Page 88 of 136

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 28 Sep 2014 15:37
by Lars Grov
Jävligt fin, ravelax

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 28 Sep 2014 19:34
by Hartsner
Image

Hittade en Bianchi (x4 Specialissima Moreno Argentin?) på blocket för någon vecka sedan.
Utrustad med Campagnolo C-Record och lite Cinelliprylar 8)

Håller på att restaurera Cykeln. Vet ni var jag kan hitta en Turbosadel i Celeste, alternativt någon som kan restaurera sadeln?

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 28 Sep 2014 20:19
by ravelax
abacaxi wrote:^ riktigt bra. jag har en fransk stolpe över, 26.4, samt som du vet ett par mavictubfälgar. kanske kan en ideale 2001 vara intressant också? behöver låna din stronglightavdragare så vi får styra upp nåt.
Jag kör på lädersadel tills vidare, fruktansvärt bekvämt. Behöver tyvärr 26,6 mm sadelstolpe.

Men fälgarna är jag som sagt lite sugen på, hur många hål är det? Ska jag köra hög- eller lågflänsnav tycker ni?

Posted: 28 Sep 2014 21:00
by RZ-1
Fin! Hög fläns!

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 28 Sep 2014 21:31
by abacaxi
ravelax wrote:Jag kör på lädersadel tills vidare, fruktansvärt bekvämt ... Men fälgarna är jag som sagt lite sugen på, hur många hål är det?
2001:an som är s skön?!? fälgarna är 36 hål. jag röstar också för hög.

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 05 Oct 2014 22:06
by gabbbahey
Image

Nishiki Olympic Royal är vad jag rullat på de två senaste somrarna. Tror den är från -79 eller -80. Dura Ace-växlar, -bromsar och -vevparti. Tange Champion-rör. SR Royal-sadelstolpe, -stam och -bock.

Tyvärr inte helt original, förre ägaren bytte hjul, sadel och pedaler. Och slängde (!!!) originalgrejerna.

Jag har tillsvidare satt på en Cinelli Unicanitor-sadel och Kyokuto Pro Ace-pedaler med MKS-clips. Men med förhoppning att få till helt original någon gång. Eller iaf mer japanskt och hyfsat från samma tid.

VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 14 Oct 2014 17:04
by olebole
Rejskostym
Image

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 14 Oct 2014 18:18
by AndreasVH
Fin! Hur gick det i Lida förresten?

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 15 Oct 2014 10:37
by klasolsson
Nice!

Hur är kina-hjulen att crossa med? Tänker på bromsverkan och slits de inte väldigt fort?

Du är nästan den enda som dessutom kör Campa-cross, tittar folk på dig i startfållan? ;)

VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 15 Oct 2014 18:16
by olebole
Andreas: Punkade lördagen och näst sist på söndagen... Men kul som fan :)

Klas: Funkar hur bra som helst, tvivlar på att några andra fälgar bromsar så mkt bättre... Bara man har bra klossar! Sen bromsar man ju inte supermkt när man crossar ändå

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 15 Oct 2014 18:34
by klasolsson
olebole wrote:Andreas: Punkade lördagen och näst sist på söndagen... Men kul som fan :)

Klas: Funkar hur bra som helst, tvivlar på att några andra fälgar bromsar så mkt bättre... Bara man har bra klossar! Sen bromsar man ju inte supermkt när man crossar ändå
Precis, du kör med gula Swiss-Stops va? Ja kanske blir ett par 50mm till min Ridley ändå och som du säger så bromsar man ju inte så mycket! ;)

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 16 Oct 2014 14:46
by klasolsson
olebole wrote:Andreas: Punkade lördagen och näst sist på söndagen... Men kul som fan :)

Klas: Funkar hur bra som helst, tvivlar på att några andra fälgar bromsar så mkt bättre... Bara man har bra klossar! Sen bromsar man ju inte supermkt när man crossar ändå
Also, kör du Wolftooth? 10 eller 11sp?

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 16 Oct 2014 15:50
by AndreasVH
Min räser täckt av sportdamm efter grusvägssträckan vi råkade på:

Image

Tidigare kittad med äldre Ultegragrupp och -hjul. Nu med Sram Rival 22 och RS81 skodda med grymt sköna Grand Bois 26 mm.
Ramen är en omlackad Pro-Lite Cuneo.

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 16 Oct 2014 20:01
by Håkan
^ Den blev jäklgt bra!
Hur känns RS81-orna?

VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 16 Oct 2014 20:05
by olebole
klasolsson wrote:

Also, kör du Wolftooth? 10 eller 11sp?
Klingan är från absoluteblack, men samma princip. 11-delat och gula swiss stops! :)

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 16 Oct 2014 20:34
by AndreasVH
Håkan wrote:^ Den blev jäklgt bra!
Hur känns RS81-orna?
Har ju inte så fasligt mycket att jämföra med, men nog känns de bra. Tyckte de gamla hjulen flexade en del, men det är inget jag tänkte på med dessa. Det kändes som att hela hojen tightades till på nåt sätt. Sen var det kul med Doubletap också. :)

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 17 Oct 2014 08:53
by klasolsson
olebole wrote:
klasolsson wrote:

Also, kör du Wolftooth? 10 eller 11sp?
Klingan är från absoluteblack, men samma princip. 11-delat och gula swiss stops! :)
Gött, beställde precis en Wolftooth 42T så nu ska de bli 1x10 CX framöver! :lol:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 17 Oct 2014 15:46
by Håkan
AndreasVH wrote:
Håkan wrote:^ Den blev jäklgt bra!
Hur känns RS81-orna?
Har ju inte så fasligt mycket att jämföra med, men nog känns de bra. Tyckte de gamla hjulen flexade en del, men det är inget jag tänkte på med dessa. Det kändes som att hela hojen tightades till på nåt sätt. Sen var det kul med Doubletap också. :)
Gött! Kul med uppgradering! Snyggt matchat också!

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 19 Oct 2014 20:32
by Hansen
Image

Första bygget, DBS-märkt Daccordi-ram, Shimano 600-prylar (utom stolpe och hjul). Inte mycket för världen, men den tar mig till och från jobbet, och runt i Göteborg.

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 19 Oct 2014 20:48
by ravelax
Tips: Bakhjulet bör sitta så långt fram som möjligt i gaffeländarna. Jag hade också flyttat upp bromshandtagen en cm eller två, alt. vinklat upp styret en aning. Räta också upp sadeln så sittytan är vågrät.