The Valkenburg Experience

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

The Valkenburg Experience

Post by Streamliner » 11 Jun 2011 15:59

The images are deleted.
Last edited by Streamliner on 13 Jun 2011 05:43, edited 1 time in total.
Loch Ness is Deep.

pse
Posts: 1074
Joined: 07 Aug 2009 23:59
Location: Örebro

Re: The Valkenburg Experience

Post by pse » 11 Jun 2011 16:19

Pretentiöst :)

rollthedice
Posts: 62
Joined: 25 May 2010 07:03
Location: Bangkok/Sthlm

Re: The Valkenburg Experience

Post by rollthedice » 11 Jun 2011 17:13

mycket elegant och riktigt fina bilder!!!

User avatar
Panos
Posts: 361
Joined: 01 Dec 2008 11:23
Location: Karlskrona
Contact:

Re: The Valkenburg Experience

Post by Panos » 12 Jun 2011 06:08

Mycket fina bilder och en riktigt nice presentation =)
Moto Garage 371
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI

User avatar
Nhim
Posts: 61
Joined: 15 May 2009 19:16
Location: Malmö
Contact:

Re: The Valkenburg Experience

Post by Nhim » 12 Jun 2011 08:17

Gillar din härliga "less is more"-bild :D
Fina bilder!

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Bratt » 12 Jun 2011 17:09

Jag måste bara fråga. Vad är det som gör denna ram så speciell? Och cyklade inte Harry Snäll linjelopp? Dagens cresent står inte högt i kurs i min värld tyvärr. Jag menar kom igen, 47 000:- borde man minst får en full Dura Ace grupp för och cykel långt under 7.2kg. Du kan ju få en Canyon för 43 000:-, campa super record 11, 6.25kg. Ja, lite trött och grinig...

Ramen ser ju fin ut. Hoppas den rullar fint också. Men det borde den ju göra på ett par suzue nav.

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: The Valkenburg Experience

Post by Muffat Stål » 12 Jun 2011 17:24

Kalla mig elak, men grafiken fick mig genast att tänka på denna fenomenala sketch av Varan-gänget för sisådär 15 år sedan. :wink:
Image

Dock kul att du gillar din hoj, det är alltid härligt att se!
The thigh's the limit

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Rokkoko » 12 Jun 2011 17:34

Jag tycker att det är en fin cykel, men 47 000:-? Var det rätt uppfattat?

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Re: The Valkenburg Experience

Post by Jonis! » 12 Jun 2011 18:15

Rokkoko wrote:Jag tycker att det är en fin cykel, men 47 000:-? Var det rätt uppfattat?
har jag svårt att tänka mig om det inte är inräknat en jävla massa arbetstid. var kommer den siffran ifrån?
Valkenburgen kostade väl runt 6k med andra prylar. Det är ju heltklart en fin hoj! Men jag hade nog valt något roligare att polera..
Btw, vann inte Snäll på en "Crescent-orange" hoj med pipita mönster och hela köret (dvs en världsmästarcykel.. så mycket snyggare i mina ögon) ?
sökes: nervex bangaffel.

MarcAd
Posts: 69
Joined: 05 Dec 2010 17:05
Location: Kronoberg

Re: The Valkenburg Experience

Post by MarcAd » 12 Jun 2011 18:18

Grattis till en fin hoj och bilder.

47 000.- är nog för en Crecent Exa , deras dyraste racer.

aaa för sent...

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Bratt » 12 Jun 2011 18:24

MarcAd wrote:Grattis till en fin hoj och bilder.

47 000.- är nog för en Crecent Exa , deras dyraste racer.

aaa för sent...
Ja det var precis den jag tänkte på: http://www.crescent.se/traeningtaevling ... 40-20-vxl/

2012 år modell
Image

man kan ju drömma.

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Rokkoko » 12 Jun 2011 19:24

Tänkte väl. Vad gick cykeln i fråga på då?

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: The Valkenburg Experience

Post by Streamliner » 12 Jun 2011 19:56

Bratt wrote:Jag måste bara fråga. Vad är det som gör denna ram så speciell? Och cyklade inte Harry Snäll linjelopp? Dagens cresent står inte högt i kurs i min värld tyvärr. Jag menar kom igen, 47 000:- borde man minst får en full Dura Ace grupp för och cykel långt under 7.2kg. Du kan ju få en Canyon för 43 000:-, campa super record 11, 6.25kg. Ja, lite trött och grinig...

Ramen ser ju fin ut. Hoppas den rullar fint också. Men det borde den ju göra på ett par suzue nav.
Förstår faktiskt inte var siffran 47.000 kr kommer ifrån?
Kan du förklara närmare vad du menar Bratt?
Loch Ness is Deep.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Bratt » 12 Jun 2011 20:53

Streamliner wrote:
Bratt wrote:Jag måste bara fråga. Vad är det som gör denna ram så speciell? Och cyklade inte Harry Snäll linjelopp? Dagens cresent står inte högt i kurs i min värld tyvärr. Jag menar kom igen, 47 000:- borde man minst får en full Dura Ace grupp för och cykel långt under 7.2kg. Du kan ju få en Canyon för 43 000:-, campa super record 11, 6.25kg. Ja, lite trött och grinig...

Ramen ser ju fin ut. Hoppas den rullar fint också. Men det borde den ju göra på ett par suzue nav.
Förstår faktiskt inte var siffran 47.000 kr kommer ifrån?
Kan du förklara närmare vad du menar Bratt?
http://www.crescent.se/traeningtaevling ... 40-20-vxl/ <-- 47000:-

Följ länken ovan. Dom har till och med mage att skriva att det är ett dura-ace system då det egentligen är en blandning mellan ultegra och dura-ace. Så vad jag vill säga är --> Cresent + s

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: The Valkenburg Experience

Post by Streamliner » 12 Jun 2011 21:34

Bratt wrote:
Streamliner wrote:
Bratt wrote:Jag måste bara fråga. Vad är det som gör denna ram så speciell? Och cyklade inte Harry Snäll linjelopp? Dagens cresent står inte högt i kurs i min värld tyvärr. Jag menar kom igen, 47 000:- borde man minst får en full Dura Ace grupp för och cykel långt under 7.2kg. Du kan ju få en Canyon för 43 000:-, campa super record 11, 6.25kg. Ja, lite trött och grinig...

Ramen ser ju fin ut. Hoppas den rullar fint också. Men det borde den ju göra på ett par suzue nav.
Förstår faktiskt inte var siffran 47.000 kr kommer ifrån?
Kan du förklara närmare vad du menar Bratt?
http://www.crescent.se/traeningtaevling ... 40-20-vxl/ <-- 47000:-

Följ länken ovan. Dom har till och med mage att skriva att det är ett dura-ace system då det egentligen är en blandning mellan ultegra och dura-ace. Så vad jag vill säga är --> Cresent + s

Avsikten med att skapa den här tråden var för min del att bidra till forumet med något trevligt att titta på, ungefär som att man ibland köper en cykeltidning bara för att titta på fina bilder och njuta av dem. Man måste inte vilja äga det som visas på bilderna men världen består av en hel rad alternativ som passar olika människor på olika vis. Därmed inte sagt att det ena är mer är riktigt än det andra.

Vad Crescent gör eller vad de tar betalt för sina produkter får stå för dem. Det du refererar till har jag ingen vetskap eller kunskap om och jag kan inte se på vilket sätt detta berör min tråd?

Jag har förstått att det finns många på forumet som inte gillar Crescent och det är helt ok. Det finns många märken som jag inte gillar också men jag gläds med dem som väljer att köra och älska dessa märken.

Frågan är vad vi ska ha det här forumet till egentligen om det är så lågt i taket? Varför kan inte var och en få ha sina ideal och bli respekterade för detta?

Jag har sett den här tendensen tidigare på forumet och ibland tänker jag på att just de personerna som alltid klagar är just samma personer som, i varje fall jag sett, aldrig själva har bidragit med något för att glädja andra i till exempel en bildberättelse.

Nå, hur vill vi ha det?
Loch Ness is Deep.

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: The Valkenburg Experience

Post by Muffat Stål » 12 Jun 2011 21:56

Jag vet inte varför jag får för mig att svara ur någon form av objektiv synvinkel här, men jag lurar mig själv att jag kan det. Anledningen att folk reagerar, över huvud taget, är sättet du presenterar din cykel på. Det finns oändligt många fina cyklar i stallen hemma hos fg´s medlemmar som man får se en skymt av då och då, vilket i alla fall jag tycker räcker för att stilla mina begär. Att posta 20 softade bilder med ditklistrade lens flares på sin älskling utan någon (för mig skönjbar) glimt i ögat öppnar dörren för kritik. Dessutom tror jag att reaktionen på bildsviten hade varit mer positiv om du visat upp, typ en Cinelli laser eller något annat mer unikt bygge..
Jag tror inte (nu är jag inte objektiv längre) att någon majoritet av läsarna på forumet är jättesugna på att förkovra sig i valkenburg-porr en söndag kväll. Och på ett sätt är ett väl så här ett forum ska funka. Åsikter möts, kritik ges, vissa idéer sågas medan andra hyllas.
Däremot är det, som jag redan tryckt på, skitkul att du har kommit fram till ett bygge du är nöjd med. Gött!
The thigh's the limit

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Fredde » 12 Jun 2011 22:13

Såhär borde ju varenda cykel i "visa din cykel"-tråden visas och inte någon halvöppen kartong med ett hörn av ram och en halv logga som tittar ut.

/Fredde

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: The Valkenburg Experience

Post by ArvidSvensson » 12 Jun 2011 22:21

Stå på dig streamliner! Klart man ska älska sin cykel! Nyttigt att provtrycka takhöjden på forat också.

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: The Valkenburg Experience

Post by Muffat Stål » 12 Jun 2011 22:22

Fredde wrote:Såhär borde ju varenda cykel i "visa din cykel"-tråden visas och inte någon halvöppen kartong med ett hörn av ram och en halv logga som tittar ut.

/Fredde
Skyll inte på mig när jag sänker servern med bilder på korkpluggar, tyglindor, lackskador, rost och annan skit. :wink:

Sen vill jag bara påpeka att det inte är jag som har Less is more som mitt motto. Less is a bore brukar jag försöka leva efter.
The thigh's the limit

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Bratt » 12 Jun 2011 23:03

Streamliner wrote:Vad Crescent gör eller vad de tar betalt för sina produkter får stå för dem. Det du refererar till har jag ingen vetskap eller kunskap om och jag kan inte se på vilket sätt detta berör min tråd?

Varför kan inte var och en få ha sina ideal och bli respekterade för detta?

Nå, hur vill vi ha det?
Jag tycker inte det var helt OT från min sida. Du lägger upp en bilder på en cykel med en ram från cresent och jag för fram mina åsikter om företaget. Missade du även att jag kommenterade ramen? När jag skriver speciell så undrar jag på vilket sätt den skiljer sig från cresents Retro 601? Ingen retorisk fråga! Jag har redan försökt leta reda på svaret själv utan framgång. Så idiotiskt nog så frågade jag ägaren till en...

Att inte visa respekt vore att skriva "din ram set ut som din mors vagina". Personliga angrepp osv. Känner du dig personligen angripen då jag kritiserar Cresent? Smaken är som baken med det cresent gör är inte försvarbart.

Hur jag vill ha det? Diskussion och frihet att uttrycka åsikter. Men även friheten att lägga upp tio bilder i en egen tråd på sin nya ögonsten såklart.

Post Reply