alu-ram, nu!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 19 Aug 2008 20:11

Jag är sugen på den här:
Image

..Fast det är ju viss aeroprofil på rören ;)

martenn
Posts: 87
Joined: 15 Jun 2008 21:44
Location: stockholm

Post by martenn » 19 Aug 2008 20:19

ser inte ut som om de va trackends på den häller.

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 19 Aug 2008 20:23

martenn wrote:ser inte ut som om de va trackends på den häller.
Om du menar Gianten så är det ju solklara trackends på den.

martenn
Posts: 87
Joined: 15 Jun 2008 21:44
Location: stockholm

Post by martenn » 19 Aug 2008 20:34

nää menade cinellin bubblan postade.

User avatar
vader
Posts: 87
Joined: 08 Jan 2008 09:26
Location: Sthlm

Post by vader » 19 Aug 2008 21:00

Den finns som lvg-variant också. Såg en i en butik i Milano nyligen, dock med svarta detaljer istf blå. Ban-varinaten har feta "track ends".

Btw, ta en titt i visa din cykel-tråden...

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Post by Jonis! » 20 Aug 2008 11:06

huga, tycker verkligen att den fina ramen förtjärnar något roligare/snyggare än deep-vs.

User avatar
vader
Posts: 87
Joined: 08 Jan 2008 09:26
Location: Sthlm

Post by vader » 20 Aug 2008 12:01

Mmm, men om du ger mig dina häftiga fälgar så lovar jag att använda dem istället. Ooops, såg att just att DU OCKSÅ kör på DeepV:s, dock lime-gröna.
I Linköping kanske det kryllar av prisvärda, creddiga och hållbara fälgar i en massa färger så att man kan matcha, men det gör det inte här, serru.

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 20 Aug 2008 12:22

Mycket creddsnack på sistonde :?

Skitsamma vad du kör på så länge Du tycker att det är snyggt.

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 20 Aug 2008 12:26

andy wrote:Mycket creddsnack på sistonde :?

Skitsamma vad du kör på så länge Du tycker att det är snyggt.
Överhuvudtaget mycket skitkastande på sistonde....vi ska ju vara snälla mot varann!! :D

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Post by Jonas.F » 20 Aug 2008 12:55

andy wrote:Mycket creddsnack på sistonde :?

Skitsamma vad du kör på så länge Du tycker att det är snyggt.
Vekligen!

Cred för mig ska man ha om man är grym på det man gör, förvandla pengar till saker kan vem som helst.

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 20 Aug 2008 12:58

Jag gillar inte lacken på Gianten... De jag gillar nu är Nelson och Vigorelli. Vigorelli mest. Får troligen hem en Nelson-ram hit då jag ska bygga ihop en cykel åt en kompis. Då får man ta sig en kik på den och provköra lite...


Vader, vad har du för sadel på din?

I Linköping kryllar det inte av nånting... Förutom löjligt utklädda studenter som man får väja för på cykelbanan.

alltmojligt
Posts: 353
Joined: 16 Jul 2008 13:34
Location: Stockholm

Post by alltmojligt » 20 Aug 2008 13:07

vigorelli wrote:Jag gillar inte lacken på Gianten... De jag gillar nu är Nelson och Vigorelli. Vigorelli mest. Får troligen hem en Nelson-ram hit då jag ska bygga ihop en cykel åt en kompis. Då får man ta sig en kik på den och provköra lite....
Skriv gärna om ramen så fort du pillat på den och provkört den! :)

User avatar
vader
Posts: 87
Joined: 08 Jan 2008 09:26
Location: Sthlm

Post by vader » 20 Aug 2008 13:10

Sorry, eller nåt, tände till lite. Blir bara så less på alla som säger typ "det där är ju ingen äkta track-ram" när nån har putsat upp en gammal lvg-ram och gett den ett liv efter döden i fixie-skepnad.
Eller som i fredags, när en person (som inte cyklar alls) slängde ur sig att mitt framhjul inte var "sol-ekrat". Nähä, och hur ser ditt framhjul ut då? ;)

Jag är jävligt nöjd med mitt bygge. Den som vill prova kan ju hojta till. Om det är fint väder tar jag den till katterna den 6:e.

Sadeln är också o-creddig (förlåt, jag var tvungen) - en Selle San Marco SKN. Sjukt bra sadel för pengarna, och passar min röv jävligt bra. Jag provade att ta min Spesh Toupé Team från racern (vit med blå detaljer), men jag tyckte att den inte passade utseendemässigt, även om färgerna gjorde det. Ramen har ju bara stora enfärgade fält och den sadeln har liksom små fina linjer och detaljer, så jag tyckta att en enfärgad var bättre. Igår tog jag en 3,5 mil omväg hem från jobbet och det kändes fint.

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Post by Jonas.F » 20 Aug 2008 14:39

vigorelli wrote:Jag gillar inte lacken på Gianten... De jag gillar nu är Nelson och Vigorelli. Vigorelli mest. Får troligen hem en Nelson-ram hit då jag ska bygga ihop en cykel åt en kompis. Då får man ta sig en kik på den och provköra lite...


Vader, vad har du för sadel på din?

I Linköping kryllar det inte av nånting... Förutom löjligt utklädda studenter som man får väja för på cykelbanan.
Jag kan nog köpa loss den om ni inte finner den tillräckligt creddig när den landar hos er :D

Vader: jag har samma sadel, förvånansvärt skön alltså. Den stenhårda Kashimax'n ligger på hyllan.

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Post by Jonis! » 20 Aug 2008 14:49

vader wrote:Mmm, men om du ger mig dina häftiga fälgar så lovar jag att använda dem istället. Ooops, såg att just att DU OCKSÅ kör på DeepV:s, dock lime-gröna.
I Linköping kanske det kryllar av prisvärda, creddiga och hållbara fälgar i en massa färger så att man kan matcha, men det gör det inte här, serru.
Det var inte riktigt så jag menade, snarare det att _jag_ tycker är att ett par trackigare hjul typ ett par mavic ellipse eller snorlätta american classic ser bättre ut på en sådan ram, fast det är ju vad jag tycker..
Själv är jag på jakt efter ett par oaerohjul i lagom gammal stil att köra med bockstyre och bomullslinda. Nån som har ett tips?

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 22 Aug 2008 22:10

Jag tänkte att jag använder denna tråd till lite fler saker...

Nu när jag har bestämt mig för ramen (Cinelli Vigorelli) så är det dags för andra grejer. Vevpartiet blir ett Dura Ace, men naven? Jag tänkte först Dura Ace där också, men man kanske skulle slå till på ett par Phils? Då blir det antagligen att beställa från staterna för bästa pris. Någon som vet nån som säljer billigt? Hub-Jub var väl inte särskilt billigt tycker jag... Och, hur omöjligt är det att få tag i vita Phil Wood-nav? Fälgarna blir vita Diip viis.

Eller ska man köra som Vader, med blåa fälgar och sen slå till på ett par blåa Milwaukee-nav från Bens?

som det känns nu blir det inget av det här projektet. Det är alldeles för mycket krångel med att bestämma sig...

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Post by olebole » 23 Aug 2008 14:20

vigorelli wrote:Jag tänkte att jag använder denna tråd till lite fler saker...

Nu när jag har bestämt mig för ramen (Cinelli Vigorelli) så är det dags för andra grejer. Vevpartiet blir ett Dura Ace, men naven? Jag tänkte först Dura Ace där också, men man kanske skulle slå till på ett par Phils? Då blir det antagligen att beställa från staterna för bästa pris. Någon som vet nån som säljer billigt? Hub-Jub var väl inte särskilt billigt tycker jag... Och, hur omöjligt är det att få tag i vita Phil Wood-nav? Fälgarna blir vita Diip viis.

Eller ska man köra som Vader, med blåa fälgar och sen slå till på ett par blåa Milwaukee-nav från Bens?

som det känns nu blir det inget av det här projektet. Det är alldeles för mycket krångel med att bestämma sig...

Värt att tänka på kan ju vara att det är öppna kullager i DA-naven vilket gör att de kräver lite mer underhåll.

Har jag för mig iaf?

Själv slår jag ett slag för campaprylar på en sådan ram :roll:

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 23 Aug 2008 15:57

vigorelli wrote:Jag tänkte att jag använder denna tråd till lite fler saker...

Nu när jag har bestämt mig för ramen (Cinelli Vigorelli) så är det dags för andra grejer. Vevpartiet blir ett Dura Ace, men naven? Jag tänkte först Dura Ace där också, men man kanske skulle slå till på ett par Phils? Då blir det antagligen att beställa från staterna för bästa pris. Någon som vet nån som säljer billigt? Hub-Jub var väl inte särskilt billigt tycker jag... Och, hur omöjligt är det att få tag i vita Phil Wood-nav? Fälgarna blir vita Diip viis.

Eller ska man köra som Vader, med blåa fälgar och sen slå till på ett par blåa Milwaukee-nav från Bens?

som det känns nu blir det inget av det här projektet. Det är alldeles för mycket krångel med att bestämma sig...
Jag beställde Phils direkt ifrån dom. Dom kan nog styra upp ett par vita åt dig. Bara att maila och fråga, men dom kostar. Tror ifall du kan nöja dig med ett par silver att du hittar dom rätt så billigt från Business Cycles.

Men vill du ha vita så kanske ett par Profile nav kan duga?

Image

264.95 U$ Dollars

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 23 Aug 2008 18:38

olebole wrote:
Värt att tänka på kan ju vara att det är öppna kullager i DA-naven vilket gör att de kräver lite mer underhåll.

Har jag för mig iaf?

Själv slår jag ett slag för campaprylar på en sådan ram :roll:
Jo jag vet, jag borde ha campa, men olika omständigheter gör att jag får lov att säga upp bekantskaper eller dölja cykeln för denne bekant om jag slänger på campa-prylar.
Dessa omständigheter gör i och för sig att DA-prylarna kan komma att bli lite billigare.

Jo jag har också för mig att naven är sådär. Men detta blir nog ingen snö-/regn-cykel...

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 23 Aug 2008 18:43

calavera wrote:Jag beställde Phils direkt ifrån dom. Dom kan nog styra upp ett par vita åt dig. Bara att maila och fråga, men dom kostar. Tror ifall du kan nöja dig med ett par silver att du hittar dom rätt så billigt från Business Cycles.

Men vill du ha vita så kanske ett par Profile nav kan duga?

Image

264.95 U$ Dollars
ahh... dom var inte fula. Läckert att man får bestämma färg på "konen". Det skulle nog sitta fint med ett par sådana. Beställning sker på måndag, av naturliga skäl. Då ska det vara bestämt.

Jag hittade lite vita phils.. det blir över 3000kr med tull och allt. Det är ju nästan vad en villa kostar idag.

Post Reply