YouTube och andra "filmer"

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
hejdå

Post by hejdå » 02 Jul 2008 16:02

andy wrote:Genialt !

ja verkigen, bra avvägning av "hoppa, studsa, bromsa med benen över styret" och vackert foto, känn vääääldigt långt ifrån inlinesfilmen jag var med och regiserade när jag var 13...
[youtube][/youtube]
annars tycker jag många tricksfilmer är skrämmande lika den här :D :D :D

User avatar
Mossa
Posts: 201
Joined: 07 Apr 2008 07:39
Location: Uppsala

Post by Mossa » 03 Jul 2008 14:27

[youtube][/youtube]

Sjysst fastnavs-tempo-hoj ... Eller nåt.

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 03 Jul 2008 14:40

Mossa wrote:Sjysst fastnavs-tempo-hoj ... Eller nåt.
Haha det där det är bra humor!
*dum dum dum he's got to be strong, he's got to be fast... dum dum dum dum*

Är det där Yehuda? Skägget och entusiasmen tyder på det.

Underbart.

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 05 Jul 2008 13:16

Jag har alltid varit lite emot hela trick-trackgrejen och är lite trött på snurrande styren, men igår hörde jag om kille som gjorde en "flare" (tror jag det hette). Det var alltså en inverterad back flip... En poolare (som cyklar bmx) hade sett denna snutt på en blogg nånstans, jag hoppas jag får länken snart. Någon som vet vad jag snackar om?

kalis
Posts: 297
Joined: 28 Jan 2008 22:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by kalis » 05 Jul 2008 15:28

vigorelli wrote:Jag har alltid varit lite emot hela trick-trackgrejen och är lite trött på snurrande styren, men igår hörde jag om kille som gjorde en "flare" (tror jag det hette). Det var alltså en inverterad back flip... En poolare (som cyklar bmx) hade sett denna snutt på en blogg nånstans, jag hoppas jag får länken snart. Någon som vet vad jag snackar om?
Flair på fixed? Det vill jag se, det känns ju som om hkfixed skulle ha snappat upp ett sånt klipp rätt snabbt.
Föresten var det din vigorelli jag spottade på Jakobsbergsgatan i veckan?

/* kalis */
.:: Infixiecated ::. твёрдыйступица велосипедист

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 06 Jul 2008 20:55

Tydligen hade den setts på denna sida: http://www.thecomeupbmx.net/ det går dock inte att söka, och den sågs för "flera" veckor sedan. jag ska banne mig leta ihjäl mig efter den där.

Min vigorelli... -I wish... Tänkte kanske mer på velodromen i milano när jag reggade mig. Jag bor för övrigt i Falun/Linköping.

kalis
Posts: 297
Joined: 28 Jan 2008 22:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by kalis » 07 Jul 2008 11:58

Het brud bakpå fixed-tandem


/* kalis */
.:: Infixiecated ::. твёрдыйступица велосипедист

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Sunday School

Post by jon » 17 Jul 2008 14:02

[youtube][/youtube]
I Dalarnas djupa skogar..

hejdå

Post by hejdå » 19 Jul 2008 20:14

[youtube][/youtube]

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 19 Jul 2008 21:30

Är det på riktigt. Står det ofta folk och filmar bara sådär?

User avatar
freddie
Posts: 141
Joined: 28 May 2008 15:04
Location: Öland

Post by freddie » 27 Jul 2008 21:58

Cykelmusik :wink: Kanske redan upplagt men jag orkade inte kolla.

Wheely, Wheely

[youtube][/youtube]

Bicycle, Bicycle

[youtube][/youtube]

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 27 Jul 2008 22:34

freddie wrote:Cykelmusik :wink: Kanske redan upplagt men jag orkade inte kolla.

Wheely, Wheely


Bicycle, Bicycle
Oh yes, Early B - wicked deejay!
Image

User avatar
magnus
Posts: 16
Joined: 16 Dec 2007 19:06
Location: Stockholm & Tokyo

Post by magnus » 28 Jul 2008 23:03

alltså, early b ser ju ut som världens skönaste kille, och backas ju upp av två riktigt hårda homies. är det någon som vet var man kan få tag på wheely wheely, alternativt har lust att lägga upp den på yousendit eller liknande? vore fint att cruisa till i malmönatten

FTF&M

Post by FTF&M » 28 Jul 2008 23:10

svart musik i lurarna leder bara till att du blåser fler rödljus, detta är bevisat ;)

btw. va e grejen med karlns kissfläck!?

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 28 Jul 2008 23:14

magnus wrote:alltså, early b ser ju ut som världens skönaste kille, och backas ju upp av två riktigt hårda homies. är det någon som vet var man kan få tag på wheely wheely, alternativt har lust att lägga upp den på yousendit eller liknande? vore fint att cruisa till i malmönatten
det finns programvara designad för att rippa direkt från youtube. dock vet jag inte vad den heter och jag har inte orkat sätta mig in i detta då den är för windows. annars finns det en massa annan programvara som rippar det som ljudkortet skickar ut.
fast du kanske ville ha allt han hade gjort?
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 29 Jul 2008 08:24

magnus wrote:alltså, early b ser ju ut som världens skönaste kille, och backas ju upp av två riktigt hårda homies. är det någon som vet var man kan få tag på wheely wheely, alternativt har lust att lägga upp den på yousendit eller liknande? vore fint att cruisa till i malmönatten
I önly have it on wäx, tror jag iaf. Kan söka igenom dumburken där hemma senare och bränna en kopia om jag råkar ha den digikally. För övrigt borde du cruisa med Pista Malmö i malmö(torsdags)natten :D 8)

Vidare har det spekulerats i om inte fläcken i mellangärdet kan vara svett, cykelsvett kanske?

User avatar
Mossa
Posts: 201
Joined: 07 Apr 2008 07:39
Location: Uppsala

Post by Mossa » 29 Jul 2008 08:27

snarkus wrote:Vidare har det spekulerats i om inte fläcken i mellangärdet kan vara svett, cykelsvett kanske?
Eller är det måhända något så tråkigt som en fettfläck på själva omslaget? Nä, så tråkigt kan det inte vara. Det måste vara i själva fotot! :wink:

breadandfalafel
Posts: 82
Joined: 18 Nov 2007 19:59

Post by breadandfalafel » 29 Jul 2008 09:08

magnus wrote:alltså, early b ser ju ut som världens skönaste kille, och backas ju upp av två riktigt hårda homies. är det någon som vet var man kan få tag på wheely wheely, alternativt har lust att lägga upp den på yousendit eller liknande? vore fint att cruisa till i malmönatten
www.vixy.net

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 29 Jul 2008 09:41

breadandfalafel wrote:
magnus wrote:alltså, early b ser ju ut som världens skönaste kille, och backas ju upp av två riktigt hårda homies. är det någon som vet var man kan få tag på wheely wheely, alternativt har lust att lägga upp den på yousendit eller liknande? vore fint att cruisa till i malmönatten
www.vixy.net
Nice! Precis vad jag har varit ute efter.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 29 Jul 2008 09:48

Mossa wrote:
snarkus wrote:Vidare har det spekulerats i om inte fläcken i mellangärdet kan vara svett, cykelsvett kanske?
Eller är det måhända något så tråkigt som en fettfläck på själva omslaget? Nä, så tråkigt kan det inte vara. Det måste vara i själva fotot! :wink:
Det är fotot, jag har sett flera ex av den här plattan - inklusive fläck - i verkligheten :lol:

Post Reply