Biltemas risers?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
franck
Posts: 208
Joined: 29 Jul 2010 22:04
Location: sødermalm,sthlm

Biltemas risers?

Post by franck » 18 Dec 2010 16:28

är det någon som råkar veta om biltemas budget-styren duger hyffsat? känns ju en aning för billigt för att fungera egentligen, de lär väl typ böjas och fucka ur efter en dags cyklande...
http://biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Till ... yre-Sport/" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Biltemas risers?

Post by Jonatan F » 18 Dec 2010 16:33

Är inte risers det enda biltema någonsin lyckats med?
Känns som att varenda hipsters kör runt på biltemarisers, men så bor jag iof hundratals kilometer från hipsterland...
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Biltemas risers?

Post by Håkan » 18 Dec 2010 17:27

De håller. Jag har 2 av deras risers och 1 av deras raka. De har inte böjts någonting. Jag är aningen skeptisk till att t.ex. Nittos risers skulle hålla bättre än Biltemas. Jag vet inte hur du cyklar men jag tror inte du kommer märka någon skillnad om du bortser från själva rise och sweep...

Så här kan de se ut:
Image
riser

Image
straight
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
vsson
Posts: 63
Joined: 01 Sep 2008 17:26
Location: Stockholm

Re: Biltemas risers?

Post by vsson » 18 Dec 2010 22:11

Jag har cyklat och cyklar i princip varje dag i 1,5 år med biltemas böjda raiser. Än har styret varken gått av eller gett några tecken på att ge upp. Om det skulle gå av känns det ändå värt pengarna, heller står jag med tänderna i handen än att ha lagt ett par hundra till för något fancy pancy. Och andra sidan skiter jag i vad NJS och färgmatchning heter.

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Biltemas risers?

Post by Busken » 18 Dec 2010 22:18

vsson wrote:Om det skulle gå av känns det ändå värt pengarna, heller står jag med tänderna i handen än att ha lagt ett par hundra till för något fancy pancy.
För att en tandläkar-räkning är ju så mycket billigare än ett riserstyre? Skön logik!
Jag har kört massor på ett biltema styre jag med, inga problem med det. Men det är ju ett billigt styre i alu, jag tyckte att det flexade lite väl mycket så jag bytte till något mindre flexibelt

User avatar
vsson
Posts: 63
Joined: 01 Sep 2008 17:26
Location: Stockholm

Re: Biltemas risers?

Post by vsson » 18 Dec 2010 22:37

Kan nästan tänkas att det var mer ett försök till en stämnings höjare än en vettig pris analys. Fast så länge styret håller, är det ju billigare.

User avatar
snigeln
Posts: 108
Joined: 12 Aug 2010 19:32

Re: Biltemas risers?

Post by snigeln » 18 Dec 2010 22:38

det håller om du inte ska ha det på en trick cykel/hoppa 5 stegs trappor.
Skulle det sen ge upp så blir det nog inget "SNAP!" av det utan mer en liten böjj
Galen i rutigt!

franck
Posts: 208
Joined: 29 Jul 2010 22:04
Location: sødermalm,sthlm

Re: Biltemas risers?

Post by franck » 19 Dec 2010 10:35

tackar allihop, det var hjälpsamma recensioner :)

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Biltemas risers?

Post by klasolsson » 19 Dec 2010 14:44

Kan tillägga att jag bara kört med Biltemas risers, bra styren för dess pris. Bara å köp!

Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Re: Biltemas risers?

Post by Sector » 19 Dec 2010 17:53

Busken wrote:
vsson wrote:Om det skulle gå av känns det ändå värt pengarna, heller står jag med tänderna i handen än att ha lagt ett par hundra till för något fancy pancy.
För att en tandläkar-räkning är ju så mycket billigare än ett riserstyre? Skön logik!
Jag har kört massor på ett biltema styre jag med, inga problem med det. Men det är ju ett billigt styre i alu, jag tyckte att det flexade lite väl mycket så jag bytte till något mindre flexibelt
Det skulle ju även öppna upp för att man stämmer biltema på en jädrans massa pengar, om nu styret skulle ge vika mitt i farten. Själv har jag kört på ett och tycker det var helt OK.
"Skidda bör man, annars dör man"

perp
Posts: 206
Joined: 02 Jun 2010 15:29

Re: Biltemas risers?

Post by perp » 19 Dec 2010 23:38

Sector wrote: Det skulle ju även öppna upp för att man stämmer biltema på en jädrans massa pengar, om nu styret skulle ge vika mitt i farten.
i usa kanske, i svea rike hade du nog inte kommit så långt om du inte kan visa att de fuskat medvetet och försökt ha ihjäl dig mha allehanda rörkapar och borrmaskiner

BamCe
Posts: 106
Joined: 26 Jun 2010 20:20

Re: Biltemas risers?

Post by BamCe » 20 Dec 2010 12:51

perp wrote:
Sector wrote: Det skulle ju även öppna upp för att man stämmer biltema på en jädrans massa pengar, om nu styret skulle ge vika mitt i farten.
i usa kanske, i svea rike hade du nog inte kommit så långt om du inte kan visa att de fuskat medvetet och försökt ha ihjäl dig mha allehanda rörkapar och borrmaskiner
Man skulle kunna yrka på att man gjort styret starkare genom att kapa ner det iom att hävstångseffekten blir mindre.
Anatomorph Aestetic Upgrades
Södra Sveriges BodyMod Center

patchedkid
Posts: 332
Joined: 09 Mar 2009 18:28
Location: tromsø
Contact:

Re: Biltemas risers?

Post by patchedkid » 20 Dec 2010 13:08

är det någon som kör med dem till skogs?
http://containerlivet.blogspot.com
- Rädda torneträskdelfinen-

Post Reply