Bromslöst!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Bromslöst!

Post by Fredde » 22 Apr 2011 10:40

ArvidSvensson wrote: Dåligt på bromslös frihjulare;
- fyll på...
Rollerblades!

/Fredde

User avatar
rallykalle
Posts: 800
Joined: 07 Oct 2008 14:46
Location: Stockholm

Re: Bromslöst!

Post by rallykalle » 22 Apr 2011 17:45

Förra hösten körde jag en bit i stort sett bromslöst med min Volvo. Inte att rekommendera. Som tur var högg handbromsen skapligt i alla fall. Svårt att nå bakhjulen med foten medan man kör.

Ps. Den är alltså inte fixerad.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

Patrik T
Posts: 60
Joined: 15 Aug 2008 19:23
Location: 414
Contact:

Re: Bromslöst!

Post by Patrik T » 22 Apr 2011 18:27

Varför i helvete ska man bromsa med skosulan när det finns små mekaniska tingestar
som gör samma sak fast bättre.
Det handlar väl om att, syns jag/märks jag så finns jag.
Att bygga sitt ego.
Men att vistas ute i trafiken handlar om att visa omdöme och andra trafikanter/medmänniskor respekt.

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Bromslöst!

Post by Fixen » 22 Apr 2011 18:40

Image

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Bromslöst!

Post by ArvidSvensson » 22 Apr 2011 19:56

Patrik T wrote:Varför i helvete ska man bromsa med skosulan när det finns små mekaniska tingestar
som gör samma sak fast bättre.
Det handlar väl om att, syns jag/märks jag så finns jag.
Att bygga sitt ego.
Men att vistas ute i trafiken handlar om att visa omdöme och andra trafikanter/medmänniskor respekt.
Varför i helvete ska man ordna saker när entropin ändå gör skit av allting i slutändan? Varför i helvete ska man skiva inlägg på ett forum när det finns twitter? Varför i helvete ska man hårdlöda åttiotalslegeringar när det finns så mycket bättre alternativ? Jag vet inte men skosulan mot däcket känns riktigt bra.

linn
Posts: 10
Joined: 24 Jul 2010 09:30

Re: Bromslöst!

Post by linn » 22 Apr 2011 23:50

fixeradlins wrote:hmm, min lillebror sa att han sett en tjej spatsera runt med sin fixie utan korgar(eller handbroms) i slottskogen i helgen.... relaterat kanske? :P
en röd cykel, tro?

Orwar
Posts: 425
Joined: 19 Jun 2009 15:46
Location: Göteborg, 416

Re: Bromslöst!

Post by Orwar » 23 Apr 2011 00:15

rallykalle wrote:Förra hösten körde jag en bit i stort sett bromslöst med min Volvo. Inte att rekommendera. Som tur var högg handbromsen skapligt i alla fall. Svårt att nå bakhjulen med foten medan man kör.

Ps. Den är alltså inte fixerad.
Jag körde bromslös Sierra en bit för några år sedan. Sjukt läskigt. Vetefan om det hade varit bättre eller sämre om den hade varit fixed.
ArvidSvensson wrote: Varför i helvete ska man ordna saker när entropin ändå gör skit av allting i slutändan? .
Fan vilket snyggt svar.
Ringklocka, hjälm, reflexer och bromsar.

Patrik T
Posts: 60
Joined: 15 Aug 2008 19:23
Location: 414
Contact:

Re: Bromslöst!

Post by Patrik T » 23 Apr 2011 08:33

ArvidSvensson wrote:
Patrik T wrote:Varför i helvete ska man bromsa med skosulan när det finns små mekaniska tingestar
som gör samma sak fast bättre.
Det handlar väl om att, syns jag/märks jag så finns jag.
Att bygga sitt ego.
Men att vistas ute i trafiken handlar om att visa omdöme och andra trafikanter/medmänniskor respekt.
Varför i helvete ska man ordna saker när entropin ändå gör skit av allting i slutändan? Varför i helvete ska man skiva inlägg på ett forum när det finns twitter? Varför i helvete ska man hårdlöda åttiotalslegeringar när det finns så mycket bättre alternativ? Jag vet inte men skosulan mot däcket känns riktigt bra.
Skosulan mot däcket känns säkert jättebra idag och det gör nog nästa trend också när den kommer.
Det gäller bara att hålla ett fuktat finger i luften.

Post Reply