VISA: Din/a växelcyklar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Nog måste det gå att köra cross med den några små vajrar till trots? Om det är bärandet ni avser är det ju ändå många som lyfter i toppröret i trappor och rullar cykeln vid längre löpningar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Shit vad fin!pse wrote:[img]Pinktarski
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tack Philip.
Viggen. Ja, blir nog skärmar senare.
Hagard. Väl främst att det kan fastna grenar och liknande om man har utur.
Viggen. Ja, blir nog skärmar senare.
Hagard. Väl främst att det kan fastna grenar och liknande om man har utur.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^^ Snygg! Vad hände med den oranga ramen?
Edit: Nu såg jag annonsen. Synd att den är lite stor.
Edit: Nu såg jag annonsen. Synd att den är lite stor.
Pflanzgarten stole my virginity
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Colnago Master Olympic med full super record.
Någon som vet mer om den och vilket år den kan vara ifrån?
Någon som vet mer om den och vilket år den kan vara ifrån?
VISA: Din/a växelcyklar.
Mitten 90?
Trimma styrröret, inte kul att krossa sternum ifall olyckan är framme.
Svart Thomson sadelstolpe, titanium flite och helsvarta däck så hade den varit porno.
Om du hade kört modern svart grupp på den rakt igenom hade den sett jäkligt brutal ut. Lagom djup kolfälg hade varit pricken över i't.
2 cents och det där.
Klossen på frambromsen är sne med ser det ut som.
Trimma styrröret, inte kul att krossa sternum ifall olyckan är framme.
Svart Thomson sadelstolpe, titanium flite och helsvarta däck så hade den varit porno.
Om du hade kört modern svart grupp på den rakt igenom hade den sett jäkligt brutal ut. Lagom djup kolfälg hade varit pricken över i't.
2 cents och det där.
Klossen på frambromsen är sne med ser det ut som.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tack Fixen.
Jag hämtade precis den från en bekant som inte visste mycket om den därav lite underliga kosmetiska val.
Så däcken och strystammen är på åtgärdslistan.
Stolpen och sadeln ska jag fundera över.
Jag hämtade precis den från en bekant som inte visste mycket om den därav lite underliga kosmetiska val.
Så däcken och strystammen är på åtgärdslistan.
Stolpen och sadeln ska jag fundera över.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Kul köp, och snygg! Jag hade nog flyttat reglagen lite längre upp på styret, och sen vinklat ner det lite. Eller byta till ett modernare ergostyre om du gillar den "sluttande" positionen nere i bocken. Som det är nu ser det lite märkligt ut.
Sadeln måste bort!
Sadeln måste bort!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Aha, då har du ju verkligen ett bra utgångsobjekt att göra en mäktig hoj av. Ser fram emot mäktighet. Som laxen säger, bort med sadeln pronto.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Jag har en sådan ram fast med annan lack. Gaffeln är bytt men gör inget på värdet egentligen. Kapa styrröret men se till att du har rätt körställning före det. Är inte bakvxl en senare chorus och vevarna par record?. Väldigt populära ramar och definitivt något du kan bygga vidare på.Lenkedude wrote:Colnago Master Olympic med full super record.
Någon som vet mer om den och vilket år den kan vara ifrån?
Мясо это убийство
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Jag är mycket nöjd med cykeln, dock så behöver växlarna justeras en aning då dom är lite tröga.
Funderade på om strystammen var original, en 3t?
Bakväxeln är record (står det iaf)
La upp bilden i större storlek:http://imageshack.us/a/img716/693/ir64.jpg
Funderade på om strystammen var original, en 3t?
Bakväxeln är record (står det iaf)
La upp bilden i större storlek:http://imageshack.us/a/img716/693/ir64.jpg
-
- Posts: 24
- Joined: 08 Mar 2011 13:06
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
url=http://www.flickr.com/photos/shabbe ... .jpg[/img]
image by Shabbes Rouleur, on Flickr[/url]
Här är min cross-check efter första turen på länge.
image by Shabbes Rouleur, on Flickr[/url]
Här är min cross-check efter första turen på länge.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Här har ni en kompis bygge, han är inte medlem här så han tyckte jag skulle lägga upp Colnagon för allmän beskådan. Jag har redan påpekat det uppenbara (ventilhattar osv). Det är en petig kille - men han har kanske inte så jättelång historia i cykelsvängen - så han tar gärna emot detaljkommentarer.
-
- Posts: 1532
- Joined: 15 Aug 2010 11:02
- Location: Gbg|414
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Jäkligt snygg!
Detaljkommentarer: sänk styrstammen, såvida han inte är 70 bast. Jag hade nog också skaffat snyggare flaskställ och gärna ett till.
Detaljkommentarer: sänk styrstammen, såvida han inte är 70 bast. Jag hade nog också skaffat snyggare flaskställ och gärna ett till.
The thigh's the limit
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ja, och om man skall ha ett flaskställ så bör man väl ha det på diagonalröret.
Sen vinkla upp styret, horisontellt eller t.o.m. en lite positiv lutning.
Men som sagt, sjukt fin.
Sen vinkla upp styret, horisontellt eller t.o.m. en lite positiv lutning.
Men som sagt, sjukt fin.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ha ha, det ska jag hälsa honom. Och nä han är inte 70 men det är inte för konditionens skull han glider runt på den där, snarare för ta sig en till espresso.Muffat Stål wrote:Jäkligt snygg!
Detaljkommentarer: sänk styrstammen, såvida han inte är 70 bast. Jag hade nog också skaffat snyggare flaskställ och gärna ett till.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Otto wrote:Ja, och om man skall ha ett flaskställ så bör man väl ha det på diagonalröret.
Sen vinkla upp styret, horisontellt eller t.o.m. en lite positiv lutning.
Men som sagt, sjukt fin.
Håller med om styret. Eller jag tror det i alla fall, är ingen expert på vintage och vinklar som var vanliga då.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Vit linda, flite sadel, tubfälgar ambrosio crono f20/nemesis
Rule #242 - More is good ... all is better.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^Fin. Var det den som stod i regnet utanför Söders Hjärta förra veckan?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Har jag svårt att tro, den körs bara i fint väder.