Bike Pro i Malmö blir större

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Bike Pro i Malmö blir större

Post by Viggen » 04 Sep 2011 11:57

Vill återigen slå ett slag för CC i Lund, där jag också bor vilket är väldigt praktiskt. Min bror köpte sin första kokos lvg-hoj där, fick mycket bra hjälp och pris på skor och allt du behöver "första gången". Otroligt måna om att du ska bli nöjd.

Jag har köpt både skor och pedaler där, som VERKLIGEN inte funkade. Fick våldsamt ont i en högerfot, har fått hjälp i flera omgångar med att försöka få rätt på problemet. Till slut med lite nya sulor och inlägg för att fixa mina lite sneda knän har jag inte ont någonstans längre. Det är sånt här som man är glad att man har en trevlig LBS för, när man inte vet hur och vad man ska göra för att lösa ett problem. Sen har dom lagt åtskilliga timmar på att hjälpa mig med andra prylar, oftast utan att ens ta betalt.

5 bra.

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Re: Bike Pro i Malmö blir större

Post by limitedlizard » 04 Sep 2011 15:25

Bompet wrote:
carlhenrik wrote:Nu har jag aldrig varit på Veloform, men det låter ganska irriterande.
Det finns många adjektiv man kan använda för att beskriva stämningen på Veloform. Irriterad är inte ett av dem.

Veloform är kanon, men att åka dit för att snabbhandla något är inte att tänka på. Bemötandet är kanon, men om man som jag senast bara skulle köpa en ny kedja och blir tvungen att stå och vänta 45min för att någon nisse framför ska få en utläggning om hur han ska sköta sin Brookssadel så blir åtminstone jag lite less. Drar mig nästan för att åka dit ibland.

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Bike Pro i Malmö blir större

Post by snarkus » 04 Sep 2011 16:55

Viggen wrote:Vill återigen slå ett slag för CC i Lund, där jag också bor vilket är väldigt praktiskt. Min bror köpte sin första kokos lvg-hoj där, fick mycket bra hjälp och pris på skor och allt du behöver "första gången". Otroligt måna om att du ska bli nöjd.

Jag har köpt både skor och pedaler där, som VERKLIGEN inte funkade. Fick våldsamt ont i en högerfot, har fått hjälp i flera omgångar med att försöka få rätt på problemet. Till slut med lite nya sulor och inlägg för att fixa mina lite sneda knän har jag inte ont någonstans längre. Det är sånt här som man är glad att man har en trevlig LBS för, när man inte vet hur och vad man ska göra för att lösa ett problem. Sen har dom lagt åtskilliga timmar på att hjälpa mig med andra prylar, oftast utan att ens ta betalt.

5 bra.
Se upp med att köpa komplett cykel på CC bara, av vad jag sett (och upplevt) att döma så är de himla glada för att sälja för små ramar till folk.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Bike Pro i Malmö blir större

Post by Viggen » 04 Sep 2011 19:36

snarkus wrote:Se upp med att köpa komplett cykel på CC bara, av vad jag sett (och upplevt) att döma så är de himla glada för att sälja för små ramar till folk.
Hmm bra att veta, men min brors Columbus sitter fint till honom. :)

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Bike Pro i Malmö blir större

Post by Otto » 04 Sep 2011 21:07

David_gbg wrote:
Bompet wrote:
carlhenrik wrote:Nu har jag aldrig varit på Veloform, men det låter ganska irriterande.
Det finns många adjektiv man kan använda för att beskriva stämningen på Veloform. Irriterad är inte ett av dem.

Veloform är kanon, men att åka dit för att snabbhandla något är inte att tänka på. Bemötandet är kanon, men om man som jag senast bara skulle köpa en ny kedja och blir tvungen att stå och vänta 45min för att någon nisse framför ska få en utläggning om hur han ska sköta sin Brookssadel så blir åtminstone jag lite less. Drar mig nästan för att åka dit ibland.
Det gäller att vara rak direkt när man kommer in. Ställa sig vid disken och säga sitt ärende, då kan man komma ut på 3 min. Skall man ha en småsak så går det oftast fort. Skall man göra något mer avancerat så är det bara att be om en kaffe när man förklarat hur det ligger till.

User avatar
baddi
Posts: 38
Joined: 22 Apr 2010 21:43

Re: Bike Pro i Malmö blir större

Post by baddi » 05 Sep 2011 09:56

Fridhems i Lund och endast Fridhems! Må ha mindre utbud än CykelCity, men grym service, alltid bra priser och ett mycket mer förståeliga jämte icke cykelfantaster. Handlat mycket på cykelcity, oftast trevliga.. dyra och sen med så mycket kunder är det lätt att man halvt glömmer kunderna i butiken.. Kan väl vara högst normalt och andra sidan också :P
Fridhems är kanon :)

Post Reply