Bianchi butiken

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by Sector » 29 Oct 2010 18:08

ja eller en McMash
"Skidda bör man, annars dör man"

JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

Re: Bianchi butiken

Post by JoLi » 29 Oct 2010 18:22

Jag gjorde en sväng förbi idag...konklusion i form av en 5 centare:

Så designat, rent, ljust och snyggt. Som SvD Magasinet typ. Verkstan likaså. Själlöst idag. Dött i morgon. Som Nike Concept Store om ni förstår vad jag menar. Dock trevlig personal.

Att en sån bra idé fumlas bort på detta sätt. Grimaldi lämnade nog bort hela konceptet till Ad/design "gurus" som fick fria händer. Tyvärr.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bianchi butiken

Post by Ronny » 29 Oct 2010 19:11

Bianchi sitter på en ganska gedigen samling och de kunde väl tas hit istället för att glömmas bort i en fabrik.
Image
Image
Image
Мясо это убийство

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by Batman » 29 Oct 2010 20:44

Ska man vara sån så står det ju faktiskt Bianchi cycles & café. Inte Bianchi cycle café.

Alltid roligt att se dig svettas på hojjen ft&m!

Svenne; jag sitter ju oxå på en Bianchi. Ingen som finns i affären dock. Och inte nu när det börjar behövas lite köttigare däck;-)
WarHeadCouriers

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: Bianchi butiken

Post by Rokkoko » 29 Oct 2010 22:22

Vilka hojar!

Jag kommer ihåg när jag var liten och de hade grymma Bianchi på PUB. Ta mig fan allt var bättre förr.

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by Patch » 29 Oct 2010 22:32

1. Take graduate school industrial design student's bike sketch
2. make it real.
3. Paint it celeste.
4. ???????
Image

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Re: Bianchi butiken

Post by Teodor » 30 Oct 2010 00:39

är det inte en chrobin/obree-tempohoj man skymtar där som nummer tre

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: Bianchi butiken

Post by Andye » 30 Oct 2010 15:28

Nu har jag varit där med Scand , Macke och Andreas och jag måste säga att det var ett riktigt trevligt café med cykelbutik längst in. Utbudet av kläder från Bianchi samt cykel utbudet var bra , sträckte sig från dyraste 45000kr´s cykeln till billiga pendlare.
Kaffet var riktigt gott och mackorna likaså samt mycket trevlig personal.
Jag tror helt klart att caféet kommer stå kvar om 6månader.
--------->>><<<<--------------

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Bianchi butiken

Post by atomlab » 30 Oct 2010 16:58

Tror mig den dyraste ligger på över 100k med super record och allt. Men den kanske är såld! ;-)

Annars delar jag din uppfattning...
Image

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: Bianchi butiken

Post by Andye » 30 Oct 2010 17:00

atomlab wrote:Tror mig den dyraste ligger på över 100k med super record och allt. Men den kanske är såld! ;-)

Annars delar jag din uppfattning...
Kanske kostar 100k i butiken men är inte värd mer än 45k.
Du är mer irriterande än en fluga ibland Atomlab!
--------->>><<<<--------------

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Bianchi butiken

Post by atomlab » 30 Oct 2010 17:26

Det spelar mig ingen roll.
Det spelar heller ingen roll vad du tycker att den är värd. Faktum är att den kostar över 100k oavsett ditt teoretiska värde.
Image

JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

Re: Bianchi butiken

Post by JoLi » 30 Oct 2010 17:53

Det spelar mindre roll vad en tillgång är prissatt till. Blir den inte såld är den inte värd prissättningen. Enkel marknadsekonomi. Annars skulle ju jag kunna lista min konverterade Crescent på Blocket för 25k och argumentera mig blå att det är vad den är värd. Men in't fan lär den bli såld.

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Bianchi butiken

Post by atomlab » 30 Oct 2010 19:07

Självklart så är det så.
Nu är jag ganska så övertygad att man sålt både en och två Oltre och således är den uppenbarligen värd det.

Eller har jag helt fel?
Image

JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

Re: Bianchi butiken

Post by JoLi » 30 Oct 2010 20:37

atomlab wrote:Självklart så är det så.
Nu är jag ganska så övertygad att man sålt både en och två Oltre och således är den uppenbarligen värd det.

Eller har jag helt fel?
Nix. Då har du rätt.

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Bianchi butiken

Post by Busken » 30 Oct 2010 23:49

atomlab wrote:Det spelar mig ingen roll.
Det spelar heller ingen roll vad du tycker att den är värd. Faktum är att den kostar över 100k oavsett ditt teoretiska värde.
JoLi wrote:Det spelar mindre roll vad en tillgång är prissatt till. Blir den inte såld är den inte värd prissättningen. Enkel marknadsekonomi. Annars skulle ju jag kunna lista min konverterade Crescent på Blocket för 25k och argumentera mig blå att det är vad den är värd. Men in't fan lär den bli såld.
atomlab wrote:Självklart så är det så.
Nu är jag ganska så övertygad att man sålt både en och två Oltre och således är den uppenbarligen värd det.

Eller har jag helt fel?
JoLi wrote:
atomlab wrote:Självklart så är det så.
Nu är jag ganska så övertygad att man sålt både en och två Oltre och således är den uppenbarligen värd det.

Eller har jag helt fel?
Nix. Då har du rätt.
THE BATTLE OF THE NÖRDS! HOPPA AV TANGENTBORDET OCH UPP PÅ CYKELN GRABBAR! DET HÄR ÄR JU LÖJLIGT! CYKLA MERA, TJAFSA MINDRE!

kanser
Posts: 48
Joined: 19 Feb 2008 20:05
Location: Mariatorget

Re: Bianchi butiken

Post by kanser » 31 Oct 2010 08:42

atomlab wrote:Den där kunde han då inte trolla bort! ;)

Inte för att vara sådan. Men kan inte ni budkillar tänka lite just den här gången! ;)
Att sitta och skrika, hänga och fylla på gamla vattenflaskor som sedan glöms, vara riktigt skitiga och inte ställa tillbaka stolar är tyvärr en vanlig syn på stans budkaffer. :-(
Du får gärna utveckla det där lite mer och vilka andra budcafen är det du har i åtanke exakt?

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: Bianchi butiken

Post by dtb » 31 Oct 2010 10:34

kanser wrote:
atomlab wrote:Den där kunde han då inte trolla bort! ;)

Inte för att vara sådan. Men kan inte ni budkillar tänka lite just den här gången! ;)
Att sitta och skrika, hänga och fylla på gamla vattenflaskor som sedan glöms, vara riktigt skitiga och inte ställa tillbaka stolar är tyvärr en vanlig syn på stans budkaffer. :-(
Du får gärna utveckla det där lite mer och vilka andra budcafen är det du har i åtanke exakt?
kanser vill ha sanningen. Nu!
personligen tror jag sanningen är den att atomlab inte har riktigt 100% koll. han baserar sitt uttalande på en förutfattad mening. alltså den bild han har av oss cykelbud, och nu vet vi hur den ser ut. genom att skriva om den här på ett cyklistforum så bidrar han även till att föra över den bilden till andra som läser här och kanske inte orkar ta reda på saken själva, helt enkelt för att de kanske inte bryr sig eller tycker det är värt att lägga ner någon energi på. på grund av detta så är det viktigt att även framföra en helt annan bild.

majoriteten av cykelbuden i stockholm är riktigt trevliga och artiga och ställer tillbaka stolar efter sig i samma utsträckning som det resterande snittet av gästerna på ett café, en lunchrestauran en pub etc. vi kan samsas på samma ställe som börsyuppies, advokater, byggarbetare, mediaarbetare, studenter etc. ibland regnar det och vi blir skitiga och dyngsura under arbetstid men likväl levererar vi samma service som vi gör när det är sol ute och vi är torra. de flesta känner kanske själva att det inte är helt lämpligt att glida in på en finare krog efter jobbet med blöta och smutsiga kläder men likförbannat är det hälsosamt att äta lunch och det gör vi på flera ställen runt om i stan och personalen där förstår och accepterar detta. vi är inte något pack eller annat avskum. vi är trevliga personer som håller på med det vi gillar och får ta en väldans massa skit med motiveringen att vi är just cykelbud.

sanningen kommer alltid fram.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Bianchi butiken

Post by Jonatan F » 31 Oct 2010 10:42

Drevet går igång på fixedgear.se igen... Undrar vem som ryker den här gången.
Har man inget projekt har man inget liv :)

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: Bianchi butiken

Post by dtb » 31 Oct 2010 10:51

drev och drev. ett fåtal personer som inte känner igen sig i den bild som någon annan ger av dem. jag och kanser känner ej igen oss i atomlabs beskrivning. tycker att hans post några sidor tillbaka är ganska tråkigt formulerad och han buntar ihop cykelbuden till en klump. det är väl oundvikligt att man känner sig lite träffad. personligen vill jag bara framföra att hans bild inte nödvändigtvis är den rätta. han själv har ju inte svarat på reaktionerna som han framkallat. vad vet jag, han kanske inte förväntade sig några reaktioner öht.
är inte intresserad av att försöka frysa ut eller mobba på något sätt.

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by boon » 31 Oct 2010 11:24

Måste säga att dom bud jag känner är betydligt mer skötsamma än vad jag själv är. Speciellt efter ett par timmar på krogen. :roll:
Alltid trevliga och stannar och snackar vi tillfälle.

Självklart finns det säkert ett och annat rötägg i cykelbudsvärlden också, och det är nog samma snitt av douchebags där som i alla andra kulturer/världar/kompisgäng.
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply