VISA: Din/a växelcyklar.
VISA: Din/a växelcyklar.
Tack!
Det enda som egentligen ska fixas är att konvertera hjulen för slanglöst, byta ut cantibromsarna och slänga på ett ss-bakhjul sen ska det retaardas!
Känns kul att ha en riktig mtb med växlar till vardags också, saknat en ett rätt bra tag.
Det enda som egentligen ska fixas är att konvertera hjulen för slanglöst, byta ut cantibromsarna och slänga på ett ss-bakhjul sen ska det retaardas!
Känns kul att ha en riktig mtb med växlar till vardags också, saknat en ett rätt bra tag.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Chesini
Här är min Chesini, fick den av min far som bytte till sig den mot en gammal Nishiki Hybrid. Någon som vet vad det är för något, är Campagnolo rakt igenom, intern vajerdragning, tubfälgar med Miche nav.
Har haft isär den och bytt vajrar och varsamt polerat, putsat och smörjt.
Tar gärna emot hjälp om någon kan åldersbestämma den, modell? m.m., och gärna om den hör hemma i soprummet eller om det finns något värde i den.
Och JA, reflexen skall bort, tidigare ägare har kört vättern rundan med den ex antal gånger...
MVH/Daniel
Här är min Chesini, fick den av min far som bytte till sig den mot en gammal Nishiki Hybrid. Någon som vet vad det är för något, är Campagnolo rakt igenom, intern vajerdragning, tubfälgar med Miche nav.
Har haft isär den och bytt vajrar och varsamt polerat, putsat och smörjt.
Tar gärna emot hjälp om någon kan åldersbestämma den, modell? m.m., och gärna om den hör hemma i soprummet eller om det finns något värde i den.
Och JA, reflexen skall bort, tidigare ägare har kört vättern rundan med den ex antal gånger...
MVH/Daniel
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Avsaknaden av kromad baktriangel får mig att gissa att det är den enklaste modellen, en gran premio med vad som antagligen är en campagnolo triomphe-grupp. Kanske från sent 80-tal/tidigt 90-tal eftersom den annars hade haft nuovo record? Bromsarna verkar vara triomphe/victory iaf. Bakväxeln ser mer ut som en athena men ta en bild från drivsidan med framklingan på så vet vi definitivt. Kan ju vara en senare uppgradering också.owow wrote:Chesini
Finns absolut ett värde i den trots att det inte är värstingen då det är välbyggda hojar och att den verkar vara i bra skick.
Vill du läsa mer finns det lite info här. http://cykelhobby.com/chesini.htm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tack för svar!
Här kommer lite mer bilder på drivlinan... Bromsarna är i alla fall Campa Modolo Corsa.
På bilderna är inte allt ihopskruvat eller k*#llputsat. Så drev och liknande har jag bredvid.
Sadeln är också chesini och i kanonskick.
Här kommer lite mer bilder på drivlinan... Bromsarna är i alla fall Campa Modolo Corsa.
På bilderna är inte allt ihopskruvat eller k*#llputsat. Så drev och liknande har jag bredvid.
Sadeln är också chesini och i kanonskick.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Måns har höksyn. Kan inflika att Ofmega-vevarna är ett udda inslag som i varje fall jag uppskattar. Om det är din storlek har du dig en tjusig amatörlandsvägsnötare. Fixa bromsklossar, kåpor till bromshandtagen, bakdäck, lite omsorg på nya vajrarna (syftar på frambromsen), kedja, framdrev samt clips och remmar till pedalerna.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Kåpor till bromshandtagen har jag liggandes, har ett par original campagnolo bromsklossar liggandes, och alla vajrar är nu bytta, får lägga upp en bild på den färdiga hojen sen.
Tack för all hjälp!
mvh/Daniel
Tack för all hjälp!
mvh/Daniel
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Men det är inte Campabromsar. Modolo är ett eget märke.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Det vet jag Men bromsklossarna som satt på är campagnolo, men har även Modolo bromsklossar liggande i fint skick, får nog bli dem sistnämnda.
Om man vill sälja en sån här, vilket är rätt forum och vilken prisklass kan man tänka sig?
Ursäkta om det här helt off topic.
Om man vill sälja en sån här, vilket är rätt forum och vilken prisklass kan man tänka sig?
Ursäkta om det här helt off topic.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^fint!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Är det en large?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tack Hoven,
Bratt: Jajjemen. Jävligt kompakt. Undrar hur de i small ser ut
Bratt: Jajjemen. Jävligt kompakt. Undrar hur de i small ser ut
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Fin hoj! Jag blir intresserad av sadelstolpen, vad är det för någe?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
mmm vet att dom bara har flaskställ på bottenröret. Jag kör på en medium. Gillar geometrin bättre på din dock.pse wrote:Tack Hoven,
Bratt: Jajjemen. Jävligt kompakt. Undrar hur de i small ser ut
- peteholmberg
- Posts: 529
- Joined: 25 May 2012 13:26
- Location: Sthlm.12648
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^ den där ser ut som en klassisk blocket annons med korrekt felstuk.
Мясо это убийство
-
- Posts: 1532
- Joined: 15 Aug 2010 11:02
- Location: Gbg|414
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
En jäkligt ärlig hoj på något sätt! Inget krumbuktande för att tillfredsställa alla vargar på det här forumet.
The thigh's the limit
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Muffat Stål wrote:En jäkligt ärlig hoj på något sätt! Inget krumbuktande för att tillfredsställa alla vargar på det här forumet.
Ja med den positionen är man iaf ärlig med att man inte cyklar särskilt mycket
Eller att man cyklar hårt på gator och torg för Team A
Last edited by olebole on 16 Aug 2012 14:19, edited 1 time in total.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
cxc-pedaler utan clips tyder väl också på rätt korta sträckor, helt sjukt oskönt om ens möjligt.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
-
- Posts: 1532
- Joined: 15 Aug 2010 11:02
- Location: Gbg|414
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Allt är möjligt, och det skulle inte förvåna om ägaren faktiskt cyklar mer på den där än jag på några av mina, där sadlarna inte linjerar med styret och där pedaler sitter som de ska..
The thigh's the limit