Bianchi butiken

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Re: Bianchi butiken

Post by Carl » 28 Oct 2010 21:41

Torsdagsrundan testar Cafét.
Image
Summering: Trevligt ställe med bra kaffe.
Extra plus för Headbadges på alla bord, och att stolarnas dynor såg ut som sadelskinn.

Jag hoppas det går bra för stället och att det finns kvar då det kan vara ett skönt ställe att ta en kaffe på och titta på cyklar man inte har råd med. Men jag kanske inte är äkta bara. Frågan är ju om stället hade fått lika mycket skit om det låg på södern.

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: Bianchi butiken

Post by Indurain » 28 Oct 2010 21:52

Jag måste gnälla lite till :wink:

Mycket snack om Cafeet , men cyklarna då?, finns det cyklar till försäljning i affären?. Sönke: Var glad att du inte fick jobbet!, din streetcred hade rasat till noll om du hade blivit anställd på stekarfirman.

Nä, nu hämtar jag chipsen
Rule #242 - More is good ... all is better.

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: Bianchi butiken

Post by dtb » 28 Oct 2010 22:00

hehe. Carl, nog är du äkta alltid.
du ger din uppriktiga mening efter att ha BESÖKT stället .

man får väl vänta och se hur det utvecklar sig och se det för vad det utger sig för att vara. hoppas de tar in cinotto så att man kan ta sig nåt svalkande när andan faller på.

perfekt för oss som cyklar hela dagarna att det dyker upp något som har med cykling att göra, inte långt från var vi bruker hänga. nu kan man glida in där och ta sig en kaffe och ta en kort lägesrapport.

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by Patch » 28 Oct 2010 22:20

Förlåt om jag har missat det nånstans:
Kommer de att visa upp vårklassikerna osv?
Image

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by calavera » 29 Oct 2010 06:54

Indurain wrote:Jag måste gnälla lite till :wink:

Mycket snack om Cafeet , men cyklarna då?, finns det cyklar till försäljning i affären?.
Ja.

JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

Re: Bianchi butiken

Post by JoLi » 29 Oct 2010 08:44

atomlab wrote:Och så är svensson pöbeln igång...
Men...att gnälla och näthata är ju livets mening, eller har jag missat nåt?

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by Batman » 29 Oct 2010 08:59

Tänk om folk hade cyklat lika mycket som dom lägger ner tid här.
WarHeadCouriers

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by boon » 29 Oct 2010 09:20

...va fan, då skulle man ju bli smal och snygg!
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Bianchi butiken

Post by klasolsson » 29 Oct 2010 09:27

Batman wrote:Tänk om folk hade cyklat lika mycket som dom lägger ner tid här.
+1

Vi var igår 6 personer (7 från början men Kalle fick tubpunka efter 15m) som cyklade dit igår på torsdagsrundan och vi blev varmt välkomnade i dörren. Gratis kaffe bjöd de på och hänget i kaffebaren var inte helt fel. Kaffet var gott kan jag tillägga.
Under tiden vi var där kom det både vanliga finklädda herrar och damer, men även MTB-klädda genom dörren men det kändes väl kanske lite väl "fint" för att jag ska cykla dit enkom för en kopp java. Det kändes liksom inte som ett cykelkafé men det är väl inte det tanken är heller.
På väggarna hängde det olika modeller ur Bianchis sortiment, men deras fixies var/är bland det fulaste jag sett på länge. Deras svarta monsterkarbonhoj gav mer "vill-ha"-känsla helt klart.

Jag skulle som sagt inte kalla det cykelkafé, mer ett kafé där det hänger cyklar på väggarna.

Mina 5 cent om saken.

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by svennelainen » 29 Oct 2010 10:09

Batman wrote:Tänk om folk hade cyklat lika mycket som dom lägger ner tid här.
Jag ska villigt erkänna att det numera är roligare att bygga cyklar än att åka på dem. Fast jag cyklar varje dag, och än mer blir det. Dessutom verkar jag vara den enda i den här tråden som faktiskt har cyklat Bianchi, så jag vinner över kaffemupparna hur som helst. ;)

chrobin

Re: Bianchi butiken

Post by chrobin » 29 Oct 2010 10:18

Jag var på pressvisning och tyckte stället var fint. Men man ska inte tro att det är nått cykel café i den bemärkelsen att den är till för cyklister. Det är helt enkelt en bra lunch bistro med Bianchi cyklar som tema. Inget fel med det. Kan väll jämföras med Terence Conran's Bluebird resturang i London som har den gamla rekordbilen Bluebird som tema. Där har men ju inte bilmeckar som målgrupp. Jag kommer absolut gå dit och ta en lunch då och då. Roligare att sitta där än på många andra ställen. Trevlig personal, god mat och lite cyklar på väggarna är väll kanon. Skulle dock vara kul om dom kunde ha nån historisk utställning med typ Pantani's cyklar eller nått. Lite mycket nya "out of the box" cyklar nu.

/ ChR

Gdago
Posts: 161
Joined: 20 Feb 2008 15:38
Location: M-LINE

Re: Bianchi butiken

Post by Gdago » 29 Oct 2010 11:15

Som ChR sa, det är väl knappast inriktat till cyklande cyklister utan mer av ett temakafé... så man får väl ta det för vad det är liksom...

Sen är jag personligen lite kyligt inställd, rätta mig om jag har fel så jag kanske värms upp lite, men är det inte samma lirare som spottar ut monark och crescent som står för bianchi, iaf här i Sverige? Känns sådär då det inte direkt är det första jag tänker på gällande passionerade cykeltillverkare med intresse för cykling mer än som pengar... Bindefelt invigningar hjälper ju inte direkt heller :)...

Hetsen har kanske mer att göra med att många väntade sig ett cyklist-kafe eller vad man ska kalla det? Lite mer att kafé som kretsar runt cyklar än ett kafé med lite cyklar i.
...

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Bianchi butiken

Post by atomlab » 29 Oct 2010 11:17

Ja det verkar ju helt sjukt att öppna ett café i syfte på att tjäna pengar! :twisted:
Image

Gdago
Posts: 161
Joined: 20 Feb 2008 15:38
Location: M-LINE

Re: Bianchi butiken

Post by Gdago » 29 Oct 2010 11:23

jo det är ju klart...menade kanske lite mer på skillnaden att tjäna pengar på sitt intresse och passion eller att ha pengar som intresse och passion. Lite hårddraget kanske, men en sån stark profilering som "Cykelcafé" känns tanken lite legitim iaf...mer en fundering på var fokus ligger så att säga...
...

chrobin

Re: Bianchi butiken

Post by chrobin » 29 Oct 2010 11:32

För oss är inte det här ett cykel café men för typ 98% av alla andra som går in där så tror jag att dom tycker det är ett cykel café. Sen har dom ju verkligen lyckats få ut namnet Bianchi. För man måste nog se det här som en stor pr grej för varumärket. Min kära mor ringde mig härom dan och frågade om jag hade hört om det nya cykel cafét. Då har man verkligen lyckat få ut det om hon visste om det...

FTF&M

Re: Bianchi butiken

Post by FTF&M » 29 Oct 2010 12:07

+ Bekanta dudes vid javamackapären

+ Trevlig och tajt miljö

+ Fick möte med Batman utanför som bjöd på en high-five i farten

- Fick nästan vänta en hel minut på min gratiskopp

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Bianchi butiken

Post by Fredde » 29 Oct 2010 12:18

chrobin wrote:För oss är inte det här ett cykel café men för typ 98% av alla andra som går in där så tror jag att dom tycker det är ett cykel café. Sen har dom ju verkligen lyckats få ut namnet Bianchi. För man måste nog se det här som en stor pr grej för varumärket. Min kära mor ringde mig härom dan och frågade om jag hade hört om det nya cykel cafét. Då har man verkligen lyckat få ut det om hon visste om det...
Ja inte en jävel har missat cafet. En tjejpolare (icke-cykelintresserad) tipsade mig om det, snubben på Mellqvists frågade om jag varit där. Man kan nog utan tvekan säga att de lyckats bra med att marknadsföra det.

Det är väl bara att svänga förbi och kolla! :)

/Fredde

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: Bianchi butiken

Post by Streamliner » 29 Oct 2010 17:02

Det snackas om caféet i Malmö också så visst har de lyckats. För gemene man som inte är så nördiga som ni :roll: så står Bianchi definitivt för väldigt fina cyklar. Så är det bara. Så även om de ägs av Cycleurope. Bianchi har trots allt lång erfarenhet av cyklar, det är väl världens äldsta cykelmärke? De firar ju 125-årsjubileum nu.

De kanske rent av var först med fixies...? :o
Loch Ness is Deep.

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: Bianchi butiken

Post by Indurain » 29 Oct 2010 17:06

Duger inte kaffet på Mcdonalds ?
Rule #242 - More is good ... all is better.

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: Bianchi butiken

Post by Streamliner » 29 Oct 2010 17:14

Vad skulle man ha till det McTracknuts? 8)
Loch Ness is Deep.

Post Reply