Page 91 of 136

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 02 Jan 2015 12:21
by AndreasVH
bankiren wrote:Image
^^ Väldigt cool!

Stannar kedjan kvar utan någon form av styrare? När jag byggde ihop en tempohoj för en dag och körde singel 53t kom jag inte högre upp än till 19-kuggen på kassetten innan kedjan kastades av. Det blev tungt mot slutet av loppet… :)

Edit: Lyfte in bilden på nya sidan

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 02 Jan 2015 16:43
by Håkan
^ Utan att veta hur det går för bankiren så ska det ju fungera att köra på vilken kugg som helst och ligga kvar på stora klingan. Kanske inte optimalt om man tar hänsyn till lager m.m. men den ska ju inte hoppa av stora klingan.

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 02 Jan 2015 20:18
by bankiren
Det funkar bra så länge man inte hoppar curbs 8)

Har budat några veckor på den där hojjen utan att ens va i närheten av lilla klingan så jag känner nog att jag inte behöver den, i värsta fall får man vel slänga på en mesigare kasett :)

har dock en "guard" som än så länge bara är på ritbordet, kommer fästas i flaskhållarhålen på sadelröret..

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 02 Jan 2015 23:29
by AndreasVH
Håkan wrote:...så ska det ju fungera att köra på vilken kugg som helst och ligga kvar på stora klingan...
Jo, så är det ju förstås så länge man ligger på asfalt. Än mer nu när jag kör Sram känns det som. Vet inte vad som var fel när jag inte fick det att funka. Hade Ultegravevar med en äldre Zippklinga, men det var lögn i helvete att få kedjan att ligga kvar på de 3-4 övre kuggen… :D

@erik:
Om jag vore du skulle jag köra en sån här:
http://www.bike24.com/p229035.html
…tillsammans med en tätstegad 12-23 kassett. Måste vara perfekt som cityräser. 8)

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 02 Jan 2015 23:53
by herr_brun
kört hösten 1x10 och det har fungerat bra det, dock på en gammal 3/32 klinga utan ramper så det kanske är värt att prova för den som har en gammal vev liggande

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 03 Jan 2015 01:40
by bankiren
AndreasVH wrote:
Håkan wrote:

@erik:
Om jag vore du skulle jag köra en sån här:
http://www.bike24.com/p229035.html
…tillsammans med en tätstegad 12-23 kassett. Måste vara perfekt som cityräser. 8)
Jag har precis investerat i ultegravevarna som sitter på :).

Men är man van att bara köra fixed så känns det som man kämpar med högre växlar på en räser än vad en rutinerad växlare gör..

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 23 Jan 2015 16:23
by Bratt
Image

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 23 Jan 2015 16:33
by Alex
Bratt wrote:Cannondale Jekyll
Grattis till kapet!
Nu är jag riktigt avis... :mrgreen:

VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 23 Jan 2015 16:53
by olebole
Snyggt Bratt!
Och du slipper burj khalifa-stolpen! ;)

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 23 Jan 2015 19:46
by ravelax
olebole wrote: Och du slipper burj khalifa-stolpen! ;)
:lol:

Skämt åsido, kul att du fick den!

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 24 Jan 2015 09:03
by Ronny
Bratt wrote:Image
Bra köp. Hur upplever du storleken på den? Personligen skulle jag byta sadeln mot något mer ¨sportigt¨.

Min Eddy tempo. Vissa komponenter ska bytas. Spacern är efter att den har suttit båge monterat men dock på ett annat styre. Bakdisken är knappt använt och i fram är den NOS.
Image
Image

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 24 Jan 2015 09:54
by kjellsnell
Mycket vacker!!!

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 24 Jan 2015 12:28
by Lars Grov
Dale'n ser riktigt hårdrock ut!

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 24 Jan 2015 17:38
by Bratt
Känns lite lång men så är det ju en 120mm stam på just nu. Biltemasadeln åker ut rätt så fort, ja...

Förstår mig dock inte på justeringsspaken på bakdämparen. Känns lika mjuk vilket håll jag än vrider den åt. Helt ny på det här med dämpare.

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 24 Jan 2015 20:19
by Indurain
kjellsnell wrote:Mycket vacker!!!
+1!

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 25 Jan 2015 13:58
by Ronny
Bratt wrote:Känns lite lång men så är det ju en 120mm stam på just nu. Biltemasadeln åker ut rätt så fort, ja...

Förstår mig dock inte på justeringsspaken på bakdämparen. Känns lika mjuk vilket håll jag än vrider den åt. Helt ny på det här med dämpare.
Är det remote lockout? Äldre fox float som jag själv inte jag jobbat med kan ge problem med detta. Är annars en bra dämpare.

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 25 Jan 2015 15:58
by Bratt
Ronny wrote:Är det remote lockout? Äldre fox float som jag själv inte jag jobbat med kan ge problem med detta. Är annars en bra dämpare.
Gissar på att det betyder att man drar i en spak någon annan stans på hojen. Men, nej spaken sitter på dämparen.

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 25 Jan 2015 16:09
by Bratt
Hittade i alla fall en gammal instruktion på nätet för en Fox float RL. Får pröva mig fram lite.

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 25 Jan 2015 21:05
by Steeper
Image
Lite smått kvar men nöjd annars... (Kass bild)

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 25 Jan 2015 21:43
by Bratt
jävligt fin