VISA: Din/a växelcyklar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Dessa kanske kan vara något?
http://www.tradera.com/bromshantag-shim ... _150229378
Inte 105, men Shimano och vita hoods...
http://www.tradera.com/bromshantag-shim ... _150229378
Inte 105, men Shimano och vita hoods...
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Drog hem ett par "orginal" från bukten för 135kr precis. Men tack i alla fall.boson76 wrote:Dessa kanske kan vara något?
http://www.tradera.com/bromshantag-shim ... _150229378
Inte 105, men Shimano och vita hoods...
- rallykalle
- Posts: 800
- Joined: 07 Oct 2008 14:46
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Då var det i det närmaste klart, hoppas inte Ronny får spader nu när han gamla ram rullar med kanttråd...
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Fin färg.
Dina handtag kanske är lite för långt ner.
Läs:
http://ruedatropical.com/2009/03/road-d ... -geometry/
Med klassisk styre tycker många att det handlar mindre om transitionen från ramperna till handtagen och mer med att handtaget är parallellt med bockarna:
Visst är det en smaksak, men båda handtag och styren var designade för att funka inom ramen av några vinklar.
Dina handtag kanske är lite för långt ner.
Läs:
http://ruedatropical.com/2009/03/road-d ... -geometry/
Med klassisk styre tycker många att det handlar mindre om transitionen från ramperna till handtagen och mer med att handtaget är parallellt med bockarna:
Visst är det en smaksak, men båda handtag och styren var designade för att funka inom ramen av några vinklar.
- rallykalle
- Posts: 800
- Joined: 07 Oct 2008 14:46
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ja, de sitter lite långt ner. Men, kombinationen av att vilja dra en wire i styret samt nya handtag och äldre styre gav detta problem. Kunde ha undvikits genom att dra båda kablarna utanpå styret, vilket jag inte ville, eller genom att byta styre, vilket jag inte orkade. Så jag har testat lite och det verkar funka just nu. Vi får se vad som händer i framtiden. Jag låtsas att det är en aero-tanke med det så länge.Patch wrote:Fin färg.
Dina handtag kanske är lite för långt ner.
Visst är det en smaksak, men båda handtag och styren var designade för att funka inom ramen av några vinklar.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Jaha. Kablarna på framsidan är nog inte så farligt, man kan ju tänka så att de tar formen av nyare styren som är plattare på topparna/funkar mot insidan av fingerlederna helt okej. En kortsiktig lösning skulle vara isf att vinkla upp styret så att styränden pekar mer mot baknavet.
*nypa salt osv*
*nypa salt osv*
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
nej det får jag inte och den är snyggare nu än när jag körde med den:rallykalle wrote:Då var det i det närmaste klart, hoppas inte Ronny får spader nu när han gamla ram rullar med kanttråd...
Det där med bromshandtagen är ungefär som jag hade mina monterade och det var gammalt mavic 350 styre och modolo handtag. Ser inget ¨extremt¨ med dina handtag utan kan vara helt fungerande för dig och din körposition. Visst ställer vissa kombinationer till det men Bianchin har dock ett bra retrostuk utan de moderna avarterna av komponentval.
Мясо это убийство
- Streamliner
- Posts: 536
- Joined: 16 May 2010 18:12
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Gillar den, snygg på alla vis tycker jag!rallykalle wrote:Då var det i det närmaste klart, hoppas inte Ronny får spader nu när han gamla ram rullar med kanttråd...
Loch Ness is Deep.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Den var riiktigt snygg!
- rallykalle
- Posts: 800
- Joined: 07 Oct 2008 14:46
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tack och bock. Om det bara var lite mindre is ute så skulle jag kunna testa den ordentligt. Har rullat runt på den i vardagsrummet, attans vad snabb man kan känna sig då.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Fick den här av min Bostadsrättsförening.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ser jag fel eller är det Simplex SLJ på den där? Gratulerar i så fall!
Nej det var det nog inte förresten. Fint fynd i varje fall.
Nej det var det nog inte förresten. Fint fynd i varje fall.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
PH11/d från 1985 tror jag att det ärGustav wrote:Ser jag fel eller är det Simplex SLJ på den där? Gratulerar i så fall!
Nej det var det nog inte förresten. Fint fynd i varje fall.
Växlar: V. Und H. Simplex enligt broschyren
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Oj, vilket skick! Jag vill också vara med i din bostadsrättsförening!
"V. und H." är i det här fallet antagligen inte modellen, utan en förkortning för "fram och bak" på tyska...
"V. und H." är i det här fallet antagligen inte modellen, utan en förkortning för "fram och bak" på tyska...
-
- Posts: 1532
- Joined: 15 Aug 2010 11:02
- Location: Gbg|414
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Blev en timme tempo igår på min skruvade britt. Ett blandbygge tillsvidare. Mavic-disk, växel, bromshandtag och styre, C record pista-vevar, c record-stolpe, Athena-bromsar, Cinelli slx-sadel och en ttt-stam. Lite kvar att justera men snabb är den. Ett mer tidsenligt framhjul hade suttit fint men det här får duga så länge. Tack Ronny för 56t där fram! Framväxel och vattenflaskor är för mesar...
The thigh's the limit
- kjellsnell
- Posts: 534
- Joined: 19 Oct 2010 19:32
- Location: Ljungskile
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^ Väldigt estetiskt tilltalande bygge! Vacker ram!
-
- Posts: 641
- Joined: 20 Dec 2008 22:29
- Location: Lund - Sthlm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
1+ !kjellsnell wrote:^ Väldigt estetiskt tilltalande bygge! Vacker ram!
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."
SONS OF SATAN
FISTA STHLM
http://fistasthlm.tumblr.com/
SONS OF SATAN
FISTA STHLM
http://fistasthlm.tumblr.com/
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Intressant och snyggt Muffat Stål! Inget fel med shamal i fram för det är ett mycket snabbt hjul fast autentiska hjul känns alltid bättre.
Tror att kedjan kan behövas förlängas lite men ser inte vilket drev den ligger på i bak.
Hur långa vevar kör du med? Skulle montera bockstyre när jag inte gillar tempostyren sk. bullhorn på dessa ramar.
Förstår vitsen med ingen framvxl. och anledningen till att man använde sig av framvxl. även vid singelklinga var för att förhindra att kedjan slängs av vid ojämnt underlag.
Fast det är något som aldrig hänt mig fast jag kört mycket utan framvxl.
Tror att kedjan kan behövas förlängas lite men ser inte vilket drev den ligger på i bak.
Hur långa vevar kör du med? Skulle montera bockstyre när jag inte gillar tempostyren sk. bullhorn på dessa ramar.
Förstår vitsen med ingen framvxl. och anledningen till att man använde sig av framvxl. även vid singelklinga var för att förhindra att kedjan slängs av vid ojämnt underlag.
Fast det är något som aldrig hänt mig fast jag kört mycket utan framvxl.
Мясо это убийство
VISA: Din/a växelcyklar.
[/quote]
Wow... väldigt fin cykel! Jag har en bespoke som har liknande drag men med böjt sadelrör.
Vem är det som har byggt ramen?
/R
Wow... väldigt fin cykel! Jag har en bespoke som har liknande drag men med böjt sadelrör.
Vem är det som har byggt ramen?
/R
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Paul Milnes?