VISA: Din/a växelcyklar.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
bankiren
Posts: 1532
Joined: 21 Apr 2011 11:26
Location: sthlm 116

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by bankiren » 03 Jun 2015 16:51

Kiliam wrote:
peteholmberg wrote:^ so over!
..men jag tänkte först......faktiskt!
Med lååånga shivbromspendlarlok ja 8) :)
@fistasthlm

User avatar
boffe
Posts: 672
Joined: 11 Oct 2010 18:12
Location: Stockholm

VISA: Din/a växelcyklar.

Post by boffe » 03 Jun 2015 21:35

Image Min pendlare i full påfågel!

sundbyberg
Posts: 45
Joined: 10 May 2015 09:37

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by sundbyberg » 04 Jun 2015 14:46

Precis färdigbyggd och provkörd :D

Miyata Carbontech 5000 (kolfiber med aluminium luggar) från 1989 uppgraderad med shimano 105, nya hjul och bromsar. Väger in på 9,5 kg.

Image
Image

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Ronny » 04 Jun 2015 20:37

Image
Мясо это убийство

User avatar
CFO@Fista
Posts: 74
Joined: 08 Jan 2014 23:42
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by CFO@Fista » 04 Jun 2015 23:34

^ Trådmördaren :wink:

abacaxi
Posts: 5638
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by abacaxi » 05 Jun 2015 09:15

den konstiga blå cykeln :)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

Alex
Posts: 766
Joined: 19 Dec 2007 01:16
Location: STHLM

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Alex » 05 Jun 2015 10:09

game over.

User avatar
A G
Posts: 247
Joined: 09 Feb 2012 17:53
Location: Blekinge

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by A G » 05 Jun 2015 17:49

Mmmm. Singelklinga. Hur många tänder? :-)

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Ronny » 05 Jun 2015 20:09

A G wrote:Mmmm. Singelklinga. Hur många tänder? :-)
54 och 175 vevar. Första uppsättningen var 55 och 180 vevar. När jag körde tempo med lasern var det med 175 super record vevar och 53 klinga. 175 är min optimala längd vid tempo. Kommer nog aldrig köra med den som den ser ut nu i.a.f. inte med dessa diskar.
Мясо это убийство

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Ronny » 05 Jun 2015 20:10

CFO@Fista wrote:^ Trådmördaren :wink:
En till dräparbild :wink:

Image
Мясо это убийство

User avatar
starground
Posts: 231
Joined: 12 Nov 2009 16:55
Location: Vasastan, Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by starground » 06 Jun 2015 09:46

***T R Å D E N***L Å S T***





.... 8)

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Indurain » 06 Jun 2015 10:02

10/10
Rule #242 - More is good ... all is better.

User avatar
A G
Posts: 247
Joined: 09 Feb 2012 17:53
Location: Blekinge

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by A G » 06 Jun 2015 20:10

Så vacker. :-) Tack för infon Ronny!

mille
Posts: 165
Joined: 13 Oct 2011 11:13
Location: Vö / Hlmstd
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by mille » 10 Jun 2015 06:47

Image
Karate brukspendlare hopsatt av diverse "braatthagrejjor", kanske för simpel för att vara här... :oops:

User avatar
broms
Posts: 5
Joined: 09 Apr 2015 11:07
Location: Linköping

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by broms » 10 Jun 2015 08:03

stalker wrote:Titanen
Nice! Både bild och cykel!

User avatar
Strindberg
Posts: 233
Joined: 27 Aug 2009 11:39
Location: Strindberg

VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Strindberg » 24 Jun 2015 13:07

Image
Min fultysk.

Valdemar
Posts: 24
Joined: 09 May 2013 05:17

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Valdemar » 11 Jul 2015 15:56

Denna passar väl in i många trådar egentligen, bl a pågående projekt och ratbike, men den är ju växlad så den hör nog hemma här. Cannondale M700 Motard, inspirerad av http://www.cycleexif.com/f-moser-motard
Stötte på lite patrull under bygget p g a Pepperoni-gaffeln för vilken inga snygga styrstammar existerar. Det fick bli en svindyr Nitto-adapter och modern stam i klassisk stil. En längre stam vore förstås snyggare, men med tanke på ramens längd var 100 mm redan på gränsen. Budgeten för bygget var låg, därav behölls vevparti och växlar. Styrändsreglagen från Rivendell är underbara. Jag önskar dock att jag skulle satsat några hundralappar extra på Schwalbe Super Moto för att slippa den fula reflexranden på Big Apple. Snålheten bedrar visheten.
Image

User avatar
CFO@Fista
Posts: 74
Joined: 08 Jan 2014 23:42
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by CFO@Fista » 12 Jul 2015 06:19

^ snyggt! Ett tips: svart spritpenna så är reflexproblemet borta.

eriksson
Posts: 151
Joined: 14 Jul 2009 19:50
Location: Skärmarbrink, Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by eriksson » 17 Jul 2015 11:38

Concorde Aquila, kanske Ronny kan hjälpa mig med årtal? Min högst spekulativa gissning är 1986.
Image
Image
Image
Image

Copenhagen-Pedersen 1984 just färdigbyggd, nya hjul och växlar.
Image
Image
Image
Mental confusion - it's like running naked, backwards, through a cornfield at midnight.

h.wallin
Posts: 666
Joined: 15 Jul 2011 12:30
Location: Norrmalm

VISA: Din/a växelcyklar.

Post by h.wallin » 17 Jul 2015 13:05

Såg jag den på Surbrunnsgatan förra veckan kanske? Copenhagen-Pedersen alltså.

Post Reply