Page 3 of 3

Fuck You Posten!

Posted: 17 Nov 2017 21:45
by abacaxi
Och sossarna vet jag inte vad de påstår, de är mot avreglering såväl ideologiskt som ekonomiskt men avreglerar friskare än de flesta ändå.

Re: Fuck You Posten!

Posted: 21 Nov 2017 12:26
by wannabee_cyklist
AndreasVH wrote:
abacaxi wrote:jag trodde postmonopol var snarare regel än undantag i världen, plus att det svenska postmonopolet upphörde på 90-talet?!?
^^ This

Dessutom var det betydligt bättre kvalitet på leverans av både post och paket på monopolets tid. Den som tror något annat har antingen dåligt minne, eller är under 25 år gammal.
Hehe. Det kanske är standard att alltid klaga på dessa företag.
När jag kollar på Trustpilot har de statliga aktörerna (PostNord, PostNL, USPS...) 1 i snittbetyg. Men det har även de flesta komersiella aktörerna även om vissa klarar sig med 2 stjärnor (FedEx, DHL France)...

Fuck You Posten!

Posted: 26 May 2018 23:29
by russ_meyer
Sms: "Vi kör ut ditt paket till dig imorgon innan kl 16"

Telefon: "Välkommen, det är...29 samtal...före dig"

Jag: "kör paketet till lokala ombudet, ingen är hemma innan 16"

Postnord: "tyvärr, den här tjänsten är utformad på ett visst sätt och kan inte ändras. Vi kör till dig fast vi vet att det är meningslöst, sen får du hämta hos ombudet efter flera dagar istället"

Jag: "Jamen vad i helvete etc etc"

Postnord: "ok vi ska försöka lösa det etc etc"

Sms: "ditt paket finns inte för avhämtning på din lokala konsum utan på en depå i ett industriområde långt långt borta och som har öppet till 16 på vardagar"

Aaarghhhh!!

Re: Fuck You Posten!

Posted: 28 May 2018 09:13
by rilleh
Har på sistone dragit två beställningar från staterna. Det ena paketet låg på Arlanda i över en månad innan postnord bestämde sig för att helt sonika skicka tillbaka paketet till avsändaren. Det andra gör just nu sin tredje vecka i tullsorteringen. Ska bli intressant att se vad som händer med det :wink: Fortsättning följer...

Re: Fuck You Posten!

Posted: 28 May 2018 10:20
by blixtensixten
har för mig att det ska finnas ngt fiffigt nummer man kan ringa på arlanda för att få sig förbättrad service i tull ärenden. tror dom behöver kompletterande uppgifter från mottagaren ibland

Fuck You Posten!

Posted: 28 May 2018 12:43
by h.wallin
Alltså, jag har ett paket med ett par TRP-bromsar som legat hos posten sen mitten på mars. Varje gång jag mailat/ringt har jag fått samma svar.. om det står på trackinginfon att leveranstid inte kan beräknas så kan leveranstid inte beräknas. Det finns inget jag, eller de (sjukt eller?!) kan göra åt saken. När jag frågade om det fanns ngn tidsgräns för hur länge de hade paketet innan det skickades tillbaka sa de: ska det betalas tull skickar vi inte tillbaka det innan vi fått betalt för tull från mottagaren. Lät skumt men jag ba.. ja ja.. hej dårå..


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Fuck You Posten!

Posted: 29 May 2018 08:32
by rilleh
blixtensixten wrote:har för mig att det ska finnas ngt fiffigt nummer man kan ringa på arlanda för att få sig förbättrad service i tull ärenden. tror dom behöver kompletterande uppgifter från mottagaren ibland
Det gäller nog bara för varor med ett värde över 1500 kr. Värdet på mitt är typ 600 kr. Det ska nog bara scannas efter knark och sånt innan det skickas iväg för sortering (gissar jag).

Re: Fuck You Posten!

Posted: 29 May 2018 10:34
by blixtensixten
Hitta källan men kanske inte riktigt det som efterfrågades

Re: Fuck You Posten!

Posted: 31 May 2018 13:42
by rilleh
En liten uppdatering. Jag hörde av mig till deras kundservice och mycket riktigt; även detta paketet har skickats tillbaka för att jag inte betalat någon tull och moms. Det hade jag gärna gjort, om jag hade fått information om att en avgift faktiskt skulle betalas. Jag har inte fått en räkning varken hem i brevlådan, över mail eller SMS. Tidigare så har man ju också kunnat betala den här avgiften över disk när man faktiskt hämtar ut sitt paket, men inte denna gången tydligen. Jag antar att de förväntar sig att man som kund ska vara någon slags mind reader eller nåt. Jag brukar alltid vara snäll mot de stackarna som sitter i supporten men den här gången så tappade jag det helt. Vi får se var det hela slutar.

Så ja, fuck you Posten!

Re: Fuck You Posten!

Posted: 31 May 2018 15:15
by h.wallin
Vänta nu, till mig sa de att det inte var någon risk att de skickade tillbaka paketet innan om de inte hade fått betalt. Jag bryter ihop ifall det visar sig att det skickats tillbaka utan att de ens försökt få mig att betala tull och moms.

Re: Fuck You Posten!

Posted: 31 May 2018 15:40
by rilleh
h.wallin wrote:Vänta nu, till mig sa de att det inte var någon risk att de skickade tillbaka paketet innan om de inte hade fått betalt.
Man skulle ju kunna förvänta sig det i alla fall. :roll:
h.wallin wrote:Jag bryter ihop ifall det visar sig att det skickats tillbaka utan att de ens försökt få mig att betala tull och moms.
Ring dem och kolla.

Re: Fuck You Posten!

Posted: 01 Jun 2018 12:45
by ravelax
Sannolikt nåt sånt här som hänt med den där skivan som skulle kommit till mig för ett par månader sen... aja.

Re: Fuck You Posten!

Posted: 12 Jul 2018 13:14
by h.wallin
Nu har jag ändå ringt och legat på, kompletterat med info, ringt igen, trackat och försäkrat mig om att paketet inte skulle skickas tillbaka till avsändaren som är utanför EU.. Har även dubbelkollat att den kompletterande infon kommit fram till Postnord/Tullverket.

Trots det, istället för att skicka ut en avi till min adress och ett sms till mitt nummer som syntes tydligt mottagarinfon enligt Postnord skickades försändelsen tillbaka till avsändaren. Är det inte sjukt att en tjänst kan fungera så dåligt?

Re: Fuck You Posten!

Posted: 17 Jul 2018 22:02
by ravelax
Helt bisarrt!

Re: Fuck You Posten!

Posted: 19 Jul 2018 22:25
by xshzu
h.wallin wrote:Nu har jag ändå ringt och legat på, kompletterat med info, ringt igen, trackat och försäkrat mig om att paketet inte skulle skickas tillbaka till avsändaren som är utanför EU.. Har även dubbelkollat att den kompletterande infon kommit fram till Postnord/Tullverket.

Trots det, istället för att skicka ut en avi till min adress och ett sms till mitt nummer som syntes tydligt mottagarinfon enligt Postnord skickades försändelsen tillbaka till avsändaren. Är det inte sjukt att en tjänst kan fungera så dåligt?
Sjukt pinsamt för deras del. Tydligt att de har stora problem i sin organisation.