Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 04 Mar 2012 21:27
pse wrote:Paul Milnes?
pse wrote:Paul Milnes?
Den där grejen med sk. bullhorn på cyklar med 700C är lite inkonsekvent vilket man kan se på denna ¨conversion¨ Rossin med pista stam. Styrena var tänkta för cyklar med mindre hjul i fram men på 80-talet experimenterade man vilt. Masin skiljer sig från din och Rossinen när den har sänkt topprör och troligen är den kort vilket gör den lämplig för bullhorn när ett sådant styre pekar från dig och inte mot dig som ett bockstyre.Muffat Stål wrote:När Ronny säger bockstyre och Indurain säger gamla tjurhorn börjar man ju undra. En måste ha "fel" Vi får se hur det blir med den saken, känns bra som det är nu i alla fall. Och Ronny, kedjan ska nog längas lite som du säger. Körde den valiga tumregeln men tack vare monsterklingan där fram och det korta cc-avståndet blir det inte perfekt. Tror förresten inte att Paul själv lödade sina ramar men allt tyder ju på att det är en galen engelsman som hållt i lågan..
Lägg upp ett foto på den vilket vore kul att se.makkan wrote:Har sådana diskhjul hemma. Dock har jag ett litet framhjul eftersom de sitter på min gamla tempocykel,
Jo visst är det så.... Väldigt lik MKM Ultimate.Muffat Stål wrote:Tror förresten inte att Paul själv lödade sina ramar men allt tyder ju på att det är en galen engelsman som hållt i lågan..
Fixar det när jag kommer hem. Sitter utomlands just nu.Ronny wrote:Lägg upp ett foto på den vilket vore kul att se.makkan wrote:Har sådana diskhjul hemma. Dock har jag ett litet framhjul eftersom de sitter på min gamla tempocykel,
Halloj!Gustav wrote:Den där Crescenten var lite av en ulv i fårakläder.
SL(?) med 600/Ultegra, gipistolpe och mistralvevar och den där lackningen som brukar vara exklusiv för Bottecchias låg/mellansegment... Mycket utbytt på den, skulle sitta bra med japanskt hela vägen. Synd att den är så risig. Plus för den andra som bara har fel handtag och är utan kedja, däck och majskolv. Samt en rejäl omgång puts & tvätt
Är det för att sänka förväntningarna till nästa post som du gör så här mot oss, Mr Vintage
Ja & ja. Sadeln är i en mer ”korrekt” position nu.arla-haren wrote:Var det skönheten jag såg utanför Tempo häromdagen? I så fall verkar det som att du har vinklat upp sadeln.
Men WCS:ens grafik är ju snyggare än motsvarande Pro! Du skulle ju ha bytt styre istället, hujedamig!Bompet wrote: ...Bara för att grafiken stämmer bättre ihop med styre och ram på 44:an. Regnbågs färgerna på WCS:en störde mej...Jag behöver hjälp!
I vetenskapens namn passade jag på att noga syna och väga (140g båda två) de två styrstammarna. Jag skiter i vad Tom Ritchey säger. Det är exakt samma stam! Enda skillnaden är att skallarna på insex skruvarna vid gaffelrörsklämman var större på 44:an.
Jo, WCS grafiken är snygg, men på rätt cykel och med rätt styre. Flera av Ritcheys kolfiber styren har inte WCS grafiken, t.ex. mitt.Viggen wrote:Men WCS:ens grafik är ju snyggare än motsvarande Pro! Du skulle ju ha bytt styre istället, hujedamig!