/Micke
Hahaha, jaaaaa! De skal have baghjul nede i touren! Så rätt.Jultomten wrote:Easy on, we are easy on. Bobby og Henning og Pim.
Sjukt snyggt tycker jag, men måste du ha loggor? Vem vill ha sådant, alla vill ju ha bort dem tycker jag. Kan du motivera varför du vill ha en sådan logga?Jultomten wrote:Ok, nu på sparkcykelnivå utan kedjan på plats. Måste bara kirra en kedjebrytare som pallar 1/8.
/Micke
Jultomten wrote:Ja, kanske skall hålla mig till svart text, men det är roligt med dessa loggor för de är anti-loggor, typ som ett rullande internskämt.
/Micke
Med risk att uppfattas som en besserwisser, för det kan ju vara så att du egentligen är ironisk. Men det är ju en homage http://www.angelfire.com/scary/jvb/Angora.htm Edit: Eller pjockes länk, som jag missadeperp wrote:jag tycker också att clean=boring, däremot hade jag gärna sett svenska dekaler, "lag lätt på" LLP alt "team lätt på" känns mycket personligare än engelska
Streamliner wrote:whining[/b]
68mm engelsk gänga ska det vara, det är 100mm fram & 120mm bak. Gaffeln är 1 1/8 och sadelstolpen är 27.2.merkur wrote:Jag måste säga att jag "hajade" till när jag såg ramen i di tt kök, grym lackning.
Jag har själv planerat en VISP, men hur tusan vet man axellängder/bredd på hjul som passar, och samma med vevlager, det står ju ingenstans hur breda och långa komponenter är, och trots att en cykel består av ganska få delar jämfört med andra fordon så har de ju lyckats blanda in rätt rejält med "standarder".
Så Tomten, när du beställde det vevlagret till exempel, hur visste du om det skulle passa och inte vara för brett eller långt?
HahaBratt wrote:bohuuuuuu cykelvärlden är redan mager på humor som det är.
Låter som humor i mina öron.Streamliner wrote:HahaBratt wrote:bohuuuuuu cykelvärlden är redan mager på humor som det är.Ja det kan man i och för sig hålla med om även om det blir komiskt ibland: Min granne har en cykel i tre färger; gul, röd och grön. Han har till detta blå däck... Hans outfit består oftast av ett set Lycra i olika rosa färger till de blå/röda SIDI-skorna. Inte vinner denna röra av färger och intryck på ekipaget av att det dessutom sitter en hel mängd loggor både på cykeln och honom. Det faktum att han är väldigt lång och dessutom rejält överviktig hjälper inte upp det samlade intrycket.
Engelsk gänga är det samma som när de skriver "bc" och när man skriver gaffeln är 1 1/8 är det då styrstamsfästet man syftar på? Stort tack för förklaringen, ska nog bli en visp för mig med i sommar.oskarwallin wrote:68mm engelsk gänga ska det vara, det är 100mm fram & 120mm bak. Gaffeln är 1 1/8 och sadelstolpen är 27.2.merkur wrote:Jag måste säga att jag "hajade" till när jag såg ramen i di tt kök, grym lackning.
Jag har själv planerat en VISP, men hur tusan vet man axellängder/bredd på hjul som passar, och samma med vevlager, det står ju ingenstans hur breda och långa komponenter är, och trots att en cykel består av ganska få delar jämfört med andra fordon så har de ju lyckats blanda in rätt rejält med "standarder".
Så Tomten, när du beställde det vevlagret till exempel, hur visste du om det skulle passa och inte vara för brett eller långt?
Hur brett vevlagret ska vara beror på vilket vevparti du har, så det är nog bäst att skaffa vevpartiet först, och sen välja vevlager efter det. Nu vet jag ju inte hur tomtens ser ut, men Visparna brukar få ganska mycket kritik för sina dåliga lack. Min egen var ganska dålig och gick väldigt lätt att skrapa av, så om du är ute efter bästa möjliga lack tror jag det finns bättre alternativ. Om du däremot vill ha en tight och skön ram för en billig peng, så är de perfekta