VISA: Din/a växelcyklar.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Slowie
Posts: 1044
Joined: 05 Dec 2011 02:15
Location: Sthlm
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Slowie » 03 May 2014 19:09

Image

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Gustav » 03 May 2014 19:30

Bra.
Image

User avatar
peteholmberg
Posts: 529
Joined: 25 May 2012 13:26
Location: Sthlm.12648

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by peteholmberg » 04 May 2014 22:08

Image

User avatar
Slowie
Posts: 1044
Joined: 05 Dec 2011 02:15
Location: Sthlm
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Slowie » 04 May 2014 22:30

Image

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by klasolsson » 05 May 2014 07:39

Legit.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Bratt » 05 May 2014 07:45

Image

User avatar
Swissbb
Posts: 100
Joined: 16 Mar 2013 11:25
Location: Malmö

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Swissbb » 05 May 2014 22:52

peteholmberg wrote:Image
Fin cykel! Men är det ngn som vet poängen med bakåtlutande topprör? Finns det några fördelar? Tycker personligen att horisontella el framåtlutande topprör är aggressivare och snyggare!

User avatar
bankiren
Posts: 1532
Joined: 21 Apr 2011 11:26
Location: sthlm 116

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by bankiren » 05 May 2014 23:04

Swissbb wrote:sloop.
mindre triangel = styvare ram känns som enkel logik, sen om det är så eller ej har jag inte en aning om :roll:
@fistasthlm

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Bratt » 06 May 2014 07:56

bankiren wrote:
Swissbb wrote:sloop.
mindre triangel = styvare ram känns som enkel logik, sen om det är så eller ej har jag inte en aning om :roll:
Även vad jag har hört.

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Håkan » 06 May 2014 08:01

Bratt wrote:
bankiren wrote:
Swissbb wrote:sloop.
mindre triangel = styvare ram känns som enkel logik, sen om det är så eller ej har jag inte en aning om :roll:
Även vad jag har hört.
Samma som jag har hört. Därav att proffsen kör på så små ramar som möjligt med ibland lite löjligt långa styrstammar...
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

rich
Posts: 531
Joined: 10 Mar 2011 15:01
Location: Göteborg

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by rich » 06 May 2014 09:09

Mitt i allt kolfiber.......blandat 600 och dura ace på denna oranga tingest, sitter själv på ett par tidsenliga DA hjul med nisifälgar men killen som jag bygger till vill ha kanttråd. Nu undrar jag om vitt eller svart kablage blir snyggast, samt om någon sitter på ett stycke retro virehölje till bakväxeln med tillhörande nippel?

Image
001 by bikes4fun12, on Flickr

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by abacaxi » 06 May 2014 10:33

^ grym, klart det måste bli tidsenliga hjul? röstar på vita höljen. vit linda med shellack skulle vara fint med.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Swissbb
Posts: 100
Joined: 16 Mar 2013 11:25
Location: Malmö

VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Swissbb » 06 May 2014 12:10

bankiren wrote:
Swissbb wrote:sloop.
mindre triangel = styvare ram känns som enkel logik, sen om det är så eller ej har jag inte en aning om :roll:
Låter rimligt

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by AndreasVH » 06 May 2014 13:39

^^ Är det ingen här som kan Googla? Här har ni sanningen:

Sloping top tubes came into fashion as they cost less to produce. Basically every 10th seat tube is FREE. Per bike not a lot of money but multiply that by 1 million frames and you can see how much extra PROFIT can be made
Pflanzgarten stole my virginity

User avatar
Slowie
Posts: 1044
Joined: 05 Dec 2011 02:15
Location: Sthlm
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Slowie » 06 May 2014 14:07

^ Samt att tightare trianglar blir styvare. Win-win situation!

rich
Posts: 531
Joined: 10 Mar 2011 15:01
Location: Göteborg

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by rich » 06 May 2014 14:29

abacaxi wrote:^ grym, klart det måste bli tidsenliga hjul? röstar på vita höljen. vit linda med shellack skulle vara fint med.
Image
shellack by bikes4fun12, on Flickr

Vita höljen blev det i alla fall, han vill ha brun brooxlinda som matchar sadeln:).

User avatar
A G
Posts: 247
Joined: 09 Feb 2012 17:53
Location: Blekinge

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by A G » 06 May 2014 14:56

peteholmberg wrote:Trek!
Mmmmm, snygg!!!!! :D

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Post by abacaxi » 06 May 2014 14:57

Det blir ju brunt med schellack och både skönare och hållbarare, jag tror det är precis den looken han tänkt sig han vet bara inte vad han sett. Läder är en skitdålig idé som sänker hela skiten tycker jag.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by ravelax » 06 May 2014 17:11

Helt klart shellac på bomullslinda! Det ser ut som läder och är det enda tidsenliga, dvs som matchar sadeln, på den cykeln. Brooks är dyrt och fult. Lindat läder har man på möbler och ledstänger i trappor.

rich
Posts: 531
Joined: 10 Mar 2011 15:01
Location: Göteborg

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by rich » 06 May 2014 19:31

^Okej okej! Då har jag lärt mig något nytt, ligger dessvärre redan en läderlinda här men det blir den sista :shock: . Det blir oxå tektro bromshandtag för jag tycker det är asfult med gamla bromshandtag på ett mouchtage styre. Tack för tips.

Post Reply