Stora klädtråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Stora klädtråden

Post by Huliganen » 05 Feb 2013 09:16

Bratt wrote:Clipless ja. Nu finns ju spd-snekers men dom får man ju inte ha som Huliganen fick lära sig på senaste torsdagsrundan :lol: Bara att kränga ett par sidi och hålla käften.


Åter till HM bashingen!

Men tänk om man hade kunnat vika ihop den på ryggen, för att undvika segelfunktionen. Då kanske det hade varit något. Det är rätt ofta som det är för varmt för att cykla med jacka men blir snabbt kallt när man hoppat av cykeln.

Och ja, man skulle lika gärna kunna stoppa jackan i en ryggsäck. Men nu tänker jag på om man inte har någon ryggsäck.

Pff, jag lärde mig ingenting förra torsdagsrundan pga alkoholintag och därav följande suddiga minnen, så jag kör på chrome ändå!

Jag tänker att h&m kanske snott idén från en gammal helmut lang-parka (från back in the days då helmut lang själv designade för sitt märke) som man kunde vika ihop till en ryggsätt. Isf vorde det ju ett ganska funktionellt plagg. Iaf för oss som inte kräver aerogrejer för att cykla mellan hornstull och slussen ;)
Last edited by Huliganen on 05 Feb 2013 09:29, edited 1 time in total.
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Stora klädtråden

Post by Sönke » 05 Feb 2013 09:20

Alla som kör clipless i stan till vardags och klagar på att dessa kläder inte är funkis nog kan sluta nu för ni glider runt med skor som inte går att gå i.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Stora klädtråden

Post by abacaxi » 05 Feb 2013 09:32

Nog funkar väl (vissa) spd-skor från cykelstället till skrivbordet och från bordet till bardisken, till och med ett varv på coop. Brukar du promenera växelvis med ditt cyklande eller? :-)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Stora klädtråden

Post by Otto » 05 Feb 2013 09:34

Image

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Stora klädtråden

Post by Sönke » 05 Feb 2013 09:42

abacaxi wrote:Nog funkar väl (vissa) spd-skor från cykelstället till skrivbordet och från bordet till bardisken, till och med ett varv på coop. Brukar du promenera växelvis med ditt cyklande eller? :-)
Klart som fan att det går! Men varför måste man springa runt och låtsas vara cyklist hela tiden?

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Stora klädtråden

Post by frank.h » 05 Feb 2013 10:24

abacaxi wrote:saxat från död tråd:
Kiliam wrote:jag är lite sur på det för jag tycker att det hade kunnat vara en rolig idé om det inte var med H&M utan något lite mindre klädföretag. Nu kommer många posers och fakengers sannolikt gå in och köpa en massa kläder
det är ju vi som är posörerna och fakengengerna. :-) allvarligt talat när jag ser en person med fabriksfixie och bagaboo tänker jag att det är en vän, inte att det är nån sorts posör man bör hata. jag ser väldigt få renodlade posörer tycker jag, det är typ frank.h och bankiren, kan väl nämna huliganen också så han inte blir ledsen, som är värst i stan och de kan ju faktiskt cykla. haha.
Vad?
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Stora klädtråden

Post by Bratt » 05 Feb 2013 11:58

frank.h wrote:
abacaxi wrote:frank.h och bankiren, kan väl nämna huliganen också så han inte blir ledsen, som är värst i stan och de kan ju faktiskt cykla.
Vad?
Ahahaha älskar stämningen här just nu!


Sönke: Jag bor i mina cykelskor hela sommaren för att jag cyklar överallt. Extremt skeptisk till om jag skulle kunna gå tillbaka till korgar. Så känslan av att använda ordentliga spd-dojor vinner över min fåfänga.

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Stora klädtråden

Post by Sönke » 05 Feb 2013 12:21

Du måste lukta en del då.

User avatar
Karateklubben
Posts: 318
Joined: 24 May 2012 10:24
Location: Karateklubben

Re: Stora klädtråden

Post by Karateklubben » 05 Feb 2013 12:22

Bratt wrote:
frank.h wrote:
abacaxi wrote:frank.h och bankiren, kan väl nämna huliganen också så han inte blir ledsen, som är värst i stan och de kan ju faktiskt cykla.
Vad?
Ahahaha älskar stämningen här just nu!


Sönke: Jag bor i mina cykelskor hela sommaren...........
Reality bites fiction by far!

http://www.fistasthlm.com

User avatar
bankiren
Posts: 1532
Joined: 21 Apr 2011 11:26
Location: sthlm 116

Re: Stora klädtråden

Post by bankiren » 05 Feb 2013 12:26

frank.h wrote:
abacaxi wrote:saxat från död tråd:
Kiliam wrote:jag är lite sur på det för jag tycker att det hade kunnat vara en rolig idé om det inte var med H&M utan något lite mindre klädföretag. Nu kommer många posers och fakengers sannolikt gå in och köpa en massa kläder
det är ju vi som är posörerna och fakengengerna. :-) allvarligt talat när jag ser en person med fabriksfixie och bagaboo tänker jag att det är en vän, inte att det är nån sorts posör man bör hata. jag ser väldigt få renodlade posörer tycker jag, det är typ frank.h och bankiren, kan väl nämna huliganen också så han inte blir ledsen, som är värst i stan och de kan ju faktiskt cykla. haha.
Vad?
Ja exakt, utveckla dina personangrepp..
@fistasthlm

User avatar
Chapter 2
Posts: 225
Joined: 11 Oct 2011 20:09
Location: Eskilstuna

Re: Stora klädtråden

Post by Chapter 2 » 05 Feb 2013 14:13

De första J.Lindeberg jackorna hade såna där hängslen. På den tiden förstod jag inte varför, men nu har jag fått svar på det jag undrat över så länge. :D

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Stora klädtråden

Post by Huliganen » 05 Feb 2013 14:26

Hehe, J.Linderberg kommer man ju ihåg. Fan om man inte haft någon bedrövlig historia från det märket hängande i garderoben nån gång. Finns det fortfarande?
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Stora klädtråden

Post by Otto » 05 Feb 2013 14:35

Image

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Stora klädtråden

Post by Huliganen » 05 Feb 2013 14:44

Cykelkläder? Jag är förvirrad! Var det inte casual golfkläder med kvalitetsproblem som var J.Lindebergs grej?
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

Singular
Posts: 96
Joined: 29 Nov 2012 19:00

Re: Stora klädtråden

Post by Singular » 05 Feb 2013 15:01

JL har kommit en rätt bra bit - den som tvivlar kan kila in i butiken på Fina Gatan.

Skaljackor med hängslen är inte ovanligt och förbannat smidigt när man växlar mellan tyngre ansträngning/låg fart och lättare ansträngning/rast/högre fart istället för att dra förstärkningsplagg upp och ner i ett...

...och därmed ett rätt märkligt val för cykling.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Stora klädtråden

Post by Bratt » 05 Feb 2013 17:00

Sönke wrote:Du måste lukta en del då.
Kanske... :D

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Stora klädtråden

Post by abacaxi » 05 Feb 2013 17:27

Ok jag utvecklar: ni har de snyggaste cyklarna och de coolaste kläderna och tatueringarna, visste man inte att ni var jävlar på att cykla också hade ni lätt passerat som posörer. :-) Det är en komplimang, inget personangrepp. Tur att huliganen fattade i alla fall.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: Stora klädtråden

Post by K-dregg » 05 Feb 2013 17:42

Jag får lite "übermensch"/ariska vibbar på team JL bilden..

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Stora klädtråden

Post by frank.h » 05 Feb 2013 17:52

abacaxi wrote:Ok jag utvecklar: ni har de snyggaste cyklarna och de coolaste kläderna och tatueringarna, visste man inte att ni var jävlar på att cykla också hade ni lätt passerat som posörer. :-) Det är en komplimang, inget personangrepp. Tur att huliganen fattade i alla fall.

Tack, men mina Castelli kläder är två säsonger gamla.. Bont tröjan är köpt på rea och skorna fick jag i present.
Nej, jag är varken ironisk eller sarkastisk. Känner mig fortfarande bara lite obekväm.
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Stora klädtråden

Post by Otto » 05 Feb 2013 18:06

Huliganen wrote:Cykelkläder? Jag är förvirrad! Var det inte casual golfkläder med kvalitetsproblem som var J.Lindebergs grej?
Mr. Lindeberg gillar cykling. Han har gått in som klädsponsor för CK Valhalls elitlag. Inte konstigare än så.

Post Reply