En mintpastill tack...

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
julle
Posts: 352
Joined: 24 May 2008 23:22
Location: Sthlm

En mintpastill tack...

Post by julle » 14 Jun 2011 20:21

...jag kräktes lite i munnen http://www.bikeid.se/

sen sket jag på mig http://www.bikebyme.com/se/

(säkert en repost, må så vara)
Onykter cyklist

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: En mintpastill tack...

Post by oskarwallin » 14 Jun 2011 20:24

Om du söker på bikebyme så hittar du en gammal tråd från när sajten lanserades. Rörde upp mycket känslor då med, riktig popcorn-läsning!

User avatar
julle
Posts: 352
Joined: 24 May 2008 23:22
Location: Sthlm

Re: En mintpastill tack...

Post by julle » 14 Jun 2011 20:31

oskarwallin wrote:Om du söker på bikebyme så hittar du en gammal tråd från när sajten lanserades. Rörde upp mycket känslor då med, riktig popcorn-läsning!
HAHA ! ja, det var skoj läsning viewtopic.php?f=1&t=5630&hilit=bikebyme,

hade aldrig sett det innan jag slog upp sidan 6 i dagens DN, kulturdelen.
vilken jävla skit...
Onykter cyklist

User avatar
gerry
Posts: 212
Joined: 27 May 2008 10:47

Re: En mintpastill tack...

Post by gerry » 14 Jun 2011 22:37

Slår man upp "äkta" i en ordbok hittar man julle.

brevbäraren
Posts: 5
Joined: 29 Apr 2011 15:33
Location: västerås

Re: En mintpastill tack...

Post by brevbäraren » 15 Jun 2011 06:21

Huvudsaken att man cyklar och gillar det, Det är bara tröttsamt när de blir så skitnödigt hela tiden. Det är faktiskt lite skitnödig attityd på forumet. Jag tycker att det är roligt att trampa, förutsatt att det rullar fint, i viss mån räcker det för mig, och att min cykel är robust och tål dagligt användande.

Det viktigaste är väl ändå att man kan hantera cykeln i trafiken än att åka runt utan broms på en cykel avsedd för bana?

JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

Re: En mintpastill tack...

Post by JoLi » 15 Jun 2011 08:58

brevbäraren wrote:...Det viktigaste är väl ändå att man kan hantera cykeln i trafiken än att åka runt utan broms på en cykel avsedd för bana?
Nej. Det viktigaste är att åka runt på en bancykel som är unik och snygg. Att man sen inte kan bromsa är mycket sekundärt.

Att åka trafiksäkert predikar man för barnen, det är dock inte det roligaste att läsa om på ett forum, speciellt in detta forum. Om någon skriver hur man klotat in i en polisbil för att man inte kan köra sin bancykel är ju bara kul läsning.

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: En mintpastill tack...

Post by Prince of the rodeo » 15 Jun 2011 09:19

JoLi wrote:
brevbäraren wrote:...Det viktigaste är väl ändå att man kan hantera cykeln i trafiken än att åka runt utan broms på en cykel avsedd för bana?
Nej. Det viktigaste är att åka runt på en bancykel som är unik och snygg. Att man sen inte kan bromsa är mycket sekundärt.

Att åka trafiksäkert predikar man för barnen, det är dock inte det roligaste att läsa om på ett forum, speciellt in detta forum. Om någon skriver hur man klotat in i en polisbil för att man inte kan köra sin bancykel är ju bara kul läsning.
+ 10 :lol:

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: En mintpastill tack...

Post by svennelainen » 15 Jun 2011 09:29

Numera kan man köpa fixed på XXL i Bromma. Messenger-nånting hette den visst.

Så ni som vill vara skitnödiga får hitta nåt annat fordon, för nu är fixie lika mainstream som barnvagn.

Häpp!

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: En mintpastill tack...

Post by Bratt » 15 Jun 2011 10:28

Prince of the rodeo wrote:
JoLi wrote:
brevbäraren wrote:...Det viktigaste är väl ändå att man kan hantera cykeln i trafiken än att åka runt utan broms på en cykel avsedd för bana?
Nej. Det viktigaste är att åka runt på en bancykel som är unik och snygg. Att man sen inte kan bromsa är mycket sekundärt.

Att åka trafiksäkert predikar man för barnen, det är dock inte det roligaste att läsa om på ett forum, speciellt in detta forum. Om någon skriver hur man klotat in i en polisbil för att man inte kan köra sin bancykel är ju bara kul läsning.
+ 10 :lol:
+7

Som en liten hommage till JoLi blir morgondagens pistarunda bromslös.

edit: Svenliannen: XXL lutz?

FTF&M

Re: En mintpastill tack...

Post by FTF&M » 15 Jun 2011 17:18

julle wrote:...jag kräktes lite i munnen http://www.bikeid.se/

sen sket jag på mig http://www.bikebyme.com/se/



brevbäraren
Posts: 5
Joined: 29 Apr 2011 15:33
Location: västerås

Re: En mintpastill tack...

Post by brevbäraren » 15 Jun 2011 18:04

Jag framstod nog som en grinig farbror imorse, det är inte bra, jag har inte ens fyllt 23. Fast jag tror att jag vägde upp det lite när jag dunkade näven i dörren på en mindre lastbil som trängde mig på väg till jobbet. Det kanske var mindre trafiksäkert...fast jag hade broms....

Nåväl, som tidigare, huvudsaken att man trivs med sin cykel.
Sen måste väl även jag såga de där hemsidorna, dels för att det är rätt knapphändig information om komponenter, geometri, och så orkar jag inte med att allt måste vara så unikt hela tiden. Det känns så ängsligt, duger det här? Gillar man det, så gillar man det.

User avatar
julle
Posts: 352
Joined: 24 May 2008 23:22
Location: Sthlm

Re: En mintpastill tack...

Post by julle » 17 Jun 2011 10:42

svennelainen wrote:Så ni som vill vara skitnödiga får hitta nåt annat fordon, för nu är fixie lika mainstream som barnvagn...
jag e så skitnödig att jag sket på mig...
vet inte varför jag reagerade så stark, att fixed blivit mainstrean rör mig inte, men tycker det e grymt fula cyklar (grymt fula!) och värdelös hemsida... das ist alles, sen kanske min bitterhet inte förtjänar en egen tråd
Onykter cyklist

Post Reply