Eurosport Player

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Re: Eurosport Player

Post by jp » 02 Jul 2011 12:03

funkar inte jättebra för mig, testat vlc o den kör streamen ett tag, typ 5-10 minuter o sen stänger den ner videofönstret.. något tips?
Image

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Eurosport Player

Post by ana » 02 Jul 2011 13:25

jp: Samma för mig, tror det bara är strömmen som är kass helt enkelt. Jag antar att den kommer igång om du kör igång strömmen igen?

Skulle behöva veta om det är någon skillnad när man kör via deras hemsida, jag misstänker att det är lika dåligt...

Är nog många som kollar idag också tyvärr. Minns att det var lika sämst på Girot. Sen funkar det bra när det är vedklyvning och snooker... :roll:

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Re: Eurosport Player

Post by jp » 02 Jul 2011 20:37

ana wrote:jp: Samma för mig, tror det bara är strömmen som är kass helt enkelt. Jag antar att den kommer igång om du kör igång strömmen igen?
ja, kommer igång igen, testade o köra nu när de e annat o då stänger den inte, så de måste ha med o göra att de e strömmen som e överbelastad. tråkigt.
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Eurosport Player

Post by Viggen » 03 Jul 2011 10:53

Bara jag, på mac, som inte får igång kopplingen mellan gui:n och Vlc? Kopierade länken som postades tidigare men sen kan jag rulla tummarna i en hel evighet. Inget av värde händer alls..

Hilfe?

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Re: Eurosport Player

Post by Jonis! » 03 Jul 2011 16:31

Viggen wrote:Bara jag, på mac, som inte får igång kopplingen mellan gui:n och Vlc? Kopierade länken som postades tidigare men sen kan jag rulla tummarna i en hel evighet. Inget av värde händer alls..

Hilfe?
beror ju på var du har vlc installerat förnågonstans.. /Applications/VLC.app/Contents/MacOS/VLC är ju den vanliga sökvägen till den körbara filen. Startar vlc om du klistrar in det i terminalen följt av enter?
sökes: nervex bangaffel.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Eurosport Player

Post by Viggen » 03 Jul 2011 18:09

Jonis! wrote:beror ju på var du har vlc installerat förnågonstans.. /Applications/VLC.app/Contents/MacOS/VLC är ju den vanliga sökvägen till den körbara filen. Startar vlc om du klistrar in det i terminalen följt av enter?
Njae det funkar inte så bra:
"Elvira:~ Victor Olausson$ Applications/VLC.app/Contents/MacOS/VLC
-bash: Applications/VLC.app/Contents/MacOS/VLC: No such file or directory"

Jag borde ju kunna luska ut vad sökvägen är till vlc, det ligger ju bara där rakt ner i applicationes/program och gottar sig.. men frågan är bara hur en luskar ut sökvägen, det är nog elementärt enkelt för google att svara på kan jag tänka mig *byter flik*.

EDIT: Det var ju inte enklare än att någon ogärningsman varit inne och plitat in ett mellanslag efter "VLC" i applikationsnamnet...

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Re: Eurosport Player

Post by Jonis! » 03 Jul 2011 21:19

Viggen wrote: Jag borde ju kunna luska ut vad sökvägen är till vlc, det ligger ju bara där rakt ner i applicationes/program och gottar sig.. men frågan är bara hur en luskar ut sökvägen, det är nog elementärt enkelt för google att svara på kan jag tänka mig *byter flik*.
Dra vlc ikonen till teminalen, då får du sökvägen till vlc.app (programkatalogen) sen är det bara fortsätta, <tab> & "ls -l" brukar vara en goda vänner sen :)
när du hittat den körbara filen kan du visa var du är med kommandot "pwd"
Viggen wrote: EDIT: Det var ju inte enklare än att någon ogärningsman varit inne och plitat in ett mellanslag efter "VLC" i applikationsnamnet...
gött :)
sökes: nervex bangaffel.

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Eurosport Player

Post by ana » 03 Jul 2011 21:35

Härligt att höra att det löste sig Viggen! :D

Men faaan vad less jag blir på Eurosport-strömmen asså. Under all kritik. Blääää.

slice me nice
Posts: 4
Joined: 05 Jul 2011 11:17

Re: Eurosport Player

Post by slice me nice » 05 Jul 2011 11:20

Min dator (mac OS 10.5) säger bara att "java file could not be launched" när jag försöker starta filen :(
Nån som vet hur man löser problemet?

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Eurosport Player

Post by ana » 05 Jul 2011 11:46

Du har kanske inte Java installerat?

Dra ned det härifrån: http://support.apple.com/downloads/Java ... _Release_9

(Har ej Mac så jag vet inte hur det brukar gå till, om någon med Mac vet bättre hojta till! :D )

slice me nice
Posts: 4
Joined: 05 Jul 2011 11:17

Re: Eurosport Player

Post by slice me nice » 05 Jul 2011 11:55

Tyvärr var det inte så enkelt. Jag hade redan den senaste versionen av Java, eftersom Mac OS ser till att hålla sånt uppdaterat.

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Re: Eurosport Player

Post by jp » 05 Jul 2011 17:27

är det bara jag som får upp den här nu hela tiden.. ? Image
Image

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Eurosport Player

Post by ana » 05 Jul 2011 18:02

Funkar fint för mig. Både Silverlight via webben och Java-appen.

User avatar
hadnan
Posts: 193
Joined: 18 Apr 2010 09:11
Location: Stockholm

Re: Eurosport Player

Post by hadnan » 05 Jul 2011 20:46

jp wrote:är det bara jag som får upp den här nu hela tiden.. ? Image
Samma felmeddelande för mig hela tiden på macen. Har mailat supporten få se vad det blir för svar.

Kollade på TdF idag med Explorer genom parallells. Det funkade smärtfritt. Så det är väl ngn mac grej.

maxxan
Posts: 4
Joined: 07 Jul 2011 14:09

Re: Eurosport Player

Post by maxxan » 07 Jul 2011 14:11

Fick detta från supporten idag.

Hej Markus

Tack för ditt mail,

Vi ber om ursäkt att du har haft problem att se på Eurosport Player. Vi är medvetna om problemet och håller på att bygga på en lösning. Så det finns inte så mycket du kan göra åt detta, problemet ligger hos oss. Vi kommer snart att lansera en ny streaming som gör att tjänsten ska fungera smidigare och även få bilden i HD kvalité. Vi hoppas att detta ska vara klart i slutet på Juli.

Vi ber ännu än gång om ursäkt över det inträffade.

Med vänliga hälsningar

Eurosport Player Team

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Eurosport Player

Post by ana » 07 Jul 2011 15:31

Låter ju bra det där med HD-kvaliteten iaf. :) Hoppas de är klara snart...

matti
Posts: 44
Joined: 16 May 2008 10:41
Location: sthlm

Re: Eurosport Player

Post by matti » 08 Jul 2011 13:11

Jag hade precis författat ett långt argt mail till supporten igår. I Chrome var det i princip osebart, avbrott hela tiden, dålig kvalitet osv osv. Så tänkte jag att jag borde prova med en annan webbläsare först, och med Safari (OS X) har det funkat klockrent sedan dess. Inte blivit nerkopplad en enda gång :roll:

Chrome + Silverlight + OS X = :twisted: :evil:

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Eurosport Player

Post by ana » 08 Jul 2011 13:26

Använd JAR-filen istället, problem solved! ;)

slice me nice
Posts: 4
Joined: 05 Jul 2011 11:17

Re: Eurosport Player

Post by slice me nice » 08 Jul 2011 13:47

ana wrote:Använd JAR-filen istället, problem solved! ;)
Om man inte lyckas starta JAR-filen då?

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Eurosport Player

Post by ana » 08 Jul 2011 13:50

Ja, du. Bra fråga. Jag ger ingen support för Mac då jag inte har tillgång till en sådan och inte heller besitter kunskaper om hur man kontrollerar att allt är uppe och snurrar som det ska på en Mac.

Det enda jag kan komma på är väl att testa andra applikationer som använder sig av Java och om inte heller de heller fungerar kan man inte skylla på Eurosport.jar iaf.

Post Reply