Posta din skada!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
gumae
Posts: 166
Joined: 22 Jan 2008 07:56

Post by gumae » 15 Jun 2009 20:15

Yes, de har läkt väldigt bra =) Har lite skorpa kvar på axeln. Gör lite ont i vissa lägen men de går nog över. Handleden är inte bruten men blev ordentligt stukad. Har fortfarande ont när jag använder den. Går utan bandage nu dock =)

Stämmer.. Foten lossnade från spd:n och in i Aerospoket i typ 25 km/h. Blåa tår och trasigt Aerospoke.. =,(

Blev en riktig vurpa och buckla i ramen såg jag efteråt.. Tror dock inte det spelar in på ramens egenskaper. Har inte mer än ställt ner hojen i källarn sen jag vurpade. Får se när jag sätter mig i sadeln igen.
---------------------BIKE ON-----------------------

User avatar
j galland
Posts: 433
Joined: 05 Jan 2008 18:41
Location: Årsta Stockholm

Post by j galland » 29 Jun 2009 17:30

Image

Image

Image

vet inte vad som hände, och ja det hade druckits en hel del...

User avatar
surpa
Posts: 139
Joined: 10 Jun 2008 09:27
Location: Åkersberga

Post by surpa » 15 Jul 2009 23:29

Image
En svullen och stukad handled samt skrubbsår på vänster sida av kroppen. Ett resultat av en sammanstötning med en äldre herre i en Opel. Jag försökte smita förbi honom på insidan av en rondell som vi har här ute i Åkersberga. Gott om plats tyckte jag först men han genade och tacklade ut mig fullständigt, jag hamnade i nästa avfart av rondellen liggandes på asfalten. Dessutom var det fel avfart jag skulle ju rakt fram. Gubben hade hövligheten att be om ursäkt, han hade inte sett mig alls i backspegeln. Förklaringen var att han hade fullt upp med att köra och att TITTA PÅ TV!!!!! Undrar som satan vad som var så intressant på burken men det glömde jag att fråga.

User avatar
gumae
Posts: 166
Joined: 22 Jan 2008 07:56

Post by gumae » 19 Jul 2009 18:25

Fan de här suger.. Efter vurpan har jag inte gjort mer än att ställa ner cykeln i källaren.. Jag har inte haft någon vidare lust att bara sticka ut å glida runt.. Vet inte vad som hänt med mig. Min bästa hobby liksom? Måste verkligen ta tag i mig själv å göra någonting åt detta..
---------------------BIKE ON-----------------------

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Post by geschwindten » 19 Jul 2009 19:42

Image

Här ligger jag och softar på Malmö Allmänna Sjukhus - MAS
Åkte dit förra veckan, efter en fin tur genom bokskogen med Ola, Jon, JP och Joel i Pista Malmö satsade jag på att ta ett kvällsdopp på stranden vid Ribersborg.

Kom hem från bokskogen, bytte om från superhjälte-cykeldressen och tog på mig andra kläder, la hjälmen på hatthyllan och gränslade gubbcykeln.

kom inte längre än till södervärn, i en vanlig uppförsbacke (knappt det) skulle jag resa mig upp och ta fart - då studsade kedjan av från båda kedjehjulen! jag landade på huvudet och tog emot mig med kroppens vänstra sida, armbågen stötte in i bröstkorgen.

Det blev ingen simtur, däremot en åktur i ambulans till akuten. Jag hade turen att ha min sambo med mig och mötte två förbicyklande som jobbade inom vården. Fyra timmar senare kunde jag gå hem från akuten efter att ha blivit runtskjutsad på bår mellan rum 19 och röntgen. Det fanns bra tidningar att läsa på sjukan och trevlig personal men det var det. Inte värt mödan att få åka dit.

24 timmar efter omkullkörningen hade jag ölmustasch igen och en ny syn på livet. Idag gjorde jag om turen till bokskogen och gav motvinden en omgång. Det känns gött. Precis som en cowboy är man uppe i sadeln igen.

Resultatet av kraschen: ont i huvudet och en revbensfraktur (som verkar ge med sig fort)

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Post by geschwindten » 19 Jul 2009 19:49

gumae wrote:Fan de här suger.. Efter vurpan har jag inte gjort mer än att ställa ner cykeln i källaren.. Jag har inte haft någon vidare lust att bara sticka ut å glida runt.. Vet inte vad som hänt med mig. Min bästa hobby liksom? Måste verkligen ta tag i mig själv å göra någonting åt detta..
Pröva att börja komma tillbaka långsamt, när man varit med om något illa kan det ju ta tid för saker att läka på insidan med. "BIKE ON" som du skriver..

User avatar
gumae
Posts: 166
Joined: 22 Jan 2008 07:56

Post by gumae » 25 Jul 2009 03:31

geschwindten wrote:
gumae wrote:Fan de här suger.. Efter vurpan har jag inte gjort mer än att ställa ner cykeln i källaren.. Jag har inte haft någon vidare lust att bara sticka ut å glida runt.. Vet inte vad som hänt med mig. Min bästa hobby liksom? Måste verkligen ta tag i mig själv å göra någonting åt detta..
Pröva att börja komma tillbaka långsamt, när man varit med om något illa kan det ju ta tid för saker att läka på insidan med. "BIKE ON" som du skriver..
Ska ta upp hojen i moron å ta en runda långsamt lunt området. Ska dock dra åt spd pedalerna på max innan.. Tack för pushen =)

//Gumae
---------------------BIKE ON-----------------------

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 25 Jul 2009 10:26

gumae wrote:
geschwindten wrote:
gumae wrote:Fan de här suger.. Efter vurpan har jag inte gjort mer än att ställa ner cykeln i källaren.. Jag har inte haft någon vidare lust att bara sticka ut å glida runt.. Vet inte vad som hänt med mig. Min bästa hobby liksom? Måste verkligen ta tag i mig själv å göra någonting åt detta..
Pröva att börja komma tillbaka långsamt, när man varit med om något illa kan det ju ta tid för saker att läka på insidan med. "BIKE ON" som du skriver..
Ska ta upp hojen i moron å ta en runda långsamt lunt området. Ska dock dra åt spd pedalerna på max innan.. Tack för pushen =)

//Gumae
Ja gör det! Ut i friska luften med den. Det ska bli skitkul att cykla med dig när du rullar igen! :-)

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Post by Teodor » 26 Jul 2009 21:06

Image

dundrade med axeln först rakt i asfalten efter att ha kört ner framhjulet i ett svängande spårvagnsspår i vasastan tidigare idag, hastighet ~10km/h. landade mest på ovanpå axeln som fick sig ett mycket ytligt skrapmärke i en 50-örings storlek + det här patetiska såret på lillfingret. känns som jag kom skamligt lindrigt undan!

edit: efter det här förstår jag verkligen der spiegel, new bike trend can be deadly! http://www.spiegel.de/international/zei ... 73,00.html

Orwar
Posts: 425
Joined: 19 Jun 2009 15:46
Location: Göteborg, 416

Post by Orwar » 26 Jul 2009 21:23

Spårvagnsspåren kan vara livsfarliga om man glömmer bort att korsa dem på rätt sätt. Under mina år i staden har jag dock klarat mig utan värre saker än ett skadat ego när jag fastnade i ett framför en fullknökad busskur på Drottningtorget.

User avatar
gumae
Posts: 166
Joined: 22 Jan 2008 07:56

Re: Posta din skada!

Post by gumae » 17 Aug 2009 23:59

Hura! Var ute med fixien för första gången efter vurpan.. Bytte <framhjul, rättade till stammen och gjorde överblick på ramen efter sprickor.. Allt var grönt så jag tog mig en liten runda. Känndes riktigt bra!! Tror jag ska ta hojen till jobbet i morgon (senare i dag..) Finaly I'm back on the streets =D
---------------------BIKE ON-----------------------

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Re: Posta din skada!

Post by Speedman » 18 Aug 2009 09:00

gumae wrote:Hura! Var ute med fixien för första gången efter vurpan.. Bytte <framhjul, rättade till stammen och gjorde överblick på ramen efter sprickor.. Allt var grönt så jag tog mig en liten runda. Känndes riktigt bra!! Tror jag ska ta hojen till jobbet i morgon (senare i dag..) Finaly I'm back on the streets =D
Härligt! :D

Elmer
Posts: 398
Joined: 05 May 2008 10:15
Location: Göteborg
Contact:

Re:

Post by Elmer » 18 Aug 2009 11:16

Teodor wrote:efter det här förstår jag verkligen der spiegel, new bike trend can be deadly! http://www.spiegel.de/international/zei" onclick="window.open(this.href);return false; ... 73,00.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotos ... cle=636573

Och där är mister linslus i vanlig ordning.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Re:

Post by ArvidSvensson » 18 Aug 2009 11:35

Elmer wrote:
Teodor wrote:efter det här förstår jag verkligen der spiegel, new bike trend can be deadly! http://www.spiegel.de/international/zei" onclick="window.open(this.href);return false; ... 73,00.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotos ... cle=636573

Och där är mister linslus i vanlig ordning.
Sjukt bra citat i artikeln:
Not to mention how it feels to ride one -- as one bike mechanic told Wired magazine:
"Learning how to ride a fixie was like drinking decaf your whole life and then suddenly having the real thing."

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Posta din skada!

Post by Busken » 27 Aug 2009 16:59

Image

ispåsarna på danska aktuen matchar uniformen

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Posta din skada!

Post by pjocke » 27 Aug 2009 17:32

Busken wrote:ispåsarna på danska aktuen matchar uniformen
Typ fjärde dagen på nya jobbet? Vilken jävla otur :(

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Posta din skada!

Post by Busken » 27 Aug 2009 17:37

otur och nybörjare = en vecka med foten i högläge...

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Posta din skada!

Post by pjocke » 27 Aug 2009 17:48

Busken wrote:otur och nybörjare = en vecka med foten i högläge...
Trist, men en vecka går ju fort. Och i Danmark slipper du ju dessutom den förhatliga karensdagen!

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Posta din skada!

Post by Bubblan » 02 Nov 2009 23:34

Batman, vi vill se bloooooooood. Och även höra vad som hände. Hoppas att du är ok bortsett från dina stygn!
Cogs 'n Kegs

User avatar
bruse
Posts: 515
Joined: 24 Jan 2008 14:36
Location: Stockholm
Contact:

Re: Posta din skada!

Post by bruse » 07 Nov 2009 12:53

Fick åka ambulans för första gången för två veckor sen. På väg till jobbet cyklandes på cykelbanan på Götgatan, svänger en pickup in framför mig. Han blinkad förvisso höger, men jag hann inte reagera. Resultatet "bara" en svullen hand, vilket omöjliggjorde cykling, så efter två dar i tunnelbanan blev jag febersjuk i nån förkylning. Har fortfarande svårt att stödja mig på vänsterhanden, armhävningar och missonärsställningen går bort.

Pepitan ska få nytt framhjul och ny frambroms, annars inge materiella skador.

Pengar är på väg från bilistens trafikförsäkring. Tråkigast av alt var att vara förkyld. :D

Post Reply