Posta din skada!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 26 Sep 2008 21:37

Slant med låsringsverktyget för några dagar sedan. Blev en liten blodblåsa. Vilken tur att jag hade hjälm.
Image

martenn
Posts: 87
Joined: 15 Jun 2008 21:44
Location: stockholm

Post by martenn » 27 Sep 2008 03:23

hahahahahaha!!

User avatar
Deus
Posts: 386
Joined: 08 Dec 2007 23:52

Post by Deus » 27 Sep 2008 07:50

verkar som att det roliga bara börjat,

vaknade upp imorse, och kände mig lite halvt svullen på höger sida av ansiktet.

Image

nu ser jag nästan ut som bert karlsson, på den ena sidan iaf,.
Image

:lol:

kalis
Posts: 297
Joined: 28 Jan 2008 22:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by kalis » 27 Sep 2008 08:10

Deus wrote:verkar som att det roliga bara börjat,

vaknade upp imorse, och kände mig lite halvt svullen på höger sida av ansiktet.

Image

nu ser jag nästan ut som bert karlsson, på den ena sidan iaf,.
Image

:lol:
Shit vad det har svullnat! Men så länge det bara blev mjukdelsskador ska du väl vara glad! Krya på dig!

/* kalis */
.:: Infixiecated ::. твёрдыйступица велосипедист

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 27 Sep 2008 09:56

Image

Jag får väl dra mitt strå till stacken. Under en av footdown-tävlingarna under Velo Sthlm så drog jag handen i Chrobins framhjul.
Cogs 'n Kegs

chrobin

Post by chrobin » 27 Sep 2008 23:05

Bubblan wrote:
Jag får väl dra mitt strå till stacken. Under en av footdown-tävlingarna under Velo Sthlm så drog jag handen i Chrobins framhjul.
Biten av ett Shamal. :wink:

/ ChRobin

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Post by Otto » 15 Oct 2008 15:58

Den här killen kan kanske kamma hem det...

http://www.ride-strong.com/freak-bike-a ... h-caution/

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 15 Oct 2008 18:03

otto_r wrote:Den här killen kan kanske kamma hem det...

http://www.ride-strong.com/freak-bike-a ... h-caution/
han kammar nog hem detta ja.
fast han är inte med på forumet skulle jag tro så detta räknas inte in i kategorin "posta din skada" :)
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Post by Martin B » 15 Oct 2008 18:35

Image

Fraktur från retaarden. Vurpade när alla etapperna var avklarade mitt på avenyn. Vet inte riktigt vad som hände, benen hängde väl inte riktigt med efter 13 mil av efterbliven cykling. Blev en komplicerad historia eftersom frakturen satt precis i leden.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Post by Otto » 15 Oct 2008 19:00

ohm wrote:
otto_r wrote:Den här killen kan kanske kamma hem det...

http://www.ride-strong.com/freak-bike-a ... h-caution/
han kammar nog hem detta ja.
fast han är inte med på forumet skulle jag tro så detta räknas inte in i kategorin "posta din skada" :)
Tur är väl det.

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Post by Jonas.F » 15 Oct 2008 19:07

Inget cykel relaterat men jag håller på endel med radiostyrda helikoptrar och tänkte det kunde vara kul för folk att se vad som händer om man får en skenande rejäl sådan i fejan.

Image

Det är inte jag på bilden.

User avatar
nph
Posts: 23
Joined: 06 Oct 2008 21:09
Location: umeå, norrland
Contact:

Post by nph » 15 Oct 2008 22:10

David_gbg wrote:Dålig ekvation: Bil+Cykel+Bakruta=Massa stygn.

Men med lite extra blod och tre lager med stygn så var man i ganska bra form igen med tanke på omständigheterna.

Nu kör jag alltid med hjälm ;) Säg något ont som inte för något gott med sig...

Image


Aj! Du ser ju ut att ha blivit biten av en vithaj!

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 15 Oct 2008 23:28

Bubblan wrote:Image

Jag får väl dra mitt strå till stacken. Under en av footdown-tävlingarna under Velo Sthlm så drog jag handen i Chrobins framhjul.
Sådär såg jag ut efter att ha dragit på ett par Long Grips på mitt styre. Idag drog jag på ett par till, men då hade jag handskar. (Jag vet inte om det är en stor blåsa av något slag på bilden, men dom här blåsorna jag hade i händerna var jobbiga för en singel-kille)

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 16 Oct 2008 08:37

vigorelli wrote:
Bubblan wrote:[bild]

Jag får väl dra mitt strå till stacken. Under en av footdown-tävlingarna under Velo Sthlm så drog jag handen i Chrobins framhjul.
Sådär såg jag ut efter att ha dragit på ett par Long Grips på mitt styre. Idag drog jag på ett par till, men då hade jag handskar. (Jag vet inte om det är en stor blåsa av något slag på bilden, men dom här blåsorna jag hade i händerna var jobbiga för en singel-kille)
Snarare ett 7 centimeter djupt köttsår som precis nyligen läkt ihop.
Cogs 'n Kegs

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 18 Oct 2008 09:44

Bubblan wrote:
vigorelli wrote:
Bubblan wrote:[bild]

Jag får väl dra mitt strå till stacken. Under en av footdown-tävlingarna under Velo Sthlm så drog jag handen i Chrobins framhjul.
Sådär såg jag ut efter att ha dragit på ett par Long Grips på mitt styre. Idag drog jag på ett par till, men då hade jag handskar. (Jag vet inte om det är en stor blåsa av något slag på bilden, men dom här blåsorna jag hade i händerna var jobbiga för en singel-kille)
Snarare ett 7 centimeter djupt köttsår som precis nyligen läkt ihop.
Det var lite skillnad. aj aj.

styggavargen
Posts: 135
Joined: 15 Jul 2008 12:26
Location: GBG

Post by styggavargen » 19 Oct 2008 14:28

För alla de som inte fattat hur farligt det är med opluggade styren.

http://tallahassee.com/article/20081015 ... 3/1001/RSS

User avatar
Mossa
Posts: 201
Joined: 07 Apr 2008 07:39
Location: Uppsala

Post by Mossa » 19 Oct 2008 16:01

Image
+
Image
=
Image

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Post by boon » 19 Oct 2008 16:44

jobbigt, man får se upp för folk med hund, speciellt dom med löp-koppel.
då kan det bli en sjön klippning...

krya på dig.
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Mossa
Posts: 201
Joined: 07 Apr 2008 07:39
Location: Uppsala

Post by Mossa » 19 Oct 2008 20:14

boon wrote:jobbigt, man får se upp för folk med hund, speciellt dom med löp-koppel.
då kan det bli en sjön klippning...

krya på dig.
Tack tack, ingen fara med mig, det är bara lite svidande och svullna skrapsår. Jag hoppas att hunden klarar sig, det var en ganska tung träff i mellangärdet. Faktum är att det gick till nästan exakt som i det här klippet från Tour de France, en lös hund lunkar plötsligt tvärs över cykelbanan (svart labrador istället för vit). Vurpan blev typ likadan, fast hunden slapp få cykeln över sig efteråt och mitt framhjul höll.

[youtube][/youtube]

Hann se hunden halta in bland några radhus och hittade ägarna i en trädgård. Berättade vad som hade hänt så de vet utifall hunden skulle bli sämre. Det hände på hemvägen från cykelnpolon, där Owlh tidigare skrapat upp sina händer.
Vi kör hårt i Uppsala :P

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 22 Oct 2008 15:46

Gör en vänstersväng i korsningen S:t Eriksgatan/Fleminggatan och ställer mig upp för att få lite fart. Pang sa det och så känns det som att höger vad gick i tre delar. Mitt byxben hade fastnat i vevpartiet/kedjan. En ofrivillig skid inleddes och en smärta som jag inte upplevt på bra många år strålade upp i benet, riktigt oskön vinkel på foten kontra benet. Vad ska man göra? Det var bara att vänta på att det skulle ta stopp, och tillslut tog det stopp. Jag rullade tillbaka någon meter och fick loss byxbenet, då kom det fram en herre och frågade om min vrist hade överlevt den där vinkeln. Jag skämdes en aning och nickade och tackade för "omtanken". Sen var det bara att rulla hemåt. Dumt att glömma fixa byxbenet.

Nu funderar jag nästan allvarligt på om min "Flexor hallucis longus"-muskel är av, det gör förbaskat ont och jag kan knappt höja eller sänka foten. Det känns också som att jag har en pedal ingraverad i hålfoten, sulan på en Converse var inte så perfekt som jag tidigare inbillat mig.

Jaja, måste dock poängtera att det känns lite bra trots alt, jag satte PB i långskid, ökade från 30 cm till 35 meter eller vad det nu kändes som, med fel ben fram dessutom. Nu är det Tradolan-time.
Cogs 'n Kegs

Post Reply