Bianchi butiken

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: Bianchi butiken

Post by Indurain » 28 Oct 2010 10:36

Utropstecken eller inte, jag tycker att budskapet är kristallklart

"Spräng skiten"

Men jag tror inte att sådana drastiska metoder är nödvändiga, som jag skrev innan,om 6månader är Cafèet nerlagt. Om inte Grimaldi pumpar in pengar.
Rule #242 - More is good ... all is better.

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by svennelainen » 28 Oct 2010 12:57

rallykalle wrote:
Jonas.F wrote:hahaha Bindefeld invigning,, spräng skiten
Herre min skapare. Skall du håna något eller någon får du väl göra det grammatiskt korrekt.

"Hahaha Bindefeldinvigning, spräng skiten."
Sista punkten är självklart utbytbar mot ett utropstecken om du känner för att göra ditt uttalande till ett utrop.
Ska du grammatikgnälla får du minsann se till att vara korrekt själv. Ska vi vara riktigt petiga, och det ska vi nu känner jag, så är det följande som gäller för att vara grammatiskt korrekt:
Hahaha, Bindefeld-invigning, spräng skiten!
Namn sammanstavas med bindestreck. Och i det här fallet är det snarare en uppmaning än ett utrop, eller hur?

Kontentan är: Sluta gnäll på småskit.

Puss i ljumsken!

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by svennelainen » 28 Oct 2010 13:00

Otto wrote:
[img]Edward[/img]
Hade det funnits en Like-knapp på Fixedgear så hade jag tryckt på den nu!

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Bianchi butiken

Post by ana » 28 Oct 2010 13:32

Jag tolkade rallykalles inlägg som ett grammatiskt skämt av meta-karaktär eftersom det också innehöll språkliga brister. Men det kanske är så att jag ser text på internet genom "generation-x"-ögon och således ser ironi och sarkasmer drypa överallt.

I lol'ed.

User avatar
rallykalle
Posts: 800
Joined: 07 Oct 2008 14:46
Location: Stockholm

Re: Bianchi butiken

Post by rallykalle » 28 Oct 2010 15:28

ana wrote:Jag tolkade rallykalles inlägg som ett grammatiskt skämt av meta-karaktär eftersom det också innehöll språkliga brister. Men det kanske är så att jag ser text på internet genom "generation-x"-ögon och således ser ironi och sarkasmer drypa överallt.

I lol'ed.
Tack.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Bianchi butiken

Post by Fredde » 28 Oct 2010 16:18

svennelainen wrote:Ska du grammatikgnälla får du minsann se till att vara korrekt själv. Ska vi vara riktigt petiga, och det ska vi nu känner jag, så är det följande som gäller för att vara grammatiskt korrekt:
Hahaha, Bindefeld-invigning, spräng skiten!
Namn sammanstavas med bindestreck. Och i det här fallet är det snarare en uppmaning än ett utrop, eller hur?

Kontentan är: Sluta gnäll på småskit.

Puss i ljumsken!
Ha ha nu när stenen är i rullning...

Det är sällan korrekt att börja meningar med "Och".

Sen är jag ganska skeptisk till om: sammanstavas verkligen finns men det låter bra och ligger fint i munnen.

Puss!

/Fredde

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Bianchi butiken

Post by Jonatan F » 28 Oct 2010 16:37

Svennelianen har dock aldrig hävdat att han själv följer reglerna
tungkyss!
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by svennelainen » 28 Oct 2010 17:54

Och snabbt gör jag antagandet att Fredde inte har boken Språkriktighetsboken. Ha! :)

http://petronellalinnea.blogg.se/2010/j ... r-men.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag pussar var jag vill!

EDIT: Skulle sammanstavas inte finnas? Hmpffr!

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Bianchi butiken

Post by Fredde » 28 Oct 2010 18:40

svennelainen wrote:Och snabbt gör jag antagandet att Fredde inte har boken Språkriktighetsboken. Ha! :)
Ha ha ha - DOH!

/Fredde

User avatar
rallykalle
Posts: 800
Joined: 07 Oct 2008 14:46
Location: Stockholm

Re: Bianchi butiken

Post by rallykalle » 28 Oct 2010 19:30

svennelainen wrote:Och snabbt gör jag antagandet att Fredde inte har boken Språkriktighetsboken. Ha! :)

http://petronellalinnea.blogg.se/2010/j ... r-men.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag pussar var jag vill!

EDIT: Skulle sammanstavas inte finnas? Hmpffr!
'Sammanstava' verkar vara ett ord med anor, 1807 tycks det tidigaste belägget härstamma från. Dock med något annorlunda betydelse.

Mitt ursprungliga inlägg var även ett allmänt försök att göra mig lustig över den ohejdade diss-kultur som ibland poppar upp. Jag känner ganska ofta att jag gärna jämnar trendiga hipster-häng med marken, men har inget forum-Tourettes som gör att jag absolut måste dela med mig av dessa känslor.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

Re: Bianchi butiken

Post by JoLi » 28 Oct 2010 20:41

Språkförbristningen åt sidan för en sekund...

Vad håller Grimaldi på med? Anlita Bindefelt för att dra ihop ett gäng medelålders halvkändisar och andra rikspuckon för att lansera ett cykelcafé?! Ett café som går ut på att marknadsföra och sälja 1) cyklar, 2) kaffe och därtill skapa en kultur runt ett märke. På Stureplan. Jeeez!

Tror de verkligen att framtida kunder som skall "köpa" dessa två produktkategorier och bevista cafét blir lockade av den profil som Bindefelt här lyckats fixa? "Ja! Vi sticker dit! Per Nuder var på premiären. Så även Christer Lindarw! Hippt, Ballt, Fräckt, TjoHo!"

Det verkar verkligen som Tur&Tillfälligheter gjort dessa grabbar framgångsrika tidigare. Här går de fetfel i min enkla mening.

Må det kursa snabbt!

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by svennelainen » 28 Oct 2010 20:48

rallykalle wrote: 'Sammanstava' verkar vara ett ord med anor, 1807 tycks det tidigaste belägget härstamma från. Dock med något annorlunda betydelse.
Visst är det så. Det var en Gustav och hans polare, dåtidens stekare som vaskade hårt hos Trotzig när det begav sig, som under en riktig fylleresa upp till Sala silvergruva en kall jävla vinterhelg 1790 vägrade köra skidor som alla andra ner för Drottning Christinas väg. Det var mycket jobbigare att skida på alla ledder med både stavar och skidor samtidigt, och det var ta mig tusan nästan omöjligt att stanna utan att slira på skidkanten. Däremot var det "stajlisch och ger mer känsla" som Knut van der Ripperbahn uttryckte det, en av de värsta stekare Svea rike har skådat. Han tjatade på de andra unga gossarna så till den milda grad att de alla började dricka kaffe och röka rullcigg. Bakvänt grupptryck helt enkelt. Man skulle kunna säga att de var med Ripperbahn i spetsen den första hipster-generationen i Sverige. När det var afterski uppe på värdshuset under kvällningen var spänningen tät och "the locals" var riktigt upprörda över deras arrogans som dessutom hade fått länsfiskalen att göra allt för att sätta stopp på dessa trafikdårar. De fick helt enkelt fly ut bakvägen för att undvika rallarsvängarna.
Ja, sen vet vi alla vad som hände. Gurra gick och blev Gustav IV Adolf med hela folket 1792 och hipster-idén föll liksom i glömska. Vad vi också vet är att han inte kunde släppa stilen helt och återanvände "sammanstava" flera gånger under sin tid som knug för att berätta hur förbannat cool han egentligen var. Notera också hipster-muschen som så snyggt skulle passa på ett nyöppnat kafé någonstans i ett modernt Tjockhult.
Image
rallykalle wrote: Mitt ursprungliga inlägg var även ett allmänt försök att göra mig lustig över den ohejdade diss-kultur som ibland poppar upp. Jag känner ganska ofta att jag gärna jämnar trendiga hipster-häng med marken, men har inget forum-Tourettes som gör att jag absolut måste dela med mig av dessa känslor.
Klart du har tourettes! Det har vi alla. ;)
Last edited by svennelainen on 28 Oct 2010 21:13, edited 1 time in total.

User avatar
gerry
Posts: 212
Joined: 27 May 2008 10:47

Re: Bianchi butiken

Post by gerry » 28 Oct 2010 20:51

Kanske postats redan men i dagens City:

Image

perp
Posts: 206
Joined: 02 Jun 2010 15:29

Re: Bianchi butiken

Post by perp » 28 Oct 2010 20:55

Att skidda kommer ju från dåtidens skida, dvs att glida fram med stil. Något som du glömmer i din annars så eminenta historiebeskrivning.

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by boon » 28 Oct 2010 20:59

SUCK!!!!
Rena cykelmekaniker??? Kanske om man inte cyklat på cykeln man lämnar in då den hängt på väggen...
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Bianchi butiken

Post by atomlab » 28 Oct 2010 21:09

Första objektet jag skall lämna in är att justera tjejens nexus nav. Det är något kugg i navet som är trasigt! ;)

Och varför letar hans fru efter en Tröja i förorten när hennes man äger företaget?
Som att köpa en Gant skjorta till sin polare som äger Gant. Eller Apple, eller Ikea eller osv...
Image

User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Re: Bianchi butiken

Post by solomon » 28 Oct 2010 21:23

Var där idag på besök och drack varm choklad med nån slags kanel / apelsin app. Helt överjävligt gott. Tycker det var ett ganska prydligt ställe, men de kunde helt klart göra hoj-displejrummet lite roligare, det kanske kommer?

JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

Re: Bianchi butiken

Post by JoLi » 28 Oct 2010 21:32

gerry wrote:Kanske postats redan men i dagens City:

Image
Eva Schwartz blev förnärmad - ja men haledulingen då

Grimaldi håller med, inga skitiga mekaniker i fiiiinkvarteren.

S U C K! Skall Grimaldi nu göra för cyklingen vad Ica gjort för tomaterna/köttet/ (som smakar [ ] (inget) vs vad de gör när/nuproducerat?

Hoppas detta café blir ett stort svart ekonomiskt hål för Grimaldi med denna verklighetsfrånvända attityd.

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Bianchi butiken

Post by pjocke » 28 Oct 2010 21:35

JoLi wrote:ett gäng medelålders halvkändisar
I object! Moogi var ju där!
och andra rikspuckon
...fast nu när jag tänker efter...

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Bianchi butiken

Post by atomlab » 28 Oct 2010 21:39

Och så är svensson pöbeln igång...
Image

Post Reply