STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Jonas414 » 15 Apr 2011 22:07

edvin wrote:
fjonk wrote:Min flickvän såg en kille på den nyss i lund, försökte få honom att stanna, men han drog iväg. Ganska stabbig snubbe med grå keps, lite skäggig, inte studenttypen precis, utländskt påbrå. Sågs vid mårtenstorget.. U-lock vengeance will be served!
Viggen wrote:Inte så mycket kaoz/u-lock vengeance tyvärr, jag hittade hojen som redan sålts vidare till en rätt sliten kille. drog med honom till patch och lämnade över cykel och sen var det klappat och klart!

Han hade köpt den i god tro av en annan sliten kille och han stöd bland sina polare på Clemenstorget, det var inte läge att u-lock woopa honom. jag hade åkt på så mycket stryk pga övermannad.. men jag hade handen på låset i bältet.
Jag är väl verkligen inte särskilt aktiv på fg.se, men har följt forumet länge.

Sista tiden mindre och mindre iof.

Denna tråden med dess hejjarop är nog droppen. Kommer nog inte vara här så mkt mer. Jag känner inte dig Patch och jag unnar ingen att få sin cykel snodd. Men vafan, det är väl en cykel? Jag känner avsmak när folk skall spela allan och snacka om misshandel och vidriga smygrasistiska kommentarer. Bry er lika mkt om ngt som ändrar världen mer än en jävla cykel utan växlar.

Kul att du fick tillbaka din cykel Patch!
+1

User avatar
Jon_S
Posts: 133
Joined: 22 Apr 2010 14:43
Location: Karlstad
Contact:

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Jon_S » 15 Apr 2011 22:10

Det är mer än en cykel för de som lägger ner tid och pengar på att bygga sina egna. Det är inte bara ett transportmedel för vissa. Den har även ett stort affektionsvärde som inte pengar kan ersätta.

Den som snor en cykel ska ha spö om så går. Är man så jävla låg så man klipper ett lås och snor en cykel utan att tro att det kan få konsekvenser så måste man vara riktigt jävla dum i huvudet. Att det så jävla svårt att skilja på mitt och ditt.
SOLAFIX

BLB

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by atomlab » 15 Apr 2011 22:11

Rasistiska påhopp?
Finns det sidor som jag inte har tillgång till. Laidback delen?
Image

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Streamliner » 15 Apr 2011 22:13

Oavsett de olika aspekterna på ordval och åsikter om folk så tycker jag att själva grundtanken är formidabelt nobel, att ge sig ut och leta och finna. Jag tycker att det var jäkligt bra gjort, all heder åt det som kallas civilkurage! Jag vill inte vara med och förringa insatsen!!! Well done.
Loch Ness is Deep.

User avatar
mantono
Posts: 118
Joined: 06 May 2009 15:18
Location: Stockholm

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by mantono » 15 Apr 2011 22:13

edvin wrote:
Jag är väl verkligen inte särskilt aktiv på fg.se, men har följt forumet länge.

Sista tiden mindre och mindre iof.

Denna tråden med dess hejjarop är nog droppen. Kommer nog inte vara här så mkt mer. Jag känner inte dig Patch och jag unnar ingen att få sin cykel snodd. Men vafan, det är väl en cykel? Jag känner avsmak när folk skall spela allan och snacka om misshandel och vidriga smygrasistiska kommentarer. Bry er lika mkt om ngt som ändrar världen mer än en jävla cykel utan växlar.

Kul att du fick tillbaka din cykel Patch!

Några smygrastiska kommentarer har väl ändå inte varit?

Jag vet inte om du fått en cykel snodd någon gång, de flesta får ju det, tyvärr. Visst, det är en "bara" en cykel, men det kan vara någonting du investerat mycket tid och många gånger mycket pengar i. Även om man är försäkrad så är ju ett custombygge oersättligt. Pengar kan du få tillbaka (lite i alla fall), men aldrig tiden. Men framför allt handlar det om att man känner sig så kränkt och minst sagt, frukansvärt orättivst behandlad. Jag tror att de flesta som någon gång blivit bestulna på en cykel har fantiserat om vad man skulle gjort om man kommit på tjuven. Förbannad som man är så tänker man sig att han allt skulle fått smaka på lite u-lock justice, men vi vet att i det är förmodligen inte så det skulle gå till. Det är mer i stundens hetta så att säga...

Så nu när Patch har fått tillbaka sin cykel tycker jag vi kan unna honom det och vara glada för hans skull.

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Gustav » 15 Apr 2011 22:19

Hej Edvin,

Jag håller mig dig i det mesta. En cykel är mest ett stycke metall och kanske inget som man bör häng upp livet på. Kul är ändå att det gick så bra att få tillbaks den växlade cykeln.

Men jag tycker det är trist att du ska lämna forumet på grund av dina påståenden, det är verkligen inget jag tycker präglar forumet i gemen. Det finns ändå en hygglig ton här för att vara internet. Många slåss redan om utrymmet; mormon-fixies, tyska banramar, hembyggda kolfibermonster, italiensk krom, växlat, barspins, polo, etc... Här finns alla slags inbyggda (inavlade) motsättningar och intressen. Nog för att det är trist med vålds- och hetsuppmaningar, men man får försöka sålla bort sådan jargong på ett öppet forum. Det är nära att jag tycker att du själv spelar allan för en skitsak.

Hur som helst hoppas jag att du fortsätter att hitta inspiration här, det är nog en större och bredare krets som rör sig här än vad någon kan gissa.

God kväll!
Image

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Streamliner » 15 Apr 2011 22:21

Gustav wrote:

...det är nog en större och bredare krets som rör sig här än vad någon kan gissa.

God kväll!
Så är det! :wink:
Loch Ness is Deep.

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by ana » 15 Apr 2011 22:27

Den här tråden blir jag varm i själen av! :) Riktigt go läsning!

edvin
Posts: 47
Joined: 22 Apr 2008 09:38
Location: Götet

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by edvin » 15 Apr 2011 22:33

Hej Gustav, haha, jag såg inte ens att den var växlad...faktafel...

Inte bara det som fått mig att ledsna men kanske det som fick bägaren osv...

Tycker det är en skittrist människosyn bara som skiner igenom...

Folk får tycka vad dem vill, jag kunde bara inte hålla tyst, när jag såg det.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Viggen » 15 Apr 2011 22:51

Och där spårade det totalt. Tack och bock för att kalla mig, som jag förstår det i varje fall, för "smygrasist". För att lämna ett signalement på någon med utländsk påbrå där detta påpekas kan väl ändå inte vara rasistiskt? Eller har jag fel? Jag lämnade inte signalementet och nu var det inte ens en kille med utländsk påbrå som hade hojen men det gör väl varken från eller till såhär i efterhand. Ingen i tråden var där förutom jag och Patch och jag orkar inte redogöra för exakt hur trevlig jag var mot killen som hade den stulna cyklen men ja visst var jag förbannad är jag drog ut, man tar fan inte folks cyklar. Tro mig om du vill, döm mig om du vill.

En cykel må vara en bit metall men den här betyder något mer än det för dess ägare och för mig, jag är glad att vi hittade den och att det gick snabbt och smidigt att få tillbaka den, killen som hade den i sin ägo fick sin tusenlapp han sa att han gett för den och en kram ville han ge både mig och Patch. Det fick han. Varken jag eller Patch är speciellt våldsamma av oss men hade jag behövt hade jag väl cyklat ikapp killen och vält honom på sin höjd. Sant att mitt "tyvärr" och jargong om u-lock justice i det inlägget som du quotade var lite väl allan, det håller jag med om. Men jag har tyvärr inte så mycket till övers för cykeltjuvar oavsett bakgrund, men rasist? Nädu det är jag knappast, inte ens en liten smygare.

Tråkigt om du dömer ut forumet på den här tråden för precis som Gustav säger så hänger det alla former av cyklister här och nivån här är bra mycket trevligare än på många andra platser. Vill du inte ge det chansen förstår jag dig.

Nu kan vi låta den här tråden falla ner i den dy av gamla trådar som forumet består av, cykeln är hemma och alla är glada inklusive tjuven.

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Busken » 15 Apr 2011 22:58

hur är det rasistiskt att påpeka att tjuven ser utländsk ut? det ligger väl ingen värdering i det eller? det är var väl bara så tjuvjävlen såg ut eller? nu känner jag både patch och viggen och vet att båda två är glasögonprydda nördar som ALDRIG en skulle våga tänka på att ge någon på käften, absolut inte någon som har snott deras cykel och absolut inte någon som potentiellt skulle kunna tillfoga dom någon form av fysiskt våld... och det kan dom flesta. Vi snackar ju om två unga killar som gillar design här, knappast några ansiktstatuerade svetsar-lärlingar med FFL kontakter.

Hade det varit min speedvagen som hade blivit stulen hade jag manat till ritualmord, våldtäkt och spikfistning av gärningsmannen. Vet inte hur ni har det, men om någon tar något som är mitt så tar jag tillbaks det. Lev som en jävla varg!

Hell Satan!

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Jonas414 » 15 Apr 2011 23:05

Jon_S wrote:Det är mer än en cykel för de som lägger ner tid och pengar på att bygga sina egna. Det är inte bara ett transportmedel för vissa. Den har även ett stort affektionsvärde som inte pengar kan ersätta.

Den som snor en cykel ska ha spö om så går. Är man så jävla låg så man klipper ett lås och snor en cykel utan att tro att det kan få konsekvenser så måste man vara riktigt jävla dum i huvudet. Att det så jävla svårt att skilja på mitt och ditt.
Jag har snott din cykel och har utländskt påbrå...kommer du och spöar mig nu?

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Busken » 15 Apr 2011 23:12

Jonas414 wrote:
Jon_S wrote:Det är mer än en cykel för de som lägger ner tid och pengar på att bygga sina egna. Det är inte bara ett transportmedel för vissa. Den har även ett stort affektionsvärde som inte pengar kan ersätta.

Den som snor en cykel ska ha spö om så går. Är man så jävla låg så man klipper ett lås och snor en cykel utan att tro att det kan få konsekvenser så måste man vara riktigt jävla dum i huvudet. Att det så jävla svårt att skilja på mitt och ditt.
Jag har snott din cykel och har utländskt påbrå...kommer du och spöar mig nu?
Det vet du att jag gör det Jonas, sen runkar vi bulle!

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Jonas414 » 15 Apr 2011 23:14

Busken wrote:
Jonas414 wrote:
Jon_S wrote:Det är mer än en cykel för de som lägger ner tid och pengar på att bygga sina egna. Det är inte bara ett transportmedel för vissa. Den har även ett stort affektionsvärde som inte pengar kan ersätta.

Den som snor en cykel ska ha spö om så går. Är man så jävla låg så man klipper ett lås och snor en cykel utan att tro att det kan få konsekvenser så måste man vara riktigt jävla dum i huvudet. Att det så jävla svårt att skilja på mitt och ditt.
Jag har snott din cykel och har utländskt påbrå...kommer du och spöar mig nu?
Det vet du att jag gör det Jonas, sen runkar vi bulle!
Åhh så gött! Jag har en massa surdegsbullar i min budväska, borde väl funka??

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Jonatan F » 15 Apr 2011 23:16

Streamliner wrote:Oavsett de olika aspekterna på ordval och åsikter om folk så tycker jag att själva grundtanken är formidabelt nobel, att ge sig ut och leta och finna. Jag tycker att det var jäkligt bra gjort, all heder åt det som kallas civilkurage! Jag vill inte vara med och förringa insatsen!!! Well done.
1+ Jag tror inte att någon av de familjefäder/kulturare som till större delen befolkar det här forumet skulle kunna göra en fluga förnär.

Dock håller jag med ovan att smygrasismen är där. För visst var han en vit amerikan han som snodde cykeln?
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Indurain » 15 Apr 2011 23:21

Jonas414 wrote:Jag har snott din cykel och har utländskt påbrå...kommer du och spöar mig nu?
Om det är någon som snor min(a) cyklar, åker den på stryk oavsett hudfärg,
etniskt härkomst.

Dumjäveln som köpte cykeln skulle ni gett en spark i kulorna och sedan polisanmält han för köp av stöldgods
Rule #242 - More is good ... all is better.

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Jonas414 » 15 Apr 2011 23:21

Jonatan F wrote:
Streamliner wrote:Oavsett de olika aspekterna på ordval och åsikter om folk så tycker jag att själva grundtanken är formidabelt nobel, att ge sig ut och leta och finna. Jag tycker att det var jäkligt bra gjort, all heder åt det som kallas civilkurage! Jag vill inte vara med och förringa insatsen!!! Well done.
1+ Jag tror inte att någon av de familjefäder/kulturare som till större delen befolkar det här forumet skulle kunna göra en fluga förnär.

Dock håller jag med ovan att smygrasismen är där. För visst var han en vit amerikan han som snodde cykeln?
Hail seger!

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Jonas414 » 15 Apr 2011 23:22

Indurain wrote:
Jonas414 wrote:Jag har snott din cykel och har utländskt påbrå...kommer du och spöar mig nu?
Om det är någon som snor min(a) cyklar, åker den på stryk oavsett hudfärg,
etniskt härkomst.

Dumjäveln som köpte cykeln skulle ni gett en spark i kulorna och sedan polisanmält han för köp av stöldgods
Jag har snott dina cyklar också!

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by Viggen » 15 Apr 2011 23:28

Jonatan F wrote: Dock håller jag med ovan att smygrasismen är där. För visst var han en vit amerikan han som snodde cykeln?
Är detta någon form av meta-humor som jag inte greppar? Patch är ju för fan invandrare från amerikat och killen som snodde hojen var potentiellt polsk, jag är lost och Busken är hårdast av alla!

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: STULEN I LUND, Vanilla Speedvagen, vit

Post by snarkus » 15 Apr 2011 23:39

Hell Busken!

Fuck tjuvar!

Post Reply