Tips om jobbsökeri som cykelbud

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
AjminSko
Posts: 5
Joined: 31 Aug 2008 21:33

Tips om jobbsökeri som cykelbud

Post by AjminSko » 31 Aug 2008 21:42

Hej jag heter Peter och det här är min första post efter att ha suttit och läst en del på forumet ett tag.
Kanske lite halvkass presentation att börja med en smärre maratonpost men jag ställde samma fråga på Happymtb.org för ett tag sen och kände inte riktigt att jag fick klarhet i mina frågor så jag tänkte fiska lite efter respons här om ni inte misstycker?
I alla fall...
Jag kunde behöva lite tips ang ett litet "dilemma" jag sitter inne med.
Jag råkar ha hittat det bästa jobbet jag aldrig haft om man ska uttrycka sig lite lagom töntigt.
Jag har länge gått med tanken att jobba som cykelbud då det mesta talar för att det är ett jobb som hade passat mig grymt bra.
Jag hatar stillasittande jobb och föredrar att vara utomhus oavsett väder.
Utan att börja låta för mycket som en kontaktannons så sökte hos alla de firmor (två) som finns i Köpenhamn, men utan någon vidare tur.
Dilemmat är nämligen att jag bor i Skånes rövhål rent ut sagt (Helsingborg) och i en stad där inga budfirmor existerar.
"Men inte är det något problem att jag inte bott i stan förr" jag är ju envis som en mulåsna tänkte jag och jobbar man 8tim om dagen med något kommer det väl av sig själv?
Men upppenbart tyckte de att det var ett smärre problem, man skulle kunna tro att det var årstiden men faktum är att de söker folk för närvarande och eftersom sättet man får veta att man inte fått jobbet är att de inte hör av sig drog jag slutsatsen själv.
Det är dessutom omöjligt att få tag i dem om man inte fått jobbet så att fråga dem varför jag inte fick det är uteslutet.
Ett av kraven är "en schysst grundkondition" och det tror jag är befogat att säga att jag har då jag springer ca 40km i veckan, cyklar runt 300km och styrketränar 3dgr i veckan.
Sen jobbar jag på citymail för tillfället. Ja det är långt ifrån ett budjobb men det lägger iaf till lite merit på kondissidan då det blir ytterligare lite spring.
Jag sökte på tips om hur man får jobb som cykelbud men hittade mest trådar om folk som ville ha det som sommarjobb, och det är inte riktigt det jag är ute efter.
Så även om det kanske är långsökt tänkte jag kolla på Happy om det finns någon som sitter inne med ett par bra tips eller ett par cykelbud som känner för att lätta på hjärtat om vad som krävs för att bli anställd?
Är det dödfött om man inte känner till stan på förväg?

Tack för uppmärksamheten!
Peter

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 31 Aug 2008 22:00

Vilken stad vill du jobba i? Just nu är ju marknaden inte den bästa, det finns inte hur mkt som helst att göra. Vilket gör det svårare att få jobb när det redan finns tillräckligt med bud. Men det kan förändras. Vad säger budfirmorna i Helsingborg när du frågar dom? Har dom kunder som efterfrågar cykelbud? Det kan ju vara svårt att täcka upp en hel stad själv men var du/ni typ 3 stycken kanske ni kunde jobba åt dom befintliga firmorna.

Kondition får du med tiden och du kommer att lära dig att hitta!

hejdå

Post by hejdå » 31 Aug 2008 22:15

Hej Peter!

Jag har också sökt jobb som bud hos de två firmorna som finns i köpenhamn, budstikken skrattade rått åt mig men box var med på noterna! När jag var på kvartsamtal på högkvarteret var det 6 andra fakengers som hoppades på en plats som bud på halvtid, stor efterfrågan liten tillgång. MEN det kommer droppa av otroligt mycket folk allt eftersom vädret blir sämre och hösten blir till vinter.

Har du åkt upp till box och snackat med dom? Måndagar och torsdagar tror jag det är dom håller auditions, augusti är kommen så det har ju börjat sätta igång i köpenhamn igen. Box och citymail ägs av posten norge, som jag förstod det så ska de även gå under samma färger och samma namn från och med september, det kanske blir lite lättare att få ett jobb hos box om du redan jobbar i friman så att säga. Jobbar du i CityMail sverige eller danmark? Jag var tidigare stolt cityman på vesterbro! Hur som helst så om du ska upp till box kontoret så skicka iväg ett pm innan, vi kan utbyta erfarenheter om postbranchen, snacka lite BATI-tal och diskutera hur mycket typ-2 retur som är normalt....

User avatar
freddie
Posts: 141
Joined: 28 May 2008 15:04
Location: Öland

Post by freddie » 01 Sep 2008 12:23

Det är inte döfött om du inte känner till stan i förväg. Tycker heller inte att du behöver oroa dig för din kondition, den kommer ganska snabbt. Jag anser att motivation, envishet och karaktär är det viktigaste hos ett cykelbud som ska orka hoja dag ut och dag in oavsett väder. Calavera verkade ha ett bra svar angående tillgång och efterfrågan och han är den som vet bäst här.

Bästa sättet att få jobb är som sagt att gå till arbetsplatserna och prata med ansvarig. Jag jobbade för Den Blå Kurér i Köpenhamn ett tag också förr i tiden. Fick jobbet genom att helt enkelt gå in på deras kontor och presentera mig. Kunde knappt något om stan eller om språket. Det var tufft som tusan i början och jag fick ta en del skit för att jag var svensk men det gav sig tillslut. Om du verkligen vill detta så fixar du det tillslut.

Lycka till!

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 01 Sep 2008 15:33

Nu finns det ju "fusk" som cykelgps också om det skulle hänga på lokalkännedom...

AjminSko
Posts: 5
Joined: 31 Aug 2008 21:33

Post by AjminSko » 01 Sep 2008 15:49

Tack för svaren.
Jag har ärligt talat aldrig funderat på att kolla i helsingborg med firmorna då staden ärligt talat står mig upp i halsen.
Inget ont mot hbg men man kan behöva lite miljöomväxling.
Simon: Jag var på en av Box samtal på torsdagen för någon månad eller två sedan, var nog en 5-6 andra som sökte också.
Jag trodde iofs det gick ganska bra men som sagt...
Jag vet inte riktigt hur det är med att söka flera gånger?
Jag menar, jag har inget mot att gå ner där igen men risken för en idiotstämpel i pannan är ganska överhängande om man blir "stammisen som aldrig får jobbet".
Men om du hänger med och håller mig i handen är det lugnt!
Skämt åsido det hade varit kul att träffa en annan Shittymailare om du ursäktar uttrycket.
Det är på den svenska sidan jag jobbat men jag har övervägt att söka i danmark då lönen är rätt överlägsen och det hade minst sagt varit schysst med miljöombyte.
Men ska jag vara ärlig hade det varit schysst att prova något annat även om jag trivs med att vara postis.

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 01 Sep 2008 16:18

AjminSko wrote: Jag vet inte riktigt hur det är med att söka flera gånger?
Jag menar, jag har inget mot att gå ner där igen men risken för en idiotstämpel i pannan är ganska överhängande om man blir "stammisen som aldrig får jobbet".
Nej nej! Idioten är den som bara försöker en gång. Många är det därute som tjatat sig till drömjobbet. Jag har en bekant som skickade ett brev varje dag till ett bostadshyres-företag (vadfan heter det egentligen?) där han skrev att han letade en lägenhet. Först fick han info om att det inte fanns några lägenheter, sen fick han ingen info alls. Sen fick han sin lägenhet efter ett par månader. Detta tillvägagångssätt kan ju skapa en hel del irritation kan jag tänka mig, men det jag vill få fram är att du inte ska ge upp. Åk dit varje torsdag du har chansen!

hejdå

Post by hejdå » 01 Sep 2008 17:47

AjminSko wrote:Tack för svaren.
Jag har ärligt talat aldrig funderat på att kolla i helsingborg med firmorna då staden ärligt talat står mig upp i halsen.
Inget ont mot hbg men man kan behöva lite miljöomväxling.
Simon: Jag var på en av Box samtal på torsdagen för någon månad eller två sedan, var nog en 5-6 andra som sökte också.
Jag trodde iofs det gick ganska bra men som sagt...
Jag vet inte riktigt hur det är med att söka flera gånger?
Jag menar, jag har inget mot att gå ner där igen men risken för en idiotstämpel i pannan är ganska överhängande om man blir "stammisen som aldrig får jobbet".
Men om du hänger med och håller mig i handen är det lugnt!
Skämt åsido det hade varit kul att träffa en annan Shittymailare om du ursäktar uttrycket.
Det är på den svenska sidan jag jobbat men jag har övervägt att söka i danmark då lönen är rätt överlägsen och det hade minst sagt varit schysst med miljöombyte.
Men ska jag vara ärlig hade det varit schysst att prova något annat även om jag trivs med att vara postis.
Jag har precis jobbat min första dag som kontorsråtta och oh my gaaaawd vad jag har spring i benen, vi går upp dit tillsammans och tjatar till oss jobb! Jag klarar inte av att sitta still en hel dag till!!!!

Helt seriöst så är det nog ingen idiotstämpel på att traska in flera gånger på boxkontoret, ska du dit snart igen så hör av dig för handhållningstjänster...

AjminSko
Posts: 5
Joined: 31 Aug 2008 21:33

Post by AjminSko » 01 Sep 2008 18:29

Aaahh men då var det avgjort.
Då får det bli box igen inom kort!
Tack för hjälpen.
Simon: Lite nyfiken, vad är det nya kontorsjobbet?
Själv har jag provat ett´"skrivbordsjobb" i två veckor, mer palla jag inte :) .
Jag hör av mig när jag provar med box igen, ska försöka få en torsdag fri den närmsta månaden så om du vill hänga med och leka fakenger är du välkommen :D .

Trevlig fortsatt måndag!

hejdå

Post by hejdå » 01 Sep 2008 19:34

Jag har börjat jobba som advisor på linksys, det vill säga att jag sitter och gör teknisk support via email och telefon på routrar, övervakningskameror och annat skräp. Eller så mycket har jag förstått att jag ska göra efter vad jag fick berättat för mig idag, min arbetsbeskrivning skall tydligen "utvecklas" i veckan som kommer. Lönen är bra, fina förmåner osv, men efter 8h i en lokal med heltäckningsmatta och utsikt över en innergård kände jag mig fruktansvärt frustrerad! Nåja, första dagen på ett sånt här jobb är väl sällan fantastisk...

User avatar
slint
Posts: 89
Joined: 12 Jun 2008 20:14
Location: GBG-regn

Post by slint » 02 Sep 2008 21:26

SimonBusk wrote:Hej Peter!

Jag har också sökt jobb som bud hos de två firmorna som finns i köpenhamn, budstikken skrattade rått åt mig men box var med på noterna! När jag var på kvartsamtal på högkvarteret var det 6 andra fakengers som hoppades på en plats som bud på halvtid, stor efterfrågan liten tillgång. MEN det kommer droppa av otroligt mycket folk allt eftersom vädret blir sämre och hösten blir till vinter.
Jag tror överlag det är svårare att söka deltidstjänster. För att ta ett så krävande jobb som vi pratar om måste man visa mer engagemang än så. Det är ju sällan man går in på en arbetsintervju och säger "jag är beredd att ge 50 %" Om man som arbetsgivare ändå väljer att anställa folk på deltid tror jag man är mycket noga med att ha passande personer på dessa tjänster. Jag tror även att man vet med sig att det inte riktigt är samma personer som söker dessa tjänster. "Halvtidsjobbarn" är inte den som direkt kan räkna med att bli populära killen när gbg-regnet svider i fejat. Genom att sålla hårt klarar man sig som arbetsgivare undan att det "kommer droppa av otroligt mycket folk allt eftersom vädret blir sämre och hösten blir till vinter" Mig veterligen är personalomsättningen som högst på sommarhalvåret. Om det nu skulle vara ett sånt stort bortfall på hösten har det knappast med vädret att göra. Snarare att utbildningar och dylikt börjar. Jag visste inte att det var så populärt att söka som bud i K-town. Men om nu så är fallet så är det självklart att arbetsgivarna blir mer och mer selektiva.

hejdå

Post by hejdå » 02 Sep 2008 21:33

slint wrote:
SimonBusk wrote:Hej Peter!

Jag har också sökt jobb som bud hos de två firmorna som finns i köpenhamn, budstikken skrattade rått åt mig men box var med på noterna! När jag var på kvartsamtal på högkvarteret var det 6 andra fakengers som hoppades på en plats som bud på halvtid, stor efterfrågan liten tillgång. MEN det kommer droppa av otroligt mycket folk allt eftersom vädret blir sämre och hösten blir till vinter.
Jag tror överlag det är svårare att söka deltidstjänster. För att ta ett så krävande jobb som vi pratar om måste man visa mer engagemang än så. Det är ju sällan man går in på en arbetsintervju och säger "jag är beredd att ge 50 %" Om man som arbetsgivare ändå väljer att anställa folk på deltid tror jag man är mycket noga med att ha passande personer på dessa tjänster. Jag tror även att man vet med sig att det inte riktigt är samma personer som söker dessa tjänster. "Halvtidsjobbarn" är inte den som direkt kan räkna med att bli populära killen när gbg-regnet svider i fejat. Genom att sålla hårt klarar man sig som arbetsgivare undan att det "kommer droppa av otroligt mycket folk allt eftersom vädret blir sämre och hösten blir till vinter" Mig veterligen är personalomsättningen som högst på sommarhalvåret. Om det nu skulle vara ett sånt stort bortfall på hösten har det knappast med vädret att göra. Snarare att utbildningar och dylikt börjar. Jag visste inte att det var så populärt att söka som bud i K-town. Men om nu så är fallet så är det självklart att arbetsgivarna blir mer och mer selektiva.
Nu var det inte så att jag sökte en halvtidstjänst, det skulle vara ett smärre självmord för min ekonomi och generella välfärd. Det var det som erbjöds mig, jag hade mindre val i den frågan faktiskt.

Nu är ju inte jag cykelbud så jag sitter inte inne med en insider blick, men jag har ju en hyfsat bra kännedom till den danska arbetsmarknaden och faktiskt lite insight till hur det är att vara cykelbud i den danska huvudstaden. Det är hög personal-omsättning, lite drygt 8 månader är snittet hos box (om jag inte minns helt galet), sen är det ju kanske inte vädret om är den mest avgörande faktorn, men på en arbetsmarknad där man har 1 veckas uppsägningstid som fastanställd och en akassa som kickar in veckan efter du säger upp dig så är det lite andra regler som är i spel. Det finns ganska många bud i den här staden, några hardcore-snubbar känner jag igen från när jag började gå köpenhamns gator upp och ner, desto fler nya ansikten ser jag nästan dagligen...

User avatar
slint
Posts: 89
Joined: 12 Jun 2008 20:14
Location: GBG-regn

Post by slint » 02 Sep 2008 22:00

[quote=

Nu var det inte så att jag sökte en halvtidstjänst, det skulle vara ett smärre självmord för min ekonomi och generella välfärd. Det var det som erbjöds mig, jag hade mindre val i den frågan faktiskt.

[/quote]

Ok, my bad eller?

Jag tror så här, vad nu danmarks arbetsklimat än säger. När jag började jobba som bud gjorde jag det för att jag tycker om att cykla. Jag är uppvuxen mitt ute i de småländska skogarna och var en riktig lantnolla när jag satte mig upp och provcyklade den där dagen i mars för snart fyra år sedan. Jag var knappast särskilt poppis i början. Men jag skötte mitt och slutligen betalade slitet sig. Jag tror att detta kan var en sund ingång. Jag har sett många ge upp snabbare än trott då "drömjobbet" visade sig vara något helt annat. Åtta månader i snitt är väldigt kort. Men jag tror som sagt det gäller att visa framfötterna från början. En sak som jag vill påpeka att man ska vara beredd på är att det existerar en väldig hierarki bland bud. I början är man verkligen inte värd ett skit.

Oj, vad detta kom att handla om mig. Vad jag vill ha sagt är att om man nu känner sig som en fakenger kanske man ska förbli så. Om man däremot är redo att ge järnet för att bli en bra budcyklist så, go for it!

hejdå

Post by hejdå » 02 Sep 2008 22:59

slint wrote:Jag tror så här, vad nu danmarks arbetsklimat än säger. När jag började jobba som bud gjorde jag det för att jag tycker om att cykla. Jag är uppvuxen mitt ute i de småländska skogarna och var en riktig lantnolla när jag satte mig upp och provcyklade den där dagen i mars för snart fyra år sedan. Jag var knappast särskilt poppis i början. Men jag skötte mitt och slutligen betalade slitet sig. Jag tror att detta kan var en sund ingång. Jag har sett många ge upp snabbare än trott då "drömjobbet" visade sig vara något helt annat. Åtta månader i snitt är väldigt kort. Men jag tror som sagt det gäller att visa framfötterna från början. En sak som jag vill påpeka att man ska vara beredd på är att det existerar en väldig hierarki bland bud. I början är man verkligen inte värd ett skit.

Oj, vad detta kom att handla om mig. Vad jag vill ha sagt är att om man nu känner sig som en fakenger kanske man ska förbli så. Om man däremot är redo att ge järnet för att bli en bra budcyklist så, go for it!
Mitt jargonfyllda språkbruk kan lätt misstolkas, jag menade inget illa när jag beskrev det där om halvtidstjänsten. Jag ger dig helt rätt i det du säger om "drömjobb" och att visa framfötterna, den där bud-hierarkin har man ju snuddat vid ett par gånger, hence mitt fakenger snack. Sen tror jag nog inte att det är så många som vare sig får jobb eller söker jobb som bud för att dom tycker att det verkar "häftigt" eller för att dom vill ha "fixedgear credd". Jag kan liksom inte tänka mig att man på allvar vill utsätta sig för den påfrestningen det faktiskt innebär att cykla 6-7 mil om dagen, fem dagar i veckan, alla veckor i månaden om man verkligen inte har tänkt igenom vad det är man ger sig in på.

Sen vill jag påpeka att det jag skrev om den danska arbetsmarknaden var ju en beskrivning av att det är en mer "rörlig" arbetsmarknad här, folk slutar eller får sparken lite mer hipp som happ här. På min gamla arbetsplats så var vi på slutet bara 4 st som hade arbetat där i mer än 1 år, de flesta hade inte varit där mer än 3 månader, det är inte ovanligt att arbetsgivare aktivt söker efter att anställa folk som vill ha en anställning på runt 1 år. I Sverige är det ju lite annorlunda...

User avatar
slint
Posts: 89
Joined: 12 Jun 2008 20:14
Location: GBG-regn

Post by slint » 03 Sep 2008 19:28

Det är skruvat ju. Eller? Jag tycker sånt där är ganska intressant. Hur länge har du bott i Köpenhamn?

hejdå

Post by hejdå » 03 Sep 2008 21:54

slint wrote:Det är skruvat ju. Eller? Jag tycker sånt där är ganska intressant. Hur länge har du bott i Köpenhamn?
jag har bott i köpenhamn i nästan exakt 2 år nu... Nja, jag vet inte om det är så frutkansvärt skruvat, man vänjer sig ganska fort till en arbetsmarknad utan las. På mitt nya jobb som kräver lite mer meriter har jag första tre månaderna 2 veckors uppsägningstid efter det 1 månad. Nu känns det lite läskigt att ha en helt månads uppsägninstid, tänk om jag hittar ett annat jobb jag vill ha!?!!

Nu är jag ingen förespråkare för en uppluckring av den svenska arbetsrätten, men jag måste ändå säga att jag gillar den här rörligheten som finns här ute i resten av världen. Alltså, visst suger det om man blir sparkad, men å andra sidan så sköter du ditt jobb och firman inte konkar så får du ha kvar jobbet. Visst förenklar jag nu och är lite cynisk, MEN när man väl har vant sig vid att inte ha den här 3månaders tryggheten OCH man inser att det finns en livskraftig arbetsmarknad med massa ströjobb att ta så infinner sig plötsligt en ganska skön känsla... i alla fall i min kropp.

AjminSko
Posts: 5
Joined: 31 Aug 2008 21:33

Post by AjminSko » 04 Sep 2008 17:16

Hur är det att vara postis i Köpenhamn förresten?
Lite nyfiken på hur långa dagarna blir på andra sidan sundet?
Det är väl den största nackdelen med jobbet vad jag kan se.
Det kan vara rätt skönt att veta när man slutar.
Å andra sidan är det inte en nackdel om man är på ett bra kontor och får lite korta dagar.
Hade fått för mig att du var dansk?
Lite snabb slutsats förmodligen.
Varför bestämde du dig för Danmark förresten?

hejdå

Post by hejdå » 04 Sep 2008 18:34

AjminSko wrote:Hur är det att vara postis i Köpenhamn förresten?
Lite nyfiken på hur långa dagarna blir på andra sidan sundet?
Det är väl den största nackdelen med jobbet vad jag kan se.
Det kan vara rätt skönt att veta när man slutar.
Å andra sidan är det inte en nackdel om man är på ett bra kontor och får lite korta dagar.
Hade fått för mig att du var dansk?
Lite snabb slutsats förmodligen.
Varför bestämde du dig för Danmark förresten?
Att jobba i postdanmark är har sina ups n down. Om du har tänkt dig att du ska göra karriär som postis är det valet för dig. Ingångslönen är ganska låg, men den stiger å andra sidan på ett vettigt sätt. Du har många fördelar rent personalpolitisk, du kör tex aldrig en obetalt extra-ruttt, men det suger ganska hårt på andra sätt. Reklam, en massa brev under 50 gram osv. Postmängden är dock hyfsat stabil, organisationen fungerar. Facket har koll på post danmark osv.

Citymail: Hamnar du på ett kontor inne i köpenhamn har du det fint rent postmässigt, bäst har dom det som arbetar på nörrebro, sämst är nog på christianshavn eller vesterbro. Citymail danmark är ju ett nystartat företag och det i kombination med dansk arbertsmarknads kultur, samt en förmåga att rekrytera idioter gjorde citymail ett smärre helvete att arbeta i.Personalpolitiken var många gånger rent olaglig, du har ingen vettig lönstigning. Dina arbetsuppgifter ändras MINST en gång i månaden. MEN det är ju inte riktigt någon som har koll så du glidar-frekvensen är otroligt hög. Eftersom att ingen har koll på hur dom ska sköta sitt jobb i citymail svänger postmängden otroligt, de sista tre månaderna innan jag sa upp mig var min längsta dag på jobbet till klockan 14.00 allt som oftast var jag hemma redan klockan 10.00. Jag tror dom flesta gick hem runt 12.00/13.00 men det var eftersom att dom inte sprang så mycket i trapporna, plus att dom inte hade full koll på sin shit! Hur som helst så vet jag att dom arbetar till 17 (ofta längre) snåret nu i september (och igenom augusti) och så kommer det hålla på fram tills slutet av OKTOBER. Genrellt sett kan man säga att sommaren (industrisemestern) är fin som fan också där runt påsk men resten är ganska tufft. Hur som helst så är ju arbetstiderna bra om du bor i danmark, lönen är otroligt mycket högre än i sverige. MEN det är ganska jobbigt att organisationen inte fungerar.

Kort sagt så valde jag danmark eftersom att jag min tjej flyttade hit. Men jag trivs här i köpenhamn, det är en trevlig stad. Man har det bra här, tjänar fina pengar, jobbar förhållande vis lite. Det är en trevlig och lätttilgänglig stad, jag har haft tur både med jobb och boende, jag bor i mina drömkvarter och oförskämt billigt. På nersidan är staden ganska liten rent geografiskt och den danska mentaliteten kan vara lite påfrestande ibland (men det kan iofs den göteborska, stockholmska, sundsvallska osv, också vara).
Last edited by hejdå on 04 Sep 2008 19:40, edited 1 time in total.

AjminSko
Posts: 5
Joined: 31 Aug 2008 21:33

Post by AjminSko » 04 Sep 2008 19:32

Tack för en utförlig inblick i postislivet i Danmark! :)
Det låter ju onekligen som om du provat på en del. Har du jobbat på post danmark också?
Är det förresten samma regel där att man kan gå hem tidigare om man är klar?
Sen delar post danmark ut på lördagar också om jag inte är helt ute och cyklar?
Som sagt hade jag väl helst provat på något nytt men det skadar ju inte att undersöka möjligheterna.
Det är trots allt den sortens jobb jag trivits allra bäst med.
Frisk luft!
Å andra sidan är det lite väl mycket pappers och innearbete som jag dels har en rätt naturlig aversion emot och dels är ganska långsam på.
Tror det blir att tjata lite mer på Box.
Börjar man 6 eller 7 på morgonen på citymail/post danmark förresten?
Last edited by AjminSko on 04 Sep 2008 19:39, edited 1 time in total.

hejdå

Post by hejdå » 04 Sep 2008 19:38

glömde att berätta det där om lördagar, men du har helt rätt. i post danmark så får man arbeta minst en lördag i månaden och du börjar klockan sex på morgonen. Hos citymail arbetar du aldrig en lördag och börjar klockan sju på morgonen. Post danmark har en dramatiskt mycket högre snitt ålder på sina anställda. I stan har citymail medvetet anställt dom som är runt 20 för att folk ska se dom som "det unga fräscha" alternativet.

Jag har aldrig arbetat i post danmark men jag har gjort ingående studier i hur deras värld ser ut!

Post Reply