STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by jon » 16 Apr 2011 00:30

Busken wrote:knappast några ansiktstatuerade svetsar-lärlingar med FFL kontakter.
Viggen vet man aldrig med.
Han har mörka sidor...
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Viggen » 16 Apr 2011 00:41

jon wrote:
Busken wrote:knappast några ansiktstatuerade svetsar-lärlingar med FFL kontakter.
Viggen vet man aldrig med.
Han har mörka sidor...
En är/var ju nere med Utkanten och det packet, där finns säkert lite sköna våldsverkare man kan anlita ;) Dock inga ansiktstatueringar.........än.

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Muffat Stål » 16 Apr 2011 01:02

Image

Skön nattläsning. Och kul att hojen kom hem!
The thigh's the limit

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Patch » 16 Apr 2011 01:48

Det the bush säger stämmer för min del — I don't do slagge. Ärligt talat är tackling det värsta jag fantiserade om, och även då var skuldkänslorna för jobbiga (konsekvenserna för hojen osså).

Tjuvens alla pundarepolare var helsvenska och inte klokare för det. "Potentiellt polsk" låter dock jävligt roligt, klangar "possibly armed" i mina öron (no racist?)

Nu var det så att tjuven o jag kramades när jag fick tillbaka den (han hade tagit så mycket E i nittiotalet att hans hjärna såg ut som en grevébit), så var stämningen.
Image

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Jonis! » 16 Apr 2011 02:34

atomlab wrote:Laidback delen?
:lol: *fniss*
sökes: nervex bangaffel.

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Patch » 16 Apr 2011 08:17

edvin wrote:Bry er lika mkt om ngt som ändrar världen mer än en jävla cykel utan växlar.
?? Den har växlar? Rambyggaren har ställt ut på NYMOMA, och den är första årsmodell av Swagvagens, den är ingen vanlig cykel.
Image

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Jonatan F » 16 Apr 2011 08:20

Viggen wrote:
Jonatan F wrote: Dock håller jag med ovan att smygrasismen är där. För visst var han en vit amerikan han som snodde cykeln?
Är detta någon form av meta-humor som jag inte greppar? Patch är ju för fan invandrare från amerikat och killen som snodde hojen var potentiellt polsk, jag är lost och Busken är hårdast av alla!
Kände inte till att patch var amerikan, menade bara att tjuven hade invandrarbakgrund - han ansågs se ut som någon från arabvärlden. Tycker det blev väldigt tråkig härledning där (även i mitt smygrasistiska huvud) med att alla invandrare är blattar och om en invandrare stjäl är han blatte. Det var väll trots allt en sådan förförståelse som krävdes för att tolka det rätt?

Disclaimer: Tycker sådnat härnt är mycket svårt och jag är medveten om att även jag är en smygrasist - försöker dock förstå hur jag ska minska det så mycket som möjligt - vilket nog de flesta här gör.

Edit:
edvin wrote:
Bry er lika mkt om ngt som ändrar världen mer än en jävla cykel utan växlar.

?? Den har växlar? Rambyggaren har ställt ut på NYMOMA, och den är första årsmodell av Swagvagens, den är ingen vanlig cykel.
Hahaha!
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Otto » 16 Apr 2011 09:16

Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Viggen » 16 Apr 2011 09:23

Otto:
Räcker den här på världens skönaste Vanilla-ägare i gröngräset?
Image

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Otto » 16 Apr 2011 09:30

Tänkte mer lätta upp stämningen. Tycker dessa sandlådediskussioner på forum brukar bli mer och mer hetsiga efter att folk har fått kritik på sina olika poster. Internet i all ära, men man missförstås lätt och den ev. ironiska ton man kanske menade när man skrev inlägget tolkas som rent provokativt och alla blir arga.

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by fjonk » 16 Apr 2011 10:28

Tycker det här är lite löjligt, det var bara ett signalement som min flickvän gav till mig när jag satt och skrev inlägget i all hast under en föreläsning i skolan, hon är själv av italiensk påbrå, hon sa faktiskt att han såg lite ut som hennes pappa, hahah, men tänkte det skulle vara till ringa hjälp för er, eftersom ni inte känner honom. Så det där med smygrasism kan ni lägga i det runda arkivet. Lite "88-glass fenomen"-känsla på detta... Och jonathan, inget har nämnts om arabvärlden...

Sen saken med U-lock vengeance är verkligen långt ifrån min natur också, mer ett dåligt skämt från späda hipsterkillar om en klisché i fixievärlden, men ibland går små nyanser förlorade i textform på nätet... Nu gick ju faktiskt allt väldigt fredligt till, bokstavligen med kramar och leenden. Och det är ju fantastiskt att vi slapp sura miner, fram tills nu! ;)

Sen tycker jag det är helt rimligt att få psykbryt över att få sin oförsäkrade custom hoj, värd mycket pengar, stulen. Sen är det som alla säger bara materiella ting, men man tycker det vore här om någonstans på internet man borde få förståelse för hur mycket man kan älska sin cykel.

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Prince of the rodeo » 16 Apr 2011 11:31

Så jonas det du säger är att dom du får en cykel snodd så sitter du bara och tittar på när det är nån som knycker din hoj som du har lagt ner timmar och åter timmar, pengar och svett på? Jag skiter i om det är nån invandrare,svennebanan,jätte,dvärg,alkis,pundare,mormon,renlevnadsmänniska,
hårdrockare,hiphoppare,statstjänsteman eller hipster, ge fan i min hoj!

Alex
Posts: 766
Joined: 19 Dec 2007 01:16
Location: STHLM

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Alex » 16 Apr 2011 11:48

snarkus wrote:Hell Busken!

Fuck tjuvar!
+1

och som en med "utländskt påbrå" så finner jag inte signalementet det minsta stötande.
jag tycker situationen sköttes snyggt, sansat och civiliserat!

och som sagt, Fuck tjuvar!

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by oskarwallin » 16 Apr 2011 18:10

Får man fråga hur det gick till när cykeln blev stulen? Hur var den låst, var hände det osv? Jag har fått uppfattningen att Lund är någorlunda förskonat från seriösa tjuvar med vinkelslipar och andra verktyg, men kanske inte?

Å andra sidan kanske den här tjuven inte var så skillad ändå, som sålde den till sin polare för en tusing...

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Jonas414 » 16 Apr 2011 18:18

Prince of the rodeo wrote:Så jonas det du säger är att dom du får en cykel snodd så sitter du bara och tittar på när det är nån som knycker din hoj som du har lagt ner timmar och åter timmar, pengar och svett på? Jag skiter i om det är nån invandrare,svennebanan,jätte,dvärg,alkis,pundare,mormon,renlevnadsmänniska,
hårdrockare,hiphoppare,statstjänsteman eller hipster, ge fan i min hoj!
klar jag gör, sen hämtar jag mina 20 festklädda nazistvänner och söker reda på tjuven..klär han/hon/det i folkdräkt och rövknullar han/hon/det

Elmer
Posts: 398
Joined: 05 May 2008 10:15
Location: Göteborg
Contact:

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Elmer » 16 Apr 2011 20:47

Image

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Otto » 16 Apr 2011 21:08

Elmer wrote:[img]internet-serious-business[/img]
+1337

Elmer
Posts: 398
Joined: 05 May 2008 10:15
Location: Göteborg
Contact:

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Elmer » 16 Apr 2011 21:12

Otto wrote:
Elmer wrote:[img]internet-serious-business[/img]
+1337
Tack?

erikstraightup
Posts: 116
Joined: 13 Feb 2010 12:25
Location: Bagarmossen

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by erikstraightup » 17 Apr 2011 00:51

Underbart att cykeln kom hem!

Avslutar med en klassiker tråden behöver.
Image
Freedom will be defended...at the cost of civil liberties.




www.RUCKUS.se

Post Reply