Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by olebole » 08 May 2011 19:53

patrik: Det var faktiskt en dvärgpincher :)

patrik
Posts: 635
Joined: 06 Jun 2008 20:35
Location: Göteborg

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by patrik » 08 May 2011 20:20

Haha! Ok förlåt. Dvärgpincher it is. Liten, aggressiv och tillräckligt stor för att skrämma mig.

richardo
Posts: 69
Joined: 18 Apr 2008 15:01
Location: Malmø

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by richardo » 08 May 2011 20:57

Ja tack för en trevlig dag. Bitterheten var sjukt hög efter all motvind och när maten knappt räckte var det nära att man åkte hem istället. Vi bestämde oss för att åka vidare iaf och det var tur, de sista etapperna var riktigt grymma!

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by NKDMS » 08 May 2011 20:59

Image

Image

Image

Image

Image
FISTASTHLM

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by NKDMS » 08 May 2011 21:04

Tack Pista Malmoe för en fantastisk helg!

patrik wrote:...
Underbar människa cyklar upp bredvid mig och säger "lägg dig på rulle". Energin återvänder. Vi cyklar till och med om ett par stycken.
Varsågod. :)
FISTASTHLM

User avatar
stfn
Posts: 83
Joined: 25 Mar 2009 23:15
Location: Odense N, DK

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by stfn » 08 May 2011 23:46

Lite bilder typ före och efter - fotade inte på själva Girot...
Cyklade från Helsingborg til Höör på Fredagen och närmare än så kommer man inte gott kaffe i Svalöv:
Image
Allén som ledar upp till Trolleholm slott:
Image
Velförtjänad förfriskning på Järnkällaren i Höör - strax efter kom det det fläskfilé och pommes duchesse...
Image
Fick med mig hem lite grusväg också:
Image
Nästsista etappen hem på IC-tåget:
Image
Mvh. Stefan

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by Andye » 09 May 2011 10:31

Tack för i lördags , benen värker fortfarande och jag har härligt solderöda armar och ben!!!
--------->>><<<<--------------

User avatar
Martin Lang
Posts: 238
Joined: 08 Feb 2010 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by Martin Lang » 09 May 2011 17:46

Image
Ola på en av dom sista etapperna.


>> Här är albumet: http://gallery.me.com/sound_front#100209
http://www.mock.se / http://www.langfilm.se" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
christofer
Posts: 72
Joined: 03 Mar 2008 23:02
Location: MALMØ
Contact:

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by christofer » 09 May 2011 23:26

Image
Un Giro di Sporco Sud 2011 by people we meet, on Flickr

Image
Untitled by people we meet, on Flickr

Fler bilder på flicker

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by Viggen » 10 May 2011 07:11

Fantastiskt fina bilder ni levererar! Skönt att se att ni led lite uppför också ;)

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by pean » 10 May 2011 21:40

Oj, vilken dag! På väg upp för Söderåsen skrattade jag så jag kiknade, jag skrattade av glädje ut mina luftrör och lungor någonstans i grusdammet och återfann dem inte förrän någon gång strax efter lunch.

Efter Söderåsen följde mil efter mil av helvete. Jag önskade mig hem eller åtminstone in i den milda skogen igen. Lunchstoppet var räddningen. Efter det kom glädjen tillbaka igen, mil efter mil av episka skrivbordsbilder.

Fastnavcykling på landsväg när den är som bäst.

Ett stort tack till Nomis för all draghjälp och trevligt sällskap i många mil. Ett tack vill jag även rikta till Flazzh också för guidning till starten. När jag tänker efter så har jag många att tacka för draghjälp.

Någon som har gps-plot för äventyret förresten? Jag är nyfiken hur vi åkte?

Till sist, bilder kan man aldrig ha för mycket av så här kommer min klena skörd från mobilen (klicka för större bilder på Flickr).

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Tack till arrangörerna! Det var en rolig dag. Risken finns att jag kommer igen nästa år.

/pean på vigorellin men inte den snabba vigorellin.
Image Image Image Image

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by ArvidSvensson » 11 May 2011 07:16

Hoppsan! Jag har visst glömt att tacka officiellt här i tråden.
TACK Pista Malmø Young Bloods! (och alla andra)

Vid 14-snåret tyckte jag att girot var en riktigt dålig idé. Jag hatade skåne och jag hatade min cykel. Framtubpunkan efter lunchen var vändpunkten. Bytte från ful grön till snygg svart tub. De tre sista etapperna var magiska. Kan man anmäla sig till UGdSS2012 redan nu?

Strax innan lunchstoppet var jag övertygad om att jag skulle bli ett svårt fall för naprapaten. Jag jobbpendlar på komfortstålet sedan i måndags men jag tror jag byter till zippen i imorn. Bara roliga minnen kvar.

Con amore,
Il Sporco

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by Nomis » 11 May 2011 10:38

Nu är det min tur att säga tack tack tack!

Första två etapperna var mycket trevliga. Sträckan som avslutades vid konga kyrka var en av de roligaste, bra flyt!

Sen var det motvind motvind motvind som gällde.

Vid lunch hörde jag att det var någon sa att vi var halvvägs, HALVVÄGS?! Shit det kommer bli jobbigt, vet jag att jag tänkte. Vi kommer vara hemma inatt...

MEN det blev inte så! De sista etapperna var helt underbara, lite byar, kyrkor, skog och slätt och underbar asfalt.

Stort tack till Pean, brother in arms, för sällskapet och draghjälp. Hade varit intressant att se vad vi hade för tid på den näst sista sträckan, tror nog att det var något personligt rekord...

Tack!

Chris
Posts: 69
Joined: 23 May 2010 14:37
Location: Malmø

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by Chris » 11 May 2011 10:59

Får även jag kasta in ett stort tack!

För min del var det nog någon form av bottenrekord i ork och aldrig tidigare har jag varit så utmattad som jag var efter "bergstempot"... Det höll i sig hela dagen känns det som och en alldeles för lång körning i motvinden innan lunch tog musten ur mig totalt. Jag ville sluta, ge upp, kasta cykeln och gå hem. Lyckligtvis gjorde jag inte detta, den knappa lunchen (i ärlighetens namn måste jag dock påpeka att det var katastrof att pasta- & potatissallad tog slut... men det...) räddade ni med extra flapjacks och de sista etapperna var magnifika och känslan vid mål var blandad av enorm lättnad och glädje.

Bitterheten som infann sig under första delen av loppet är som bortblåst och allt jag minns är de härliga stunderna, alla människor och kvar finns bara underbara tankar och en längtan till nästa år. (tyngre utväxling är då ett måste)

Nåväl, stort tack och grymt jobbat!!
/Christoffer

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by Fixen » 11 May 2011 11:46

Fan, nu blir jag ju sjukt taggad inför 2012!
Dags att ge upp rökandet känner jag.

Grymma bilder!

Vem var det som hade denna översköna dress på sig? Image

Cykeln han kör är ett monster.

Edit

Arvid Svensson din tokfan! :lol:

User avatar
TalliDan
Posts: 408
Joined: 02 Oct 2008 09:54
Location: Malmö

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by TalliDan » 11 May 2011 12:04

Image
trots att jag själv cyklat just bergsetappen vid två tillfällen hade jag inte kunnat tro att den var så här brant. Otroligt starkt jobbat av alla- och finfina bilder som ni bjussar på.
Stort tack för allt!

DAN
...

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by Bratt » 11 May 2011 13:15

Vill börja med ett TACK

Precis som så många andra så svor jag mest fram till lunchen. Sjukt obehagligt när man känner hur cykeln rullar i sidled över gruset i kurvorna men jag antar att det är sånt man kan lära sig parera. Kändes även lite som att vi körde rätt långa transportsträckor på asfalt bara för att komma till nästa grusväg... Transportsträckor som ibland kändes längre än många av etapperna. Grus är inget jag gillar och därför gnäller jag. Bergstempot var dock en upplevelse! Sen var jag en av dom som bara fick soppa till lunchen (men jag vet inte om jag kan lägga den skulden på Pista malmö).

Efter lunchen började det kännas riktigt bra. Bra vägar och fina människor att kämpa med i klungorna. Anledningar till varför jag älskar cykling. Sjukt fint lopp! Det märkets verkligen att ni lagt ner tid på det hela. Dom lite längre och färre etapperna än året innan passade mig också bra. Hörde att vi hade Philip att tacka för dom snygga nummerskyltarna och den lilla slungan var en fin detalj.

Min önskelista inför nästa år:

> Mer asfalt, mindre grus
> Mer pasta, mindre soppa ;)
> Kaffe till lunchen (eller missa jag bara det?)

Så lovar jag att bidra med större lår och vackrare cykel. Ses nästa år!

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by Bratt » 11 May 2011 13:29

Bratt wrote:Grus är inget jag gillar och därför gnäller jag.
Skriver han och planerar redan inför L'Eroica nästa år. :P

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by fjonk » 11 May 2011 13:42

Tack igen för ert deltagande! Var otroligt kul att träffa så många av er! Kul att du gillade skyltarna Kalle! :)

Angående maten var det beställt med bred marginal, det skulle räcka till full deltagarlista plus följen, men någonstans blev det fel när välfärden beräknade mängden mat... Och nu var vi kanske 80 åkare istället. Hemskt ledsen för detta strul, och hoppas ni inte led för mycket av att det bara blev soppa (som sån tur var rätt matig) för några.

För övrigt är det väldigt fina bilder som ni tar! Skitkul att se och höra att ni hade en bra dag! Värmer verkligen. :)

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Un Giro di Sporco Sud 2011 - Uppdaterat

Post by pjocke » 11 May 2011 14:03

Bratt wrote:Sen var jag en av dom som bara fick soppa till lunchen (men jag vet inte om jag kan lägga den skulden på Pista malmö).
Jag var också en av de som fick nöja sig med soppan. I det läget kändes det tämligen irriterande, men jag överlevede. Hur som helst hade incidenten antagligen ganska lätt kunnat undvikas genom att lägga upp de kalla(?) rätterna i förväg och servera den varma soppan vid ankomst. Jag vet att det har varit på det viset i alla fall förra året och det fungerade enligt utsago alldeles utmärkt.

Post Reply