Cykel Stulen, Göteborg!!! Och hittad igen.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Öppna ögon efterlyses!

Post by ana » 16 May 2011 20:07

NICE!

Du stod inte kvar och inväntade tjuven? Behöver ju inte vara tjuven iofs men ändå. Jag hade ringt in alla jag känner... Ingen som tyckte det var konstigt att du höll på och sågade på ett cykellås? :D

User avatar
TJ Mackey
Posts: 750
Joined: 20 Apr 2010 17:39
Location: Gbg

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Öppna ögon efterlyses!

Post by TJ Mackey » 16 May 2011 20:09

Hurra! Konstigt, att dra på ett nytt lås och tro att den är good to go. Så stor är ju inte väg och vatten på chalmers.

fixeradlins
Posts: 44
Joined: 11 Apr 2011 18:34
Location: Josefstadt, 1080 Wien!! (I hjärtat 414)

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Öppna ögon efterlyses!

Post by fixeradlins » 16 May 2011 20:14

ap-ungen wrote: Varför väntade du inte ut tjuven när han skulle hämta den?
Tanken slog mej men jag var mer sugen på att få tillbaka hojen än på att få spö ;)
ana wrote: Ingen som tyckte det var konstigt att du höll på och sågade på ett cykellås? :D
Ganska lustigt är svaret nog faktiskt nej... fastän det var flera som gick förbi.

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Öppna ögon efterlyses!

Post by oskarwallin » 16 May 2011 20:33

Gött! Skönt att den kom tillbaka.

Det vore spännande att sätta ett eget lås runt cykeln, och sen sätta sig en liten bit bort för att spana och se vem som dyker upp!

Mare
Posts: 2
Joined: 09 Apr 2011 14:42

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Och hittad igen.

Post by Mare » 16 May 2011 21:31

Gött att den kom tillbaks. När jag såg den tänkte jag att du kanske hade fylleglömt den 100 meter bort. Undrar hur tjuven tänkte, sjukt konstigt att parkera den så nära.

User avatar
aeiouy
Posts: 200
Joined: 21 Sep 2009 23:02
Location: 414 :)

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Öppna ögon efterlyses!

Post by aeiouy » 16 May 2011 21:55

fixeradlins wrote:CYKELN HEMMA IGEN!!!

Fick SMS från en Markus här på forumet som undrade om jag fått tillbaka den då han sett den på Chalmers idag.
Förvånad som jag var gick jag till den utlovade platsen.... och visst fa-an stod den där. smutsig om hjulen som om den vart ute i skogen och med ett NYTT LÅS... som dock inte var något stort problem för ett stycke bågfil.

Tack alla, framförallt Markus.
Det sjukaste i det hela är att min polares cykel kom till rätta idag likväl - stod på Betonggården _olåst_ och i samma skick som jag sålde den som. Ren tur att jag gick förbi och kände igen den.

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Öppna ögon efterlyses!

Post by Teodor » 16 May 2011 22:00

aeiouy wrote: Det sjukaste i det hela är att min polares cykel kom till rätta idag likväl - stod på Betonggården _olåst_ och i samma skick som jag sålde den som. Ren tur att jag gick förbi och kände igen den.
Hade den 'skumgummi'-grepp (tror jag att jag skymtade) och i storlek ~60? Såg nämligen en blå peugeot stå inne på en altan i morse när jag gick till skolan.

ole
Posts: 36
Joined: 18 Jun 2010 14:47

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Och hittad igen.

Post by ole » 16 May 2011 22:01

Kan det inte vara så att den person som nu låst fast cykeln köpt den i god tro och av en händelse också går på Chalmers?

Jag hade låst fast den själv och väntat/lämnat mitt nummer.

Att löna ont med ont gör inget bättre.

Grattis dock, du fick tillbaka hojen!

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Och hittad igen.

Post by Rokkoko » 16 May 2011 22:03

Det finns inget god tro längre.

User avatar
aeiouy
Posts: 200
Joined: 21 Sep 2009 23:02
Location: 414 :)

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Öppna ögon efterlyses!

Post by aeiouy » 16 May 2011 22:17

Teodor wrote:
aeiouy wrote: Det sjukaste i det hela är att min polares cykel kom till rätta idag likväl - stod på Betonggården _olåst_ och i samma skick som jag sålde den som. Ren tur att jag gick förbi och kände igen den.
Hade den 'skumgummi'-grepp (tror jag att jag skymtade) och i storlek ~60? Såg nämligen en blå peugeot stå inne på en altan i morse när jag gick till skolan.
Storlek 60 är korrekt, men skumgummi-grepp finns det inte? Solad brun styrlinda i tyg finnes dock. Det gulsvarta bakdäcket är väl det mest framträdande på den annars dock.

fixeradlins
Posts: 44
Joined: 11 Apr 2011 18:34
Location: Josefstadt, 1080 Wien!! (I hjärtat 414)

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Och hittad igen.

Post by fixeradlins » 16 May 2011 23:09

ole wrote:Kan det inte vara så att den person som nu låst fast cykeln köpt den i god tro och av en händelse också går på Chalmers?
Jag hade låst fast den själv och väntat/lämnat mitt nummer.
Att löna ont med ont gör inget bättre.
Tja, personen i fråga hade ju iså¨fall kunnat låta bli att ha sönder mitt dyra ABUS-lås från första början isåfall. Och eftersom personen i fråga dessutom hade kapacitet att göra det en gång ville jag inte ta risken att gå å köpa ett dyrt lås till....bara för att förlora det OCH cykel igen.
aeiouy wrote:Det sjukaste i det hela är att min polares cykel kom till rätta idag likväl - stod på Betonggården _olåst_ och i samma skick som jag sålde den som. Ren tur att jag gick förbi och kände igen den.
Najs!!

User avatar
adamj5
Posts: 53
Joined: 18 Nov 2010 19:15
Location: 412 (benmuskler)

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Och hittad igen.

Post by adamj5 » 16 May 2011 23:51

Får ett smärre tipitält varje gång jag går förbi cykelstället vid A-huset och den står där. Dock så har den stått där rätt länge nu, typ förra veckan, med punktering? Var det före/efter stöld?

fixeradlins
Posts: 44
Joined: 11 Apr 2011 18:34
Location: Josefstadt, 1080 Wien!! (I hjärtat 414)

Re: Cykel Stulen, Göteborg!!! Och hittad igen.

Post by fixeradlins » 17 May 2011 00:09

mm, jag hade den stående där 3 dar med punka, mycket dumt. Å andra sidan blev den inte stulen förrän efter det... retroaktiv bestraffning för oaktsamt förfarande med cykel kanske.

Angående tipitält....man kommer över det efter ett tag ;) (tack)

Post Reply