Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
[cannondalen]
Det var den enormaste väskan jag sett! Ser som sagt snabb ut annars.
Jonas.F, om du kör på den så kör jag på den här -
Det var den enormaste väskan jag sett! Ser som sagt snabb ut annars.
Jonas.F, om du kör på den så kör jag på den här -
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
å herre gud, stackars barn! Ser fett avis ut han där bak endåana wrote:[cannondalen]
Det var den enormaste väskan jag sett! Ser som sagt snabb ut annars.
Jonas.F, om du kör på den så kör jag på den här -
We are 138
- Pirre The Trucker
- Posts: 618
- Joined: 17 Oct 2010 20:26
- Location: Sthlm
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Ser riktigt nice ut!Bromaniac wrote:Nu blir det växlat!
Vätternraketen är redo! Jag hoppas cyklisten är det också...
Ser ut som du får med dig väldigt mycket packning på hojen.
Vad kommer du ha med dig?
Bicicletta ogni giorno toglie il medico di torno
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Kul att det blev så många kommentarer om väskan
Jag hatar att ha ryggfickorna fullproppade med prylar och vill därför ha dem någon annanstans. Så stor är inte väskan: den rymmer fyra liter. Nästa steg upp är typ Carradice och dylikt och då snackar vi sju liter och uppåt.
Jag kommer att ha med mig: armvärmare, benvärmare, vindväst, regnjacka, två slangar, två kolsyrepatroner, kolsyremunstycke, däckavtagare, multiverktyg, ett par torra strumpor, en liten flaska solkräm, en liten burk chamois och skoöverdrag. Då är väskan, tro det eller ej, mer eller mindre knökfull. Och ryggfickorna är då tomma och kan fyllas med bullar och annat gott vid depåerna. OM NOM NOM NOM.
I väskan fram kommer jag att ha energikaka upphackad i bitar i en lättåtkomlig plastpåse, några gel, enervit gt-tabletter, mobilen samt leg och visa-kort i plastpåse.
Jag hatar att ha ryggfickorna fullproppade med prylar och vill därför ha dem någon annanstans. Så stor är inte väskan: den rymmer fyra liter. Nästa steg upp är typ Carradice och dylikt och då snackar vi sju liter och uppåt.
Jag kommer att ha med mig: armvärmare, benvärmare, vindväst, regnjacka, två slangar, två kolsyrepatroner, kolsyremunstycke, däckavtagare, multiverktyg, ett par torra strumpor, en liten flaska solkräm, en liten burk chamois och skoöverdrag. Då är väskan, tro det eller ej, mer eller mindre knökfull. Och ryggfickorna är då tomma och kan fyllas med bullar och annat gott vid depåerna. OM NOM NOM NOM.
I väskan fram kommer jag att ha energikaka upphackad i bitar i en lättåtkomlig plastpåse, några gel, enervit gt-tabletter, mobilen samt leg och visa-kort i plastpåse.
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Då har vi här min vätternkittade visp.
På cykeln som inte är på i vanliga fall;
- 2x0.5 liter vattenflaskor med tillhörande sadelkonstruktion.
- Hastighetsmätare på bakhjulet som kopplas till Suunto t3d (pulsklocka).
- Lyse bak
- Lyse fram
- reflexer, bakåt, framåt och åt sidorna. (rött, vitt, orange)
- ringklocka
- fram och bakbroms
- deep v fälg. Även om den inte riktigt är uci-legal (inte bakhjulet heller iofs) så är det ändå bättre än Mavic IO...
- Pedro sadelväska
I väskan har jag;
- En slang (ska nog ha en slang till men den får hamna i ryggfickan)
- Vulkaniserande klister
- Kolfiberpump (29g!), tar dock hela dagen att få bra tryck med...
- Vind/Regnjacka (typ tältduksmaterial)
Resten får jag ha i ryggfickorna.
På cykeln som inte är på i vanliga fall;
- 2x0.5 liter vattenflaskor med tillhörande sadelkonstruktion.
- Hastighetsmätare på bakhjulet som kopplas till Suunto t3d (pulsklocka).
- Lyse bak
- Lyse fram
- reflexer, bakåt, framåt och åt sidorna. (rött, vitt, orange)
- ringklocka
- fram och bakbroms
- deep v fälg. Även om den inte riktigt är uci-legal (inte bakhjulet heller iofs) så är det ändå bättre än Mavic IO...
- Pedro sadelväska
I väskan har jag;
- En slang (ska nog ha en slang till men den får hamna i ryggfickan)
- Vulkaniserande klister
- Kolfiberpump (29g!), tar dock hela dagen att få bra tryck med...
- Vind/Regnjacka (typ tältduksmaterial)
Resten får jag ha i ryggfickorna.
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Har du testat flaskhållarna?ana wrote:...
Jag tappade 344 flaskor med såna hållare, flaskan trillar gärna rakt igenom om det inte går en pinne tvärs "under".
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Jorå, flaskorna sitter som berget. Körde en 20-milatur förra helgen, och en 12 mila innan dess med dem. Inga problem alls. Men de tänjs och blir slappare ju mer man använder dem, det märks. Förhoppningsvis håller dem 30 mil till.
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Ny bromsbelägg till en gammal hoj är ingen höjdare.
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
WTF! Bromsade du så du krökte diagonalröret?0range wrote:Ny bromsbelägg till en gammal hoj är ingen höjdare.
/Fredde
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Jupp.. Bytte till nya bromsbelägg med lite bättre bett.Fredde wrote:WTF! Bromsade du så du krökte diagonalröret?0range wrote:Ny bromsbelägg till en gammal hoj är ingen höjdare.
/Fredde
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Shit, nu blir det bråttom Orange. För inte låter du väl detta hindra dej att starta?
MVH
Magnus
MVH
Magnus
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Helt sjukt, hojen måste på något sätt varit skadad/vält/kraschad innan. Friskt stål beter sig inte på det sättet.. Inte i min värld i alla fall. Skönt att du hittat en ersättare i alla fall.0range wrote:Jupp.. Bytte till nya bromsbelägg med lite bättre bett.Fredde wrote:WTF! Bromsade du så du krökte diagonalröret?0range wrote:Ny bromsbelägg till en gammal hoj är ingen höjdare.
/Fredde
Släng iväg ett mail till Tegnér så får du hojen lagad igen
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
mycket fin hoj. den känns mäktigare än en stålhoj som böjer sig.
Lycka till!!
ska du köra sub 8?
Lycka till!!
ska du köra sub 8?
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
20års hårt levern för en ram byggd i Ishiwatas tunnast rör..Viggen wrote: Helt sjukt, hojen måste på något sätt varit skadad/vält/kraschad innan. Friskt stål beter sig inte på det sättet.. Inte i min värld i alla fall. Skönt att du hittat en ersättare i alla fall.
Släng iväg ett mail till Tegnér så får du hojen lagad igen
jag är inte förvånad att den havererade.. bara sättet den gjorde det på.
Laga? nä, jag har bestämt mig för att ALDRIG köra på begagnade ramar igen.
Det är tänkt att jag ska rulla vättern på sub7:15. Det känns som en ganska vettig uppgradering från sladdrigt stål till styvt kålfiber.
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Visste faktiskt inte att ditt åbäke var så gammalt, då kan det ju vara ganska mattat och är det deras tunnaste rör kanske inte helt konstigt att den gav vika. Men att avfärda alla begagnade ramar känns lite hårt.0range wrote: 20års hårt levern för en ram byggd i Ishiwatas tunnast rör..
jag är inte förvånad att den havererade.. bara sättet den gjorde det på.
Laga? nä, jag har bestämt mig för att ALDRIG köra på begagnade ramar igen.
Det är tänkt att jag ska rulla vättern på sub7:15. Det känns som en ganska vettig uppgradering från sladdrigt stål till styvt kålfiber.
Re: Visa ditt matrial för 2011:års Vätternrunda.
Ja ja lite dock och svets så blir det nog fint igen!0range wrote:Jupp.. Bytte till nya bromsbelägg med lite bättre bett.Fredde wrote:WTF! Bromsade du så du krökte diagonalröret?0range wrote:Ny bromsbelägg till en gammal hoj är ingen höjdare.
/Fredde
Btw, du är inte sugen på att avyttra ditt bontrager-bakhjul?
/Fredde