D.A.M.P: vad har hänt?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

D.A.M.P: vad har hänt?

Post by JoLi » 15 Feb 2011 21:27

Har bolaget konkat? Någon som vet? Hemsidan nere, ingen mail eller telefonkontakt...

Varför jag undrar? Jo jag har delar som väntar på montering på en beställd och betalad D.A.M.P-ram...

User avatar
Hoven
Posts: 304
Joined: 19 Jan 2010 20:25
Location: Örebro
Contact:

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by Hoven » 15 Feb 2011 22:38

Jag har också problem att få tag i Per...

jalle
Posts: 576
Joined: 03 Jun 2008 23:13
Location: Skeppsholmen

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by jalle » 15 Feb 2011 22:58

Han blev farsa för ett tag sedan, det är väl det jag vet, plus nytt jobb ganska nyligen.

/J

User avatar
FSS
Posts: 251
Joined: 08 Nov 2008 17:24
Location: Stockholm

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by FSS » 16 Feb 2011 12:36

Jag har en ram beställd som är betald till hälften. Snacket från höjdarna här på forat är att det är strul med Pers Kina-beställningar och han nu har gömt sig under en sten.

Jag tänkte nog ge Per lite tid med Kina och så eftersom jag fått för mig att han annars är en hyvens kille som står för sina åtaganden. Däremot skulle jag föredra att få någon slags info från Per även om det är så att beställningarna skulle dröja ytterliggare, det är fine med mig våren är inte här än.

Per, om du läser detta, hör av dig. Jag har inga taggar utåt :)
Last edited by FSS on 18 Feb 2011 13:23, edited 1 time in total.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by Ronny » 16 Feb 2011 12:58

Oavsett beslut hos polisen får du säkerligen tillbaka pengarna genom att kontakta kronofogden även om det är privatperson du handlar av när det är dokumenterat. Hoppas det löser sig utan sådant här trist skit.
Мясо это убийство

User avatar
John
Posts: 101
Joined: 01 Sep 2009 20:12

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by John » 16 Feb 2011 16:11

FSS wrote:Jag har en ram beställd som är betald till hälften.........

Per, om du läser detta, hör av dig. Jag har inga taggar utåt :)


Jag har en helbetald order som jag också väntar på länge. Sist Per svarade på mail var i mitten av November.. Hoppas det är lugnt med honom!
Men, som FSS sa, hör gärna av dig!
Last edited by John on 20 Feb 2011 20:22, edited 1 time in total.

JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by JoLi » 16 Feb 2011 18:33

Per har ju varit Blixt Gordon på kommunikation innan november, men efter det mer eller mindre radiotystnad. Senaste info som jag fick var att det var sju rambeställare och att alla ramarna var klara, och att problemet då låg i shipping. Jag meddelade förra veckan att jag personligen kan skicka med ett par hundringar bara problemet blir löst och vi kan säkert alla vara med och finansiera en DHL shipment.

Men i o m den rådande radiotystnaden så når man tyvärr konklusionen att något gått helt åt helvete.

Att kommunicera är A och O i detta fall. Annars finns det bara risk för tråkigheter. Kronofogden är både tråkiga och jobbiga. Men, som sagt, ingen vill gå den vägen mot en person som vi i grund och botten gillar.

Talk to us Goose.

petterovski
Posts: 267
Joined: 26 Jul 2009 16:06

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by petterovski » 16 Feb 2011 20:08

Vart byggs ramarna?

Jag var inne på att köpa en ram ett tag också, när jag hör detta är jag glad att jag avvaktade...

JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by JoLi » 16 Feb 2011 21:11

petterovski wrote:Vart byggs ramarna?

Jag var inne på att köpa en ram ett tag också, när jag hör detta är jag glad att jag avvaktade...
Enligt den saknande Per så byggs (eller snarare byggdes) D.A.M.P-ramarna i samma kinesiska fabrik som tillverkar Cinellis Gazetta.

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by Speedman » 17 Feb 2011 21:55

Oj oj! Var inte oroliga!
Här ska inte några myndigheter behövas kopplas in. Om ni orkar vänta så gör det. Per bor granne med mig. Han är en av stans schysstaste killar. Det är bara det som ni säger, ibland går han in i radioskugga. Visst, det kan vara irriterande när man vill få tag på honom. Men sen dyker han upp igen, glad i hågen i verkligheten eller mailledes.
Vi som hängt med honom några år har märkt detta ett par gånger. Folk är olika.
Jag har själv haft kontakt med honom hyfsat nyligen. Han är vid liv och dessutom nybliven far.

jalle
Posts: 576
Joined: 03 Jun 2008 23:13
Location: Skeppsholmen

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by jalle » 17 Feb 2011 22:16

Jag har en DAMPram. Jag är väldigt nöjd med den. Bubblan var i radioskugga långa perioder under beställningstiden, men dök upp när snön smälte.
Han har varit alltigenom superschysst mot mig, i alla lägen.
Jag har otroligt svårt att tänka mig att han skulle schabbla bort era beställningar.

Skrik i kudden och håll ut är mitt tips.

Jalle

User avatar
FSS
Posts: 251
Joined: 08 Nov 2008 17:24
Location: Stockholm

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by FSS » 18 Feb 2011 09:38

Speedman wrote:Han är en av stans schysstaste killar.
Jo det är intrycket jag har haft hela tiden, samtidigt blir man ju lite orolig då han inte hör av sig. Jag menar om det blivit förseningar eller om Per till och med blivit blåst av fabriken i Kina vill jag gärna veta det även om skulle kännas surt. Allt går ju att lösa på ett eller annat sätt. Du kanske kan pusha lite för att han ska höra av sig?
Last edited by FSS on 18 Feb 2011 13:22, edited 1 time in total.

User avatar
FSS
Posts: 251
Joined: 08 Nov 2008 17:24
Location: Stockholm

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by FSS » 18 Feb 2011 13:22

Se där, nu har jag fått kontakt med Per och jag känner mig nöjd :)

JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

Re: D.A.M.P: vad har hänt?

Post by JoLi » 18 Feb 2011 14:02

^
Samma här.

För allas info: Per har kommit upp till ytan och jobbar hårt på en lösning.

All heder åt Mr. D.A.M.P för detta.

Post Reply