VISA: Din/a växelcyklar.
- peteholmberg
- Posts: 529
- Joined: 25 May 2012 13:26
- Location: Sthlm.12648
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Fin cykel! Men är det ngn som vet poängen med bakåtlutande topprör? Finns det några fördelar? Tycker personligen att horisontella el framåtlutande topprör är aggressivare och snyggare!peteholmberg wrote:
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
mindre triangel = styvare ram känns som enkel logik, sen om det är så eller ej har jag inte en aning omSwissbb wrote:sloop.
@fistasthlm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Även vad jag har hört.bankiren wrote:mindre triangel = styvare ram känns som enkel logik, sen om det är så eller ej har jag inte en aning omSwissbb wrote:sloop.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Samma som jag har hört. Därav att proffsen kör på så små ramar som möjligt med ibland lite löjligt långa styrstammar...Bratt wrote:Även vad jag har hört.bankiren wrote:mindre triangel = styvare ram känns som enkel logik, sen om det är så eller ej har jag inte en aning omSwissbb wrote:sloop.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Mitt i allt kolfiber.......blandat 600 och dura ace på denna oranga tingest, sitter själv på ett par tidsenliga DA hjul med nisifälgar men killen som jag bygger till vill ha kanttråd. Nu undrar jag om vitt eller svart kablage blir snyggast, samt om någon sitter på ett stycke retro virehölje till bakväxeln med tillhörande nippel?
001 by bikes4fun12, on Flickr
001 by bikes4fun12, on Flickr
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^ grym, klart det måste bli tidsenliga hjul? röstar på vita höljen. vit linda med shellack skulle vara fint med.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
VISA: Din/a växelcyklar.
Låter rimligtbankiren wrote:mindre triangel = styvare ram känns som enkel logik, sen om det är så eller ej har jag inte en aning omSwissbb wrote:sloop.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^^ Är det ingen här som kan Googla? Här har ni sanningen:
Sloping top tubes came into fashion as they cost less to produce. Basically every 10th seat tube is FREE. Per bike not a lot of money but multiply that by 1 million frames and you can see how much extra PROFIT can be made
Sloping top tubes came into fashion as they cost less to produce. Basically every 10th seat tube is FREE. Per bike not a lot of money but multiply that by 1 million frames and you can see how much extra PROFIT can be made
Pflanzgarten stole my virginity
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^ Samt att tightare trianglar blir styvare. Win-win situation!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
abacaxi wrote:^ grym, klart det måste bli tidsenliga hjul? röstar på vita höljen. vit linda med shellack skulle vara fint med.
shellack by bikes4fun12, on Flickr
Vita höljen blev det i alla fall, han vill ha brun brooxlinda som matchar sadeln:).
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Mmmmm, snygg!!!!!peteholmberg wrote:Trek!
Det blir ju brunt med schellack och både skönare och hållbarare, jag tror det är precis den looken han tänkt sig han vet bara inte vad han sett. Läder är en skitdålig idé som sänker hela skiten tycker jag.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Helt klart shellac på bomullslinda! Det ser ut som läder och är det enda tidsenliga, dvs som matchar sadeln, på den cykeln. Brooks är dyrt och fult. Lindat läder har man på möbler och ledstänger i trappor.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^Okej okej! Då har jag lärt mig något nytt, ligger dessvärre redan en läderlinda här men det blir den sista . Det blir oxå tektro bromshandtag för jag tycker det är asfult med gamla bromshandtag på ett mouchtage styre. Tack för tips.