Stora klädtråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Stora klädtråden

Post by Otto » 30 Jan 2013 08:52

En vindjacka är en jacka som är vindtät oavsett sport. Sen hur den är utformad beror på användningsområdet. En jacka som är gjord för urbana cyklister som skall kunna se proper ut när de låst fast cykeln skiljer sig mot den jackan som är gjord för att snabbt ta på sig när man tar sig ner för Col de la Madeleine.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Stora klädtråden

Post by Ronny » 30 Jan 2013 09:19

Uppenbart är att de urbana cyklisterna gillar att bli nedkylda. Form före funktion.
Мясо это убийство

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Stora klädtråden

Post by Otto » 30 Jan 2013 09:51

Ronny wrote:Uppenbart är att de urbana cyklisterna gillar att bli nedkylda. Form före funktion.
The power of Image

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Stora klädtråden

Post by Huliganen » 30 Jan 2013 11:57

Mer H&M X BLB. Undrar om de där Derby-skorna ingår i kollektionen :lol: Så muppigt.
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Stora klädtråden

Post by ravelax » 30 Jan 2013 12:10

Så som de kläderna ser ut kan man ju lika gärna fortsätta använda sina vanliga icke-cykelkläder.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Stora klädtråden

Post by abacaxi » 30 Jan 2013 12:56

Jag gillar blb | london-jerseyn och skjortan med bakficka, kommer nog tjacka båda, i övrigt ser det inte så där jättecykelsmart ut. Chinosen har de ansträngt sig och kilat i röven men ingen smart mönsterkonstruktör kläckte den revolutionerande iden att då kan man ju ta bort grensömmen. Kanske för svårt för barnen i kina att sy då vad vet jag.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: Stora klädtråden

Post by Indurain » 30 Jan 2013 13:01

Gonso gör bra cykelkläder

http://www.gonso.de
Rule #242 - More is good ... all is better.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Stora klädtråden

Post by Bratt » 30 Jan 2013 13:25

Jag tycker dom är rätt snygga men jag tror inte jag kommer köpa upp mig på ett lager av dom. Jag hade hoppats på lite mer funktionella och stryktåliga kläder som döljer fläckar. Så är den sneda fickan på bröstet till för ett lås eller gillar dom bara formen? Låset borde trilla ur när man går ner i bocken.

Kommer nog fortsätta köra i cheap-mondays stretchigare byxor och shorts.

Någon som vet vart man hittar billiga helsvarta bibs och jerseys med diskreta loggor?

Nilas
Posts: 33
Joined: 28 May 2011 11:38
Location: Stockholm

Re: Stora klädtråden

Post by Nilas » 30 Jan 2013 13:31

^Decathlons B-Twin-grejor. Billigt o svart.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Stora klädtråden

Post by abacaxi » 30 Jan 2013 13:35

Bratt wrote:Kommer nog fortsätta köra i cheap-mondays stretchigare byxor och shorts.
same, det är överdelar som är mitt problem just nu. american apparels munkjacka är grym men den börjar lukta svett för fort, deras vindjackor tål inte regn, och vill man ha en billig packbar vindjacka för cykelbruk får man leva med att den är neongul, det gör jag. :-)
Någon som vet vart man hittar billiga helsvarta bibs och jerseys med diskreta loggor?
bibs på ebay, jersey på biltema. +1 på decathlon också, orkar aldrig åka dit bara det ligger ju nästan i värmland.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Stora klädtråden

Post by abacaxi » 04 Feb 2013 21:53

saxat från död tråd:
Kiliam wrote:jag är lite sur på det för jag tycker att det hade kunnat vara en rolig idé om det inte var med H&M utan något lite mindre klädföretag. Nu kommer många posers och fakengers sannolikt gå in och köpa en massa kläder
det är ju vi som är posörerna och fakengengerna. :-) allvarligt talat när jag ser en person med fabriksfixie och bagaboo tänker jag att det är en vän, inte att det är nån sorts posör man bör hata. jag ser väldigt få renodlade posörer tycker jag, det är typ frank.h och bankiren, kan väl nämna huliganen också så han inte blir ledsen, som är värst i stan och de kan ju faktiskt cykla. haha.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Stora klädtråden

Post by Huliganen » 04 Feb 2013 22:04

jag kan inte cykla. i'm only in it for the hoarding.
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: Stora klädtråden

Post by K-dregg » 04 Feb 2013 22:25

Alltså... Är det en jacka med ryggsäcks funktion? typ om man nästan vill ha på sig en jacka? Jag fattar inte.. :shock:

Image

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Stora klädtråden

Post by ravelax » 05 Feb 2013 00:31

Det känns som att både HM och BLB hade chansen att göra nåt bra av det här men misslyckades...

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora klädtråden

Post by Viggen » 05 Feb 2013 07:46

Den där jackan/mateln är ju bara så löjligt ogenomtänkt.
Grattis till att cykla omkring med ett stort jävla segel på ryggen som piskar dig i ansiktet vid minsta lilla sidvind..

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Stora klädtråden

Post by Otto » 05 Feb 2013 07:47

Det känns som om folk är lite snabba på att döma. Har ni ens testat den färdiga produkten?

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Stora klädtråden

Post by Sönke » 05 Feb 2013 08:46

Att dessa kläder är gjorda att cykla runt i stan med är tydligen inget någon tänkt på, eller? Alla ni landsvägssvetton måste inse att det är för folk som mig, cityslickers. Det jag önskar är lite mer funktion än vardagskläderna och lite mer style än alla bedrövligt fula cykelkläder. Jag hoppas fortfarande att jag kommer kunna hitta något i denna kollektion som uppfyller mina önskningar och som Otto säger, ingen har ju sett kläderna ännu. Som vanligt är det massa förståsigpåare med tusen åsikter om något de faktiskt inte vet så mycket om.

Skulle aldrig köra med bibs eller annan typ av cykelkläder i stan, fåfängan sätter stopp för det.

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Stora klädtråden

Post by Huliganen » 05 Feb 2013 08:52

Sönke wrote:Att dessa kläder är gjorda att cykla runt i stan med är tydligen inget någon tänkt på, eller? Alla ni landsvägssvetton måste inse att det är för folk som mig, cityslickers. Det jag önskar är lite mer funktion än vardagskläderna och lite mer style än alla bedrövligt fula cykelkläder. Jag hoppas fortfarande att jag kommer kunna hitta något i denna kollektion som uppfyller mina önskningar och som Otto säger, ingen har ju sett kläderna ännu. Som vanligt är det massa förståsigpåare med tusen åsikter om något de faktiskt inte vet så mycket om.

Skulle aldrig köra med bibs eller annan typ av cykelkläder i stan, fåfängan sätter stopp för det.
Clipless är en gateway drug.
Du vet, det börjar med folkmord och slutar med dåligt beteende vid matbordet.
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Stora klädtråden

Post by Bratt » 05 Feb 2013 08:56

Clipless ja. Nu finns ju spd-snekers men dom får man ju inte ha som Huliganen fick lära sig på senaste torsdagsrundan :lol: Bara att kränga ett par sidi och hålla käften.


Åter till HM bashingen!

Men tänk om man hade kunnat vika ihop den på ryggen, för att undvika segelfunktionen. Då kanske det hade varit något. Det är rätt ofta som det är för varmt för att cykla med jacka men blir snabbt kallt när man hoppat av cykeln.

Och ja, man skulle lika gärna kunna stoppa jackan i en ryggsäck. Men nu tänker jag på om man inte har någon ryggsäck.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Stora klädtråden

Post by abacaxi » 05 Feb 2013 09:05

Som sagt jämför i alla fall jag inte med lycra, men även jämfört med typ swrve och chrome, till och med cheap monday och aa som jag brukar cykla i, tycker jag de här grejerna ser ut (!) att vara rätt ofunktionella. Dock är jag pepp ändå, priserna lär ju locka. :-)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

Post Reply