VISA: Din/a växelcyklar.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by klasolsson » 13 Aug 2013 09:19

Jeppe med Kniven wrote:Image

Efter ett års rehab har Contin fått den kärlek den behöver för att rulla igen.
Conti Designer 84 med Campagnolo Chorus från smått spridd årgång.
Fler bilder här
Jädrans snygg!

User avatar
Jeppe med Kniven
Posts: 158
Joined: 18 Mar 2011 12:44
Location: Göteborg

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Jeppe med Kniven » 13 Aug 2013 09:52

ravelax wrote:Mycket fin!
klasolsson wrote:Jädrans snygg!
Tack hörrni! Kul att ni gillar den.

User avatar
zef
Posts: 248
Joined: 26 Mar 2013 12:28
Location: Malmö

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by zef » 13 Aug 2013 21:33

Image
Lite finmeck kvar på bianchin, b.la bike fitten.
Image

User avatar
fredsays
Posts: 337
Joined: 21 Oct 2012 12:09
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by fredsays » 14 Aug 2013 00:20

Jeppe med Kniven wrote:
herr_brun wrote: Fina pedaler, vad är det för några?
Pedalerna är Campa Chorus dom också. Träffar rätt om man söker på typ "Campagnolo aero pedals". Vet inte om det är korrekt namn, men kolla länken för mer korrekt beskrivning. Sköna dessutom!

http://www.velobase.com/ViewComponent.a ... 3&Enum=109
Eftersom jag inte är någon Campa-expert så litar jag blint på VeloBase. Pedalerna påminner betydligt mer om Triomphe än Chorus.

Oberoende så är Contin så jäävla fin!

User avatar
Jeppe med Kniven
Posts: 158
Joined: 18 Mar 2011 12:44
Location: Göteborg

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Jeppe med Kniven » 15 Aug 2013 16:03

fredsays wrote:
Eftersom jag inte är någon Campa-expert så litar jag blint på VeloBase. Pedalerna påminner betydligt mer om Triomphe än Chorus.

Oberoende så är Contin så jäävla fin!
Doh, såklart. Bra spanat. Förutsatte bara att de var Chorus då de hängde med gruppen och ändå är rätt lika.

User avatar
A2825
Posts: 197
Joined: 08 Apr 2013 16:29
Location: Gbg, 412

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by A2825 » 15 Aug 2013 17:47

F. Moser 51.151

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Miyata ST740

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Fåglum Vitus 979

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Kiliam » 15 Aug 2013 19:17

^ Årets längsta post? :)

Singular
Posts: 96
Joined: 29 Nov 2012 19:00

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Singular » 15 Aug 2013 19:19

Fina cyklar - men synd att det var så få och små bilder.

patchedkid
Posts: 332
Joined: 09 Mar 2009 18:28
Location: tromsø
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by patchedkid » 15 Aug 2013 20:21

^Med risk för att bli rättad av tempoeliten, ska du inte räta upp tempostyret lite på fåglumhojen?
http://containerlivet.blogspot.com
- Rädda torneträskdelfinen-

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Hampan » 16 Aug 2013 12:41

Jag gör min debut i växel-tråden med min Koga Miyata Traveller.

Den kom till mig som ett vrak från Tyskland, fick en totalgenomgång som drog ut på tiden i all oändlighet, men nu på semestern kavlade jag äntligen upp ärmarna och fixade det sista.

Både jag och cykeln är mycket glada och nöjda tillsammans!


Före:

Image

Efter:

Image

Image

Image
_____________
Fista STHLM

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Fixen » 16 Aug 2013 14:36

Fint!

roope
Posts: 420
Joined: 09 Apr 2013 17:32
Location: Stokeholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by roope » 16 Aug 2013 19:05

Fixen wrote:Fint!
fixen, ser den inte lite för stor ut? :roll:

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Hampan » 16 Aug 2013 22:50

roope wrote:
Fixen wrote:Fint!
fixen, ser den inte lite för stor ut? :roll:
Min menar du?

Det beror ju på hur man ser det, men enligt ett mer klassiskt sätt att mäta ramar och kropp än vad som är brukligt med dagens kompakt-ramar så är den rätt spot on för mig.
Sadelstolpen är vid max-strecket, jag har långa ben och rätt kort rygg och gillar att sitta upprätt när det blir långt så därav den kortare stammen. Hade jag velat ha en raceigare sittställning hade jag plussat på några cm på den, och självklart tryckt ner den.

Klassiska ramar ska se klassiska ut, då går 25cm naken stolpe bort... enligt mig. Hellre lite kortare stam om jag vill sitta bekvämt istället för snabbt, och det är ju trots allt en gubbig touringhoj.

-Edit- Förresten, tack Fixen! :)
_____________
Fista STHLM

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by abacaxi » 16 Aug 2013 23:49

Hampan wrote:Klassiska ramar ska se klassiska ut
och du menar att en fabriksfixie från 2012 inte är klassisk, vad fan då... :-)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by ravelax » 17 Aug 2013 01:41

Ser skitbra ut Hampan!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Ronny » 17 Aug 2013 06:34

Hampan wrote:
roope wrote:
Fixen wrote:Fint!
fixen, ser den inte lite för stor ut? :roll:
Min menar du?

Det beror ju på hur man ser det, men enligt ett mer klassiskt sätt att mäta ramar och kropp än vad som är brukligt med dagens kompakt-ramar så är den rätt spot on för mig.
Sadelstolpen är vid max-strecket, jag har långa ben och rätt kort rygg och gillar att sitta upprätt när det blir långt så därav den kortare stammen. Hade jag velat ha en raceigare sittställning hade jag plussat på några cm på den, och självklart tryckt ner den.

Klassiska ramar ska se klassiska ut, då går 25cm naken stolpe bort... enligt mig. Hellre lite kortare stam om jag vill sitta bekvämt istället för snabbt, och det är ju trots allt en gubbig touringhoj.

-Edit- Förresten, tack Fixen! :)
Varför dessa pedaler?
Мясо это убийство

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

VISA: Din/a växelcyklar.

Post by olebole » 17 Aug 2013 07:26

Hampan wrote:
roope wrote:
Fixen wrote:Fint!
fixen, ser den inte lite för stor ut? :roll:
Min menar du?
Han är nog bara stött från en annan tråd , bara din fina hoj som råkade hamna i skottlinjen :)

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Hampan » 17 Aug 2013 09:43

Aha, nu fattade jag! Peugeot-konverteringen...
Tack Olebole och Ravelax!

Ronny, jo pedalerna ja... Såhär är det, jag har ett tag (efter Vättern och all träningen innan) känt ett visst motstånd mot att hoppa upp på hojen igen, som att det blev ett stort projekt och sport varje gång. Kom efter ett tag på att det satt i skorna.
Så jag behöll pedalerna som satt på, kanske inte dom tjusigaste men stora, breda och passar mina foppatofflor utmärkt och vips så blev det kul igen.

Jag har faktiskt funderat på om dom inte satt på original ändå.. Känns ganska tidsenliga och långfärdsanpassade med reflexer och korgar och en enormt stor platta att stå på.
_____________
Fista STHLM

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by frank.h » 18 Aug 2013 16:11

Hampan wrote:Jag gör min debut i växel-tråden med min Koga Miyata Traveller.

Den kom till mig som ett vrak från Tyskland, fick en totalgenomgång som drog ut på tiden i all oändlighet, men nu på semestern kavlade jag äntligen upp ärmarna och fixade det sista.

Både jag och cykeln är mycket glada och nöjda tillsammans!
Snyggt Hampan! Men vart är barnstolen till Selma?
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

frasse89
Posts: 67
Joined: 15 Sep 2012 15:28
Location: Malmö

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by frasse89 » 27 Aug 2013 10:08

Ett vrålåk framför ett annat.

Image

Image

The show must go on :twisted:

Post Reply