VISA: Din/a växelcyklar.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Mr Vintage
Posts: 640
Joined: 12 Dec 2009 17:03
Location: Halmstad

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Mr Vintage » 21 Jan 2012 21:41

Indurain wrote:Image
Snyggt!

Min 90tals favorit med..

Dura Ace 7402...

Har den faceliftade från 92-93 på min TSX ..

User avatar
Gustav
Posts: 2170
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Gustav » 22 Jan 2012 00:33

^Helt klart farlig cykel! 32/28 verkar snabbt. Är det DA-nav?
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Viggen » 22 Jan 2012 00:35

Indurain wrote:Oj, där var hjärtattacken nära :!: , det är faktiskt rätt, blev lite orolig ett tag :wink:
alla ekerhålen utgår från mitten på Mavic mach 2 fälgarna, det kanske bidrar till synvillan.
Jag gick rakt in i synvillan där, förstklassigt bygge. Den generationen av DA-vevarna är mina absoluta favoriter!

Mr Vintage
Posts: 640
Joined: 12 Dec 2009 17:03
Location: Halmstad

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Mr Vintage » 22 Jan 2012 01:03

Viggen wrote:
Indurain wrote:Oj, där var hjärtattacken nära :!: , det är faktiskt rätt, blev lite orolig ett tag :wink:
alla ekerhålen utgår från mitten på Mavic mach 2 fälgarna, det kanske bidrar till synvillan.
Jag gick rakt in i synvillan där, förstklassigt bygge. Den generationen av DA-vevarna är mina absoluta favoriter!
Japp!
De är de vackraste..
Image
Tyvärr är mina lagom inslitna..
Hade dem aktivt i 3 år.. Usch vilken urgröpning det blivit..
Måste hitta ett par bättre 175or...

Image
Denna köpte jag måttbeställd nere i köpenhamn hos banani sport inför -93 års säsong..
Hade några D/A delar från min gamla Romani, som jag crashade på en tävling i slutet av -92..
Byggde själv ihop min dåvarande drömhoj.
Med det "bästa" då.. Banani måttbeställd TSX och Dura-Ace...

Fick ett kanonpris, då det satt D/A styrlager och vevlager monterat på ramen på köpet när vi hämtade den...
Och danska kronan var 0.8 mot 1.25 idag.. Den kostade ändå 6500dk då.

Älskar 7402/7403 , bara bromsarna jag inte hade "råd" att köpa ..
Sti kittet kostade dubbla priset, och Jag hade möjlighet att året efter köpa ett par beg billigt. Bromsarna är dock lättare i Ultegra 6400 än i dura ace 7403..

Obs.. Förådet är numera grått, tycker inte rött är snyggt... På hus..
Min förra customhoj var grön.. Beakta att detta är 20 år och 25 kilo+ sen.. :D

Allt går i vågor..

Men då såg man det ur ett annat synsätt.
Det var (är) ett redskap.
Hade själv tänkt att behålla den en eller 2 säsonger innan man bytte igen.. Nu blev det för evigt

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Indurain » 22 Jan 2012 09:46

Gustav wrote:Är det DA-nav?
yep!, NOS, HB-7400 & FH-7403
Rule #242 - More is good ... all is better.

User avatar
alvinstraight
Posts: 224
Joined: 13 Aug 2010 07:38

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by alvinstraight » 22 Jan 2012 12:46

^ fin Gazelle!

På tal om 74xx:

Image

Hämtade denna igår, skall får agera donator. Full Dura ace 7402-03 så när som på pedaler, stolpe, och stam. Schweizisk mystery-frame, storlek 58. Om det är någon som är intresserad så kommer den säljas snart till en billig peng. Helkromad under lacken, och säkert inte allt för dålig efter som den kom med just full DA.

User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Bompet » 10 Feb 2012 19:35

Image
Mera kolfiber...6950 g med pedaler
Jämför:viewtopic.php?f=1&t=7772&p=128034&hilit=#p128034
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Viggen » 11 Feb 2012 15:56

Peter, du är en sjuk sjuk man.

User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Bompet » 11 Feb 2012 18:03

^Sant, i dubbel bemärkelse ;)
Image

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Patch » 12 Feb 2012 02:18

:) :(
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Viggen » 12 Feb 2012 08:33

Patch wrote::) :(
Fast det är inte så farligt som det låter Patch, visst att Peter får jobba lite mer än oss andra. Men han är sannerligen vid god vigör det kan jag lova!! (vet inte om du vill outa din sjukdom/tillstånd här, så jag gör det inte åt dig :))

Livsfarlig Ledning
Posts: 159
Joined: 09 Nov 2009 05:51
Location: Stockholm, Solna

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Livsfarlig Ledning » 12 Feb 2012 15:40

Bompet wrote:[img]FinRidley[/img]
Mera kolfiber...6950 g med pedaler
Jämför:viewtopic.php?f=1&t=7772&p=128034&hilit=#p128034
Fan va fin, Peter! Med svart eller vit linda hade den fått 10/10 av mig!
Nu blev man allt lite sugen på att väga (*wink wink*) min Helium som fått ny grupp, ny cockpit, och nya däck inför kommande säsong!

User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Bompet » 12 Feb 2012 21:28

@livsfarlig ledning:
Den blåa lindan kommer sig av att Davitamon-Lotto teamet alltid hade blå linda tillsammans med den ramen. http://autobus.cyclingnews.com/tech/200 ... mon_ridley
Men, fair point. Och, ja! Väg Heliumen.

@Viggen:
Att jag är diabetiker är så ute det kan vara. Och om de skall dryftas på fg, så är ju delta en av de trevligaste trådarna.:)
Last edited by Bompet on 15 Feb 2012 16:13, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Viggen » 12 Feb 2012 23:31

Det har du så rätt i! Jag hoppas din nya Ridley ger dig mången vacker mil. Hur du nu ska kunna växla mellan alla dina vrålåk du har på lager..;)

User avatar
Slowie
Posts: 1044
Joined: 05 Dec 2011 02:15
Location: Sthlm
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Slowie » 13 Feb 2012 02:12

Image
Image
Vinterprojektet på bilderna ovan, Bridgestone Diamond Road från '89
Tanken är att jag ska få den i original skick tills snön försvinner!

Image
För att den tidigare postade trek'en inte ska vara helt ensam här i tråden postar jag min full-gungare också! :roll:

User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Xorgproirl » 13 Feb 2012 10:53

Lagom lätt (7kg), snabb och pålitlig. Ligger som klistrad på vägen, allt som står i vägen just nu är en ihärdig knäskada.

Image
West Coast Ridaz #babfcgfta

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Rokkoko » 13 Feb 2012 10:57

Snygg, men kapa gaffelröret för guds skull!

User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Xorgproirl » 13 Feb 2012 13:18

Rokkoko wrote:Snygg, men kapa gaffelröret för guds skull!
Jag hör dig och det är på g. Det är min lathet som sätter käppar i hjulen :)
West Coast Ridaz #babfcgfta

User avatar
Hommus
Posts: 437
Joined: 20 Aug 2008 14:29
Location: Zurich

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Hommus » 13 Feb 2012 13:52

Rokkoko wrote:Snygg, men kapa gaffelröret för guds skull!
Nej kapa inte för guds skull, vissa gaffel och ramtillverkare rekommenderar att behålla spacers på toppen, garantitjafs, dessutom kan du inte ångra dig, när du inser att det är mer vettigt med en bekväm position, och ska du sälja av cykel är det gött att kunna kränga den till en mer bekväm tjomme. Att kapa den av estetiska skäl är bara dumt.
Last edited by Hommus on 13 Feb 2012 18:11, edited 1 time in total.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Bratt » 13 Feb 2012 14:19

^+1

Post Reply