VISA: Din/a växelcyklar.
VISA: Din/a växelcyklar.
Denna är den enda växelcykeln jag äger
-
- Posts: 10
- Joined: 29 Apr 2014 20:00
- Location: STHLM
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Viggen wrote:Vi kan leka leken hitta dom nya delarna:
Saknas: en framväxel+kortande av kedja och styrröret ska kapas....le sigh.
Den där kedjan är åt helvete för lång.
Мясо это убийство
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Viggen wrote:Saknas: en framväxel+kortande av kedja och styrröret ska kapas....le sigh.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Precis men det var med emfas denna gång. Ska ligga i projektråden.Jonasw wrote:Viggen wrote:Saknas: en framväxel+kortande av kedja och styrröret ska kapas....le sigh.
Мясо это убийство
- russ_meyer
- Posts: 1755
- Joined: 11 Dec 2011 15:41
- Location: Västra Frölunda
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ronny<------------------------------------------------------->Viggen
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Orka känner jag mest.
Jag ville ha en lvg-hoj att cykla på. Orkade inte pilla och korta en massa på kedjan i onödan innan framväxeln va på plats, är det ett projekt eller en cykel? Jag cyklar på den så då är den väl ett rullande projekt antar jag. Orkar inte dividera om var den ska och inte ska postas.
Smällde som sagt medvetet ihop den med för lång kedja så tro mig jag vet exakt hur åt helvete för lång den är. Det har funkat helt ok hittills, inte optimalt eller korrekt men det rullar.
Jag ville ha en lvg-hoj att cykla på. Orkade inte pilla och korta en massa på kedjan i onödan innan framväxeln va på plats, är det ett projekt eller en cykel? Jag cyklar på den så då är den väl ett rullande projekt antar jag. Orkar inte dividera om var den ska och inte ska postas.
Smällde som sagt medvetet ihop den med för lång kedja så tro mig jag vet exakt hur åt helvete för lång den är. Det har funkat helt ok hittills, inte optimalt eller korrekt men det rullar.
-
- Posts: 24
- Joined: 08 Mar 2011 13:06
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Viggen: det där är en strålande snygg hoj! Vad är det för sadelstolpe? I like.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tackar tack
Det är en Deda zero 100, tyvärr gör dom inte den snygga "gun meta/dark metall"-finishen längre. Önskar ibland jag skaffat matchande styrstam när dom fortfarande gjordes.. Ploppar upp på ebay/diverse K&S då och då.
Det är en Deda zero 100, tyvärr gör dom inte den snygga "gun meta/dark metall"-finishen längre. Önskar ibland jag skaffat matchande styrstam när dom fortfarande gjordes.. Ploppar upp på ebay/diverse K&S då och då.
- rallykalle
- Posts: 800
- Joined: 07 Oct 2008 14:46
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Inte så mycket min, men väl i familjen.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.
- kjellsnell
- Posts: 534
- Joined: 19 Oct 2010 19:32
- Location: Ljungskile
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^Riktigt läcker!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
http://www.pedalroom.com/bike/madone-7s ... e-h1-18949
Lite bikefit som förmodligen resulterar i slammad stam kvar.
Med 120 dagars leveranstid på ny gaffel vågar man inte kapa för mycket..
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Snyggt!
Är det semi-klingor (52 eller vad de nu är) fram? Annars/Hur som är det ju rätt massivt med 11–23 bak.
En liten sidofråga: varför Speedplay?
Edit: de flesta jag mött (åtminstone fler än fem…) som jobbar i cykelbutik skyr dem som pesten typ. När jag gjorde bike fit så sades det att de gillas av de kollegor som verkligen gillar minijusteringar och är ”extra intresserade”. Så typ av den anledningen jag frågar. Körde på dem förra året själv men gillade aldrig den mindre plattformen.
Är det semi-klingor (52 eller vad de nu är) fram? Annars/Hur som är det ju rätt massivt med 11–23 bak.
En liten sidofråga: varför Speedplay?
Edit: de flesta jag mött (åtminstone fler än fem…) som jobbar i cykelbutik skyr dem som pesten typ. När jag gjorde bike fit så sades det att de gillas av de kollegor som verkligen gillar minijusteringar och är ”extra intresserade”. Så typ av den anledningen jag frågar. Körde på dem förra året själv men gillade aldrig den mindre plattformen.
Last edited by fjohan on 26 Jul 2014 17:47, edited 1 time in total.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Massivt med 53/39 på 11-23? Nä, skulle jag inte påstå.. Helt platt här ju!
Speedplay för att det är det skönaste pedalsystemet! Trivdes inte på varken shimano eller look.
Speedplay för att det är det skönaste pedalsystemet! Trivdes inte på varken shimano eller look.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Min edit kom lite sent! Men svaret är väl det samma ändå.
Snygg hoj som sagt. Du tänkte aldrig på några detaljer i färg?
Snygg hoj som sagt. Du tänkte aldrig på några detaljer i färg?
Kör samma och har aldrig behövt hoppa ner till 39/23 förutom kanske när jag cyklat över medis med nån polare som gått på kryckor. Stockholm är inte alperna som sagt. trevligt med små steg tycker jag. Najs cykel för övrigt.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
För min del handlar det mer om att slippa växla ned på främre när det bara är något kuperat. De flesta backarna är snabbare att trycka igenom även i GBG-området.
Hade nog gärna haft det där semi-compact på nästa hoj. Som för övrigt lutar åt den nya Aeroad. Fast det blir nog nästa säsong.
Hade nog gärna haft det där semi-compact på nästa hoj. Som för övrigt lutar åt den nya Aeroad. Fast det blir nog nästa säsong.
- peteholmberg
- Posts: 529
- Joined: 25 May 2012 13:26
- Location: Sthlm.12648
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Oj, får man fråga varför? De är skitenkla att serva. Bytte axel på mina på fem minuter medans jag stod i köket och lagade matfjohan wrote:de flesta jag mött (åtminstone fler än fem…) som jobbar i cykelbutik skyr dem som pesten typ.
De är väl ingen på det här forumet som fallar inom den kategorin?fjohan wrote: de gillas av de kollegor som verkligen gillar minijusteringar och är ”extra intresserade”.