kommer vara häng före, under och efter tävlingen så dyk upp oavsett om du vill tävla eller bara hänga runt. Efter själva huvudtävlingen ska vi kora årets sprinter, mannen eller kvinnan med bäst balanssinne i Trackstand innan vi övergår i barbari och bröstar upp oss för en footdown. och så slänger vi in en skid däremellan för de som är sugna. Dyker det upp någon med svåra trickskills så är det alltid uppskattat.
Det här eventet kommer att erbjuda god mat från Soppan Edvinsson Örtqvist, i form av en varm gryta. Samt kaffe från Öner Kulbay, geniet bakom mikrorosteriet kulbay coffee och även stans trevligaste bartender och barista. Musik kommer att spelas vid start/målområdet.
Missa inte detta.
Ni kommer alla att tävla i samma klass men det blir priser både till bud och ickebud, Cargocyklar är givetvis tillåtna i alla grenar utom footdown. Tyvärr så kommer vi inte att köra något separat cargorace det här året även om det dykt upp en del förfrågningar. men kommer det flera så kommer vi givetvis ha ett pris för snabbaste cargo. och kanske slänga in ett eller annat bildäck bland körningarna

(låt mig veta några dagar i förväg om du ställer upp med cargo)
Liten hint om själva tävlingsmomentet.
Vinnaren av årets Cykelbuds-SM är den cyklist som lyckas tjäna och samla ihop störst summa pengar på att utföra leveranser mellan ett flertal stationer. Det kommer även att finnas ”kontanter” med i tävlingen, som du får när du utför svartjobb. Kontanter behövs för att köpa manifest med välbetalda jobb.
Nu är anmälan öppen. Skicka mig ett PM med för och efternamn så svarar jag på det med bl a kontonr där du kan sätta in 150kr. när du sätter in pengarna skriver du enligt följande i meddelandefältet: SM, förnamn, efternamn. senaste dagen för detta är torsdag. har du Swedbank går det bra att göra det fram t o m fredag. När jag fått in pengarna så släpper jag en del av den information som kan vara bra att ha med sig under rejset.
välkomna!