Med lååånga shivbromspendlarlok jaKiliam wrote:..men jag tänkte först......faktiskt!peteholmberg wrote:^ so over!
VISA: Din/a växelcyklar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
@fistasthlm
VISA: Din/a växelcyklar.
Min pendlare i full påfågel!
-
- Posts: 45
- Joined: 10 May 2015 09:37
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Precis färdigbyggd och provkörd
Miyata Carbontech 5000 (kolfiber med aluminium luggar) från 1989 uppgraderad med shimano 105, nya hjul och bromsar. Väger in på 9,5 kg.
Miyata Carbontech 5000 (kolfiber med aluminium luggar) från 1989 uppgraderad med shimano 105, nya hjul och bromsar. Väger in på 9,5 kg.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^ Trådmördaren
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
den konstiga blå cykeln
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
game over.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Mmmm. Singelklinga. Hur många tänder?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
54 och 175 vevar. Första uppsättningen var 55 och 180 vevar. När jag körde tempo med lasern var det med 175 super record vevar och 53 klinga. 175 är min optimala längd vid tempo. Kommer nog aldrig köra med den som den ser ut nu i.a.f. inte med dessa diskar.A G wrote:Mmmm. Singelklinga. Hur många tänder?
Мясо это убийство
- starground
- Posts: 231
- Joined: 12 Nov 2009 16:55
- Location: Vasastan, Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
***T R Å D E N***L Å S T***
....
....
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Så vacker. Tack för infon Ronny!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Nice! Både bild och cykel!stalker wrote:Titanen
- Strindberg
- Posts: 233
- Joined: 27 Aug 2009 11:39
- Location: Strindberg
VISA: Din/a växelcyklar.
Min fultysk.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Denna passar väl in i många trådar egentligen, bl a pågående projekt och ratbike, men den är ju växlad så den hör nog hemma här. Cannondale M700 Motard, inspirerad av http://www.cycleexif.com/f-moser-motard
Stötte på lite patrull under bygget p g a Pepperoni-gaffeln för vilken inga snygga styrstammar existerar. Det fick bli en svindyr Nitto-adapter och modern stam i klassisk stil. En längre stam vore förstås snyggare, men med tanke på ramens längd var 100 mm redan på gränsen. Budgeten för bygget var låg, därav behölls vevparti och växlar. Styrändsreglagen från Rivendell är underbara. Jag önskar dock att jag skulle satsat några hundralappar extra på Schwalbe Super Moto för att slippa den fula reflexranden på Big Apple. Snålheten bedrar visheten.
Stötte på lite patrull under bygget p g a Pepperoni-gaffeln för vilken inga snygga styrstammar existerar. Det fick bli en svindyr Nitto-adapter och modern stam i klassisk stil. En längre stam vore förstås snyggare, men med tanke på ramens längd var 100 mm redan på gränsen. Budgeten för bygget var låg, därav behölls vevparti och växlar. Styrändsreglagen från Rivendell är underbara. Jag önskar dock att jag skulle satsat några hundralappar extra på Schwalbe Super Moto för att slippa den fula reflexranden på Big Apple. Snålheten bedrar visheten.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^ snyggt! Ett tips: svart spritpenna så är reflexproblemet borta.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Concorde Aquila, kanske Ronny kan hjälpa mig med årtal? Min högst spekulativa gissning är 1986.
Copenhagen-Pedersen 1984 just färdigbyggd, nya hjul och växlar.
Copenhagen-Pedersen 1984 just färdigbyggd, nya hjul och växlar.
Mental confusion - it's like running naked, backwards, through a cornfield at midnight.
VISA: Din/a växelcyklar.
Såg jag den på Surbrunnsgatan förra veckan kanske? Copenhagen-Pedersen alltså.