina rätta ägare.
Senaste storyn jag hörde var en kollegas cykel som stals. Hittades och lämnades in till polisen ungefär en månad efter att den stals. Efter 3 månader så får upphittaren tillbaka den. Han letar då lite på nätet och hittar till slut rätt på min kollega som nu fått tillbaka cykeln.
Kanske är dags för polisen att lämna över hanteringen av stulna cyklar till någon utomstående, kanske med backning av försäkringsbolagen som intressent? Eller att polisen iaf hade en databas där sökord kan matas in. Ovanliga cyklar borde ju vara lätta att spåra. Vet inte hur det funkar, verkar mest som att det system som finns idag inte gör det. Ja ja...
Hur som helst, bra att folk får tillbaka sina cyklar!

Post Reply