Ny site för att hitta folk att cykla med

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: Ny site för att hitta folk att cykla med

Post by Bompet » 16 May 2011 12:32

laninge wrote:Är dock lite nöjd med namnet...
BikeHike hade ju varit optimalt då det inte exkluderar nån på två hjul. Upptaget sen 1997 tyvärr...

Men jag skojar inte när säger att bilder som används redaktionell _skall_ krediteras, inte nån gång i framtiden, kanske, utan nu! Vad värre är att just nu står ditt namn i anknytning till bilderna. Fixa!
Image

laninge
Posts: 4
Joined: 21 May 2010 13:56

Re: Ny site för att hitta folk att cykla med

Post by laninge » 16 May 2011 12:50

och vad gäller kartan så är det bara att skriva in sin stad i sökfältet så dyker den upp där. Vi kan nog bli tydligare här.

Som sagt riktigt bra kritik och känns som att siten kan bli riktigt fin med hjälp av er input!

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Ny site för att hitta folk att cykla med

Post by Linkert » 16 May 2011 12:58

BUG:
Jag tänkte bryta mot min princip av att inte använda FB-kontot på annat än FB. Klickar login, säger Allow, BAM!: http://cl.ly/1z2f3y2y221H3i2I3C33

Okej, så jag testar i Chrome, då fick jag upp login rutan. Skriver in mina uppgifter, login och får: http://cl.ly/223n2z313A3W0g3k3523

Edit: jaha, nu verkar det vara vajsing med cloudapps tjänst jag använder för screenshots..

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Ny site för att hitta folk att cykla med

Post by carlhenrik » 16 May 2011 13:07

Bompet wrote:BikeHike hade ju varit optimalt då det inte exkluderar nån på två hjul. Upptaget sen 1997 tyvärr...
Allt med förkortningen (och den indirekta ungdomifieringen) fixie känns oerhört trist.. biketour.se är ledigt. Annars gillar jag biketrip.it (som också är ledig), där finns verb-potential. Om ni inte klipper den domänen inom en kvart så gör jag det.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Ny site för att hitta folk att cykla med

Post by Jonatan F » 16 May 2011 15:30

laninge wrote:*Viktig fråga*
Om man har möjlighet att lägga upp egna bilder vad är viktigast att man kan göra med dessa?
-Tagga/länka till egen sida?
-Kommentera/"gilla"?
-annat...
Att det är jääääävligt enkelt! Förstår inte idén med bilduppladdning som sådan. Dock skulle jag kunna slänga upp lite rund-bilder om det var väldigt enkelt! (är så brutalt trött på att krongla med flicker, segt, uselt användargränssnitt och drygt att komma fram till länkbar bild och pixlr som över huvud taget inte går att länka till mig veterligen - SÅ TRÖTT!!!) Gör ni det bra kan det möjligen fungera... även om många liknande sidor (inte minst det här forumet) finns...

On namnet: Kill your darlings!
Har man inget projekt har man inget liv :)

johohoan
Posts: 140
Joined: 02 Oct 2009 21:19
Location: GBG

Re: Ny site för att hitta folk att cykla med

Post by johohoan » 16 May 2011 21:42

carlhenrik wrote:
Bompet wrote:BikeHike hade ju varit optimalt då det inte exkluderar nån på två hjul. Upptaget sen 1997 tyvärr...
Allt med förkortningen (och den indirekta ungdomifieringen) fixie känns oerhört trist.. biketour.se är ledigt. Annars gillar jag biketrip.it (som också är ledig), där finns verb-potential. Om ni inte klipper den domänen inom en kvart så gör jag det.
Eller så väljer man "cycling club" domänen ( rouleur.cc, rapha.cc osv). Där verkar t ex BikeHike vara ledigt.

Post Reply