VISA: Din/a växelcyklar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Snygg!!!^^
-
- Posts: 142
- Joined: 12 May 2015 09:50
- Location: Hufvudstaden
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Instämmer! Plus för det polska hantverketravelax wrote:Världens snyggaste styrlinda!
Bianchi Super Pista byggs
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Nice! Jag måste joina en fredagstur i vår.klasolsson wrote:znabb_Argon18
6.83kg
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.
- SåsenFrÅsen
- Posts: 478
- Joined: 09 Jun 2015 14:04
- Location: Stockholm
VISA: Din/a växelcyklar.
Gillart! Gumwallsen känns helt rätt imobankiren wrote:fel pedaler men börjar bli klar..
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Racket bak blev ju sjukt bra!bankiren wrote:Slimegrön jonne
Pflanzgarten stole my virginity
- russ_meyer
- Posts: 1755
- Joined: 11 Dec 2011 15:41
- Location: Västra Frölunda
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Fint! Vart går färden?bankiren wrote:fel pedaler men börjar bli klar..
Re:
snarare frambromsvajern tycker jag, vilken även skulle kortas en bra bit. Samt styrstammen höjas åtminstone nån mm eller två, sadeln rätas upp, bromshandtagen flyttas upp en liten bit, och sist men inte minst, framhjulet ekras om så att ventilen hamnar på rätt plats.russ_meyer wrote:Grym colnago, förutom att bakbromsvajern skulle gått in från andra sidan stammen/styrröret tycker jag
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Asfet! Dock ventilfel fram!DawWwes wrote: Colnago
- russ_meyer
- Posts: 1755
- Joined: 11 Dec 2011 15:41
- Location: Västra Frölunda
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Får lägga en dag på detta imorgon då. Tack för hjälpandet!
Framhjulet, hade jag ingen aning om. (Inte jag som byggt det)
Framhjulet, hade jag ingen aning om. (Inte jag som byggt det)
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Inte alltid lätt att veta om man inte själv bygger hjulen. Köpte själv ett par, som det visade sig när jag fick hem dem, felbyggda hjul för något år sen, vilka jag dock inte orkat göra ngt åt eftersom de snart ska ersättas och de ju går att cykla på ändå.
Vad gäller bromshandtagen har positionen varierat en del under åren med olika modell på handtag o styren, men en vanlig tumregel är att handtagens nedre spets ska vara i höjd med bockens underkant. Oavsett om man väljer att tillämpa denna kanske främst estetiska regel tror jag det blir skönare för ryggen och handlederna om du flyttar upp handtagen något, med tanke på den långa stammen.
Ursäkta ifall jag låtit lite dissig, tyckte mest att en cykel av den här kalibern förtjänar lite särskild omsorg om detaljerna
Vad gäller bromshandtagen har positionen varierat en del under åren med olika modell på handtag o styren, men en vanlig tumregel är att handtagens nedre spets ska vara i höjd med bockens underkant. Oavsett om man väljer att tillämpa denna kanske främst estetiska regel tror jag det blir skönare för ryggen och handlederna om du flyttar upp handtagen något, med tanke på den långa stammen.
Ursäkta ifall jag låtit lite dissig, tyckte mest att en cykel av den här kalibern förtjänar lite särskild omsorg om detaljerna
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
tänkte ta båten i juli till tallin med ett par kollegor och sikta mot gdanskGustav wrote:Fint! Vart går färden?bankiren wrote:fel pedaler men börjar bli klar..
@fistasthlm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Gott! Kan rekommendera nordöstra Polen. Och den fina sjön vid mötet Polen, Litauen och Kaliningrad.bankiren wrote:tänkte ta båten i juli till tallin med ett par kollegor och sikta mot gdanskGustav wrote:Fint! Vart går färden?bankiren wrote:fel pedaler men börjar bli klar..
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Då blev denna färdig också...
bocken ska vridas något uppåt ser jag nu..
http://www.pedalroom.com/bike/bianchi-c ... cial-28532
- kjellsnell
- Posts: 534
- Joined: 19 Oct 2010 19:32
- Location: Ljungskile
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Jäkligt trevlig cykel och trevlig RR på happy! Jag är lite nyfiken på den där sadelstolpen. Är det den från Specialized? Tanken är att den skall dämpa lite eller? Är detta något som märks eller är det mest visuellt?