Eftersom att det på vissa håll och kanter på vårt kära spretiga forum har efterfrågats en lite tydligare uppdelning av vissa former av cyklar tänkte jag härmed ta första steget och sträcka ut en hand för allas vårt välbefinnande och fortlevnad.
Den här tråden dedikeras till halvfärdiga, kompletta, rostangripna, NOS-iga, snabba, inte fullt så snabba, 11 eller 5-delade, styva, "plastiga", retro, moderna, utrustade med lågprofiler eller dubbel disco, linjecyklar, tempopinnar, bekväma randonneur-åk, crossmonster, skogsmaskiner eller cyklar som på något sätt har med växlar att göra.
Må denna tråd fyllas till bredden av alla de fina och trevliga hojar jag vet att forumet har till förfogande! Eftersom jag sätter första spiken är det väl inte mer än rätt att jag kastar upp den första cykeln också.
Möt min fasansfullt aerodynamiska 80-tals raket, det enda som fattas nu är en skin-suit för att matcha katalogen från -83. Ja ett par tubhjul hade ju såklart varit på plats, men dom vilar i sina hjulväskor för tillfället. Fulla specifikationer hittar man efter hoppet till http://www.flickr.com/photos/victor_olausson/