Problem med forumet?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Problem med forumet?

Post by carlhenrik » 04 Jan 2011 02:03

Sådär, nu funkar autologin igen!

Vi rullar nu på phpBB 3.0.8. Det var lite struligt att uppdatera och alla styles och themes följde inte med, får kolla på det en annan dag. Men om någon stöter på buggar eller något större knas posta det gärna med en skärmdump här i tråden.

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: Problem med forumet?

Post by Rokkoko » 04 Jan 2011 10:38

Är det bara för mig "view active topics" inte fungerar?

User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: Problem med forumet?

Post by Bompet » 04 Jan 2011 10:40

^Nä, inte för mej heller. Jag använder inte den funktionen dock..
Image

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Problem med forumet?

Post by carlhenrik » 04 Jan 2011 11:19

Rokkoko wrote:Är det bara för mig "view active topics" inte fungerar?
Nu är 'active topics' på banan igen.

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: Problem med forumet?

Post by Rokkoko » 04 Jan 2011 11:22

carlhenrik wrote:
Rokkoko wrote:Är det bara för mig "view active topics" inte fungerar?
Nu är 'active topics' på banan igen.
Tumme upp! Viktigaste funktionen för mig.

bengterik
Posts: 194
Joined: 06 Nov 2007 21:09
Location: STHLM

Re: Problem med forumet?

Post by bengterik » 04 Jan 2011 18:57

Grymt jobbat Carlhenrik, verkar som allt funkar fint.

Big Up

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Problem med forumet?

Post by Busken » 05 Jan 2011 00:23

ny desing på forumet? fadead bakgrund och stor text, ny header också... där ser man!

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Problem med forumet?

Post by carlhenrik » 05 Jan 2011 00:27

Busken wrote:ny desing på forumet? fadead bakgrund och stor text, ny header också... där ser man!
Det är helt ofrivilligt 8)

Verkar som vårt skin/theme också uppdaterat sig till 3.0.8. Ska se över det nån dag. Någon som vet hur man tweakar storleken på typon? Sjukt störig mouse over på en del ställen..

User avatar
Jonathan
Posts: 333
Joined: 29 Jan 2010 22:44
Location: Umeå

Nya forumdesignen yay or nay?

Post by Jonathan » 05 Jan 2011 09:56

Nej. Nej. Nej!
Nu ska jag vara surkärringen i forumet och gnälla på att det var bättre tider förr!
Jag läste igenom och jag förstår att det var en smidig/smart sak att ändra layout och färgtema samtidigt som ni fixar lite småbuggar o.s.v. men jag tycker att det nya temat är STRYKFULT tyvärr!

Men jag ska inte bara gnälla, man ska ge förslag!

Mitt förslag är att ni lägger till ett val av temat på forumet typ nära headern. Jag har inget bra exempel i huvudet men har sett det förut! Typ att man kan välja mellan t.ex. rött/blått som bakgrundsfärg. Ni förstår säkert. (Jag hade velat ha valen "gamla temat/nya temat".)
Antingen det eller att ni tar tillbaka gamla layouten då den såg mycket mera ordningsam och proffisionellare ut! :)

Vad tycker ni? Är jag helt ute och virrar? Hursomhelst, konstruktiv kritik!
Tycker ni att det här hör hemma i ett PM, säg det så tar jag bort min gnällpost!

//
Jonathan

chrobin

Re: Nya forumdesignen yay or nay?

Post by chrobin » 05 Jan 2011 10:01

läs igen
Sådär, nu funkar autologin igen!

Vi rullar nu på phpBB 3.0.8. Det var lite struligt att uppdatera och alla styles och themes följde inte med, får kolla på det en annan dag. Men om någon stöter på buggar eller något större knas posta det gärna med en skärmdump här i tråden.

User avatar
Jonathan
Posts: 333
Joined: 29 Jan 2010 22:44
Location: Umeå

Re: Problem med forumet?

Post by Jonathan » 05 Jan 2011 10:08

Oj. Jag känner mig otroligt dum. Ursäkta mig! Jag skyller på att jag har nattgibbat och har lite sömnbrist. Sorry!

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Problem med forumet?

Post by pean » 05 Jan 2011 10:13

Jag bryr mig inte så mycket om hur det ser ut jag är bara glad att det finns och funkar.
Image Image Image Image

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Nya forumdesignen yay or nay?

Post by carlhenrik » 05 Jan 2011 10:31

Så här ligger det till. Autologin slutade fungera på julafton, och det var rätt trist att behöva logga in varje gång, så en uppdatering till senaste version av forumprogramvaran var nödvändig. I och med att jag inte ville fucka runt för mycket körde jag på samma style som vi hade innan, WhitEfilmy. Dock så hade vi gjort några grafiska ändringar förra gången vi la på det, som inte följde med nu. Samt att de som gjort stylen ser ut att ha uppdaterat den med t.ex. den lyxiga faden i bakgrunden. Detta kommer jag joxa med när tid finnes.

Ni som var med från början kanske minns vår första style, Minimal, som var rätt.. eh.. stram. Den är gjort för 3.0.4 så jag vet inte hur den lirar med phpBB 3.0.8.

För er som vill fördjupa er i ämnet så finns det 170 styles att titta på här:
http://www.phpbb.com/customise/db/style ... styles-12/

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: Problem med forumet?

Post by viktor » 05 Jan 2011 14:38

Bra jobbat carlhenrik men en liten småsak stör mig. När man är inne och bladdrar i en tråd med flera sidor ser man inte längre vilken sida man är på. Förut var den sidan man var inne på EJ understruken, detta tycks ha försvunnit nu.
/Viktor

chrobin

Re: Problem med forumet?

Post by chrobin » 05 Jan 2011 14:39

viktor wrote:Bra jobbat carlhenrik men en liten småsak stör mig. När man är inne och bladdrar i en tråd med flera sidor ser man inte längre vilken sida man är på. Förut var den sidan man var inne på EJ understruken, detta tycks ha försvunnit nu.
+1

cykelerra
Posts: 35
Joined: 21 May 2010 20:38
Location: göteborg

Re: Problem med forumet?

Post by cykelerra » 05 Jan 2011 15:42

viktor wrote:Bra jobbat carlhenrik men en liten småsak stör mig. När man är inne och bladdrar i en tråd med flera sidor ser man inte längre vilken sida man är på. Förut var den sidan man var inne på EJ understruken, detta tycks ha försvunnit nu.
Sidan man är inne på är lite lite mer ifylld än dom andra. Om man vet det kan man anstränga sig, lite jobbigt dock.

cykelerra
Posts: 35
Joined: 21 May 2010 20:38
Location: göteborg

Re: Problem med forumet?

Post by cykelerra » 05 Jan 2011 15:54

cykelerra wrote:
viktor wrote:Bra jobbat carlhenrik men en liten småsak stör mig. När man är inne och bladdrar i en tråd med flera sidor ser man inte längre vilken sida man är på. Förut var den sidan man var inne på EJ understruken, detta tycks ha försvunnit nu.
Sidan man är inne på är lite lite mer ifylld än dom andra. Om man vet det kan man anstränga sig, lite jobbigt dock.
nu är allt som vanligt igen, med sträck och allt.

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Problem med forumet?

Post by carlhenrik » 05 Jan 2011 15:55

viktor wrote:När man är inne och bladdrar i en tråd med flera sidor ser man inte längre vilken sida man är på. Förut var den sidan man var inne på EJ understruken, detta tycks ha försvunnit nu.
Bättre nu? Fultweak på hög nivå nu ska ni veta.. Men det blir nog bra tillslut.

perp
Posts: 206
Joined: 02 Jun 2010 15:29

Re: Problem med forumet?

Post by perp » 05 Jan 2011 19:57

ju mer man fulhackar destu mer personligt blir forumet :)
(och öppet för attacker)

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Problem med forumet?

Post by Ronny » 08 Jan 2011 10:09

Gösta fick inte vara med längre...
Image
Мясо это убийство

Post Reply