Fuck You Posten!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Fuck You Posten!

Post by Bratt » 14 Jan 2012 16:47

Posten... Mmm. Min favorit är när dom byter kollinummer på en paket utan att meddela mig. Det har hänt några gånger nu och varje gång måste måste jag sätta mig i en 20 minuter lång telefonkö för att få reda på det nya numret. Tack Posten.

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: Fuck You Posten!

Post by Rokkoko » 14 Jan 2012 17:27

Väljer ju Posten alla dagar i veckan framför DHL, UPS, TNT och allt vad de heter.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Fuck You Posten!

Post by Jonatan F » 15 Jan 2012 02:47

^
Min vän beställde en mobil från tyska amazon (han är tysk). Dagen efter ringde någon tjej, han förstod inte riktigt så jag tog över, de undrade hur de skulle hitta huset där han bor/vi jobbar. De hade inte hittat det i deras databas (ute på vishan bigtime). Efter två samtal var de framme och lämnade över paketet. Känns väll rätt ok tycker väll jag då...
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Fuck You Posten!

Post by merkur » 17 Apr 2012 12:58

Fredde wrote:Jag blir fan gladare av en räkning än av en avi från DHL.

Ja samma här, idag hade jag stora förhoppningar om att få mina bromsar från CRC, men ack nej då de ska levereras med dhl express, detta är tredje gången det blir strul med dessa tomtar, sist tog det tre dagar för dem att hala min fuji nere från hamnen och upp hit, kanske 5 kilometer, tog lika lång tid att få den från Irland till sverige.
Nu idag var de här och vände så nu måste jag själv cykla ner och hämta det hos dem men de vet inte när jag kan hämta det.
Jag slutar beställa grejer nu tamejfan, jag pallar inte mer jag blir ond som människa när jag sitter och smider hämnadsplaner mot dhl.
Samt att de gör sitt bästa för att förstöra ens dag ytterligare genom att vara otrevliga som fan i luren.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Fuck You Posten!

Post by merkur » 17 Apr 2012 13:07

Bratt wrote:Posten... Mmm. Min favorit är när dom byter kollinummer på en paket utan att meddela mig. Det har hänt några gånger nu och varje gång måste måste jag sätta mig i en 20 minuter lång telefonkö för att få reda på det nya numret. Tack Posten.
Exakt likadant gör DHL, men det brukar gå smidigt att få tag i nya avi-numret men varför ändrar de det?

Fan ta DHL, kort sagt.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

User avatar
rasnab
Posts: 55
Joined: 09 Sep 2009 20:09
Location: Köpenhamn

Re: Fuck You Posten!

Post by rasnab » 17 Apr 2012 14:02

Var glada att ni bor i Sverige. Här i Danmark är det ännu värre. : ) Mina värsta erfarenheter med posten/dhl:

- Levererat min iMac till grannen! Alltså utan underskrift, och frågat "kan du ta den här?" Tur att grannen är ärlig..
- Gett ut ett rekommenderat paket på posthuset till någon annan (goodbye cykeldelar till över 100€..)
- DHL sätter avin på trappuppgångens ytterdörr - alltså den till gatan, och inte i min postlåda. Var jag hittar den i snön (tur nog)..
- Otaliga av posten borttappade packet.. Man får räkna med att ca 1 av 20 aldrig hittas. Varje gång får man samma standardbrev: "vi har inte lyckat hitta dit paket.." Vad gjorde ni - slog upp den i track and trace?

Härefter tänker jag använda DHL/UPS etc. så mycket som möjligt. Det är ändå sällan att paket försvunner spårlöst hos dem, fast det kan vara besvärligt nångång med mottagandet..

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Fuck you DHL!

Post by merkur » 17 Apr 2012 15:13

Nu är jag tvungen att cykla ner till deras jävla hamnterminal för att hämta det jag betalat dem för att leverera hem till mig.

Men jag är ju inte så jävla dum att jag tror de har lyckats få hem bilen med mina grejer i till terminalen, så jag ringer till idioterna men de kan inte få kontakt med föraren av bilen, så de har ingen aning om ifall paketet kommer komma in eller ej, och inte nog med det så har de kopplat bort mig tre gånger för att krydda på min ilska lite mer.

På min DHL-sida så står det att kunden avvisar paketet, så jag anar ju att de kommer skicka tillbaka det till Irland.

Hur många bettar emot?
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Fuck You Posten!

Post by abacaxi » 17 Apr 2012 15:58

det sjuka är ju att de är så jävla snälla mot den som skickar, sannolikt för att efter det har man ju redan betalt. när jag skickar kan jag boka en exakt tid för upphämtning och skulle något ändras kan man ringa direkt till bilen, något de hävdar inte ens är möjligt när de levererar. katastrof.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: Fuck You Posten!

Post by Streamliner » 17 Apr 2012 17:51

Öööh! Beställde två tröjor från Linköping i lördags och hade paketet i Malmö med DHL klockan 15.30 idag tisdag, supersnabbt!

MEN jag beställde ju två tröjor och det låg endast en i paketet och på följesedeln var det angivet två.

Detta har jag aldrig varit med om att säljaren gör ett sådant misstag, har reklamerat nu men hur bevisar jag att det endast fanns en tröja i paketen om de strular???
Loch Ness is Deep.

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Fuck You Posten!

Post by merkur » 17 Apr 2012 20:09

Streamliner wrote:Öööh! Beställde två tröjor från Linköping i lördags och hade paketet i Malmö med DHL klockan 15.30 idag tisdag, supersnabbt!

MEN jag beställde ju två tröjor och det låg endast en i paketet och på följesedeln var det angivet två.

Detta har jag aldrig varit med om att säljaren gör ett sådant misstag, har reklamerat nu men hur bevisar jag att det endast fanns en tröja i paketen om de strular???
Ja, det enda är väl att hoppas att han anar sitt misstag, han kanske vägde paketet innan det sändes? Då kan han ju väga med en tröja i sen med två tröjor i, lär ju skilja 2-3 hekto, jag vet ju inte vad det var för tröjor iofs.

Ser bara framför mig hur DHL-killen har den ena på sig när han lämnar paketet.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: Fuck You Posten!

Post by Streamliner » 20 Apr 2012 19:37

merkur wrote:
Streamliner wrote:Öööh! Beställde två tröjor från Linköping i lördags och hade paketet i Malmö med DHL klockan 15.30 idag tisdag, supersnabbt!

MEN jag beställde ju två tröjor och det låg endast en i paketet och på följesedeln var det angivet två.

Detta har jag aldrig varit med om att säljaren gör ett sådant misstag, har reklamerat nu men hur bevisar jag att det endast fanns en tröja i paketen om de strular???
Ja, det enda är väl att hoppas att han anar sitt misstag, han kanske vägde paketet innan det sändes? Då kan han ju väga med en tröja i sen med två tröjor i, lär ju skilja 2-3 hekto, jag vet ju inte vad det var för tröjor iofs.

Ser bara framför mig hur DHL-killen har den ena på sig när han lämnar paketet.
Löste sig utan problem, de hade glömt den ena tröjan så den kom idag med en ursäkt. Skönt. :D
Loch Ness is Deep.

wannabee_cyklist
Posts: 4
Joined: 14 Nov 2017 15:30

Re: Fuck You Posten!

Post by wannabee_cyklist » 15 Nov 2017 11:04

Hade beställt fälgar från Mantel som PostNord hade supit bort. Efter typ två dagar sa de att de inte kunde hitta paketet. Ringde Mantel som beordrade DPD att i sin tur beordra Posten att leta upp paketet. Nästa dag hade jag paketet... Gäller att rätt person frågar tydligen :P

I övrigt tror jag väl att Postens monopol i sin tur har dragit ner standarden över huvud taget på leveransfirmorna. Gissningsvis vet DHL och allt vad det heter att de inte behöver anstränga sig lika hårt för att konkurrera i Sverige som annanstans.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Fuck You Posten!

Post by abacaxi » 16 Nov 2017 14:36

jag trodde postmonopol var snarare regel än undantag i världen, plus att det svenska postmonopolet upphörde på 90-talet?!?
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Fuck You Posten!

Post by ravelax » 16 Nov 2017 23:33

Dock bra att få tips på hur man kan försöka gå tillväga när Posten klantar sig! Ska prova detta nästa gång det händer (har än så länge mest haft goda erfarenheter av Posten, ta i trä...).

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Fuck You Posten!

Post by AndreasVH » 17 Nov 2017 09:36

abacaxi wrote:jag trodde postmonopol var snarare regel än undantag i världen, plus att det svenska postmonopolet upphörde på 90-talet?!?
^^ This

Dessutom var det betydligt bättre kvalitet på leverans av både post och paket på monopolets tid. Den som tror något annat har antingen dåligt minne, eller är under 25 år gammal.
Pflanzgarten stole my virginity

xshzu
Posts: 377
Joined: 28 Aug 2015 12:23
Location: Stockholm

Re: Fuck You Posten!

Post by xshzu » 17 Nov 2017 10:35

AndreasVH wrote:
abacaxi wrote:jag trodde postmonopol var snarare regel än undantag i världen, plus att det svenska postmonopolet upphörde på 90-talet?!?
^^ This

Dessutom var det betydligt bättre kvalitet på leverans av både post och paket på monopolets tid. Den som tror något annat har antingen dåligt minne, eller är under 25 år gammal.
Jag använder postens tjänster rätt ofta och har aldrig haft ett enda problem, men eftersom den allmänna uppfattningen verkar vara tvärtom så kanske jag bara haft tur.

User avatar
almlof
Site Admin
Posts: 430
Joined: 03 Apr 2013 09:09
Location: Stockholm

Re: Fuck You Posten!

Post by almlof » 17 Nov 2017 12:36

xshzu wrote: Jag använder postens tjänster rätt ofta och har aldrig haft ett enda problem, men eftersom den allmänna uppfattningen verkar vara tvärtom så kanske jag bara haft tur.
Samma här men tvärt om. Jag försöker undvika dem då de strulat bortom rimlighet, så jag använder dem sällan men har nästan alltid problem. Paket som försvinner, leveranser som aviseras men inte finns att hämta ut, leveranser som returneras pga det råkat hamnat på fel utlämningsställe, trasiga paket och bara faktum att man som privatperson aldrig kan påskynda en import genom att i förväg flagga samt inkomma med prisuppgifter..

Problemet som jag ser det är när det inte funkar, då är Postnord nästan omöjliga att ha att göra med. Andra företag försöker göra rätt för sig annars tappat de kunder, men med Postnord är det så trögt att påvisa problem och få en effekt utav det. Det är svårt att undvika dem, vilket jag ändå försöker göra i möjligaste mån..

User avatar
SåsenFrÅsen
Posts: 478
Joined: 09 Jun 2015 14:04
Location: Stockholm

Fuck You Posten!

Post by SåsenFrÅsen » 17 Nov 2017 15:02

almlof wrote:
xshzu wrote: Jag använder postens tjänster rätt ofta och har aldrig haft ett enda problem, men eftersom den allmänna uppfattningen verkar vara tvärtom så kanske jag bara haft tur.
Samma här men tvärt om. Jag försöker undvika dem då de strulat bortom rimlighet, så jag använder dem sällan men har nästan alltid problem. Paket som försvinner, leveranser som aviseras men inte finns att hämta ut, leveranser som returneras pga det råkat hamnat på fel utlämningsställe, trasiga paket och bara faktum att man som privatperson aldrig kan påskynda en import genom att i förväg flagga samt inkomma med prisuppgifter..

Problemet som jag ser det är när det inte funkar, då är Postnord nästan omöjliga att ha att göra med. Andra företag försöker göra rätt för sig annars tappat de kunder, men med Postnord är det så trögt att påvisa problem och få en effekt utav det. Det är svårt att undvika dem, vilket jag ändå försöker göra i möjligaste mån..
+1, orkar verkligen inte ens tänka på hur ologiska Postnord är i sitt kundbemö


Skickat från min iPhone med Tapatalk

xshzu
Posts: 377
Joined: 28 Aug 2015 12:23
Location: Stockholm

Re: Fuck You Posten!

Post by xshzu » 17 Nov 2017 16:26

Sjukt att vi har så olika erfarenheter. Jag brukar iofs inte få saker utanför EU så ofta, och skickar jag dit kör jag med DHL.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Fuck You Posten!

Post by abacaxi » 17 Nov 2017 21:43

AndreasVH wrote:
abacaxi wrote:jag trodde postmonopol var snarare regel än undantag i världen, plus att det svenska postmonopolet upphörde på 90-talet?!?
^^ This

Dessutom var det betydligt bättre kvalitet på leverans av både post och paket på monopolets tid. Den som tror något annat har antingen dåligt minne, eller är under 25 år gammal.
Precis. Jag är emot monopol av ideologiska skäl, jag anser att det är viktigt i en marknadsekonomi med fritt företagande, men den svenska borgerlighetens strategi att påstå luddiga fördelar med effektivitet och valfrihet ger jag inte mycket för. Monopol funkar, åtminstone tills man får slut på andras pengar. ;)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

Post Reply