Blir så trött.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
edgar
Posts: 27
Joined: 27 Aug 2010 10:42
Location: Stockholm

Blir så trött.

Post by edgar » 08 Sep 2010 20:30

Här har ni! Om ni känner för att suga lite cykelcityröv så varsågoda och försvara.

Beställde en ram ifrån Leader. Fick inte med Dropout plåtarna. Har tagit grymt lång tid att få dom så jag hör av mig till Leader och då säger han att deras post-snubbe inte har kommit på över en vecka och att han igår åkte till posten själv med deras leveranser. (vilket betyder att dom skickades igår) suger hårt.

Va på Cykelcity i dag...
Tänkte köpa dom sista sakerna till cykeln där vilket var Drev, låsring, låsrings verktyg, fett och locktite typ. Eftersom att jag skulle förbi där så tog jag med gaffeln ifall att jag kunde få låna en rörkap eller såg, men det kunde jag inte. Frågade om han kunde kapa åt mig och det kunde han. såg sen att han tog 150kr för detta. SÅ JÄVLA FULT. Jag hade märkt var som det skulle kapas så det var inget jobb för dom bara ett enda kap.

Jag hade kunnat beställa delarna på CC eller något mycket billigare men tänkte nejfan då hjälper dom mig säkert lite ("Service" dum som jag är)

Kostar typ 30kr att kapa ett stålrör på en järnhandel. Jävla svin
150kr för ett kap, oförskämt (detta är inte min LBS och kommer aldrig sätta min fot här igen)

I övrigt verkar cykeln skön även om 725 ramen verkar lite lång (för sin höjd) men det blir nog bra med kort stam och riser styre.


Ha de!

ggustav
Posts: 49
Joined: 11 Nov 2009 19:52
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by ggustav » 08 Sep 2010 20:34

Äh, 150 kr. Låter ju som ett kap.

User avatar
viggowimnell
Posts: 260
Joined: 20 Mar 2009 15:54
Location: Göteborg

Re: Blir så trött.

Post by viggowimnell » 08 Sep 2010 20:35

ggustav wrote:Äh, 150 kr. Låter ju som ett kap.
Hahahah!

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Blir så trött.

Post by Linkert » 08 Sep 2010 20:36

ggustav wrote:Äh, 150 kr. Låter ju som ett kap.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Edit: Varför är jag inte förvånad när jag läser att du är från Göteborg? ;)

Har aldrig vart i Göteborg och sällan träffat någon göteborgare, men är det här en korrekt beskrivning av den vanliga göteborgaren?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Linkert on 08 Sep 2010 20:41, edited 1 time in total.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by Fredde » 08 Sep 2010 20:39

Du är alltså ilsk för att du lämnade in gaffeln för att de skulle kapa den, de kapade den och tog betalat för det?

Otroligt bra ordvits, btw :)

/Fredde

edgar
Posts: 27
Joined: 27 Aug 2010 10:42
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by edgar » 08 Sep 2010 20:47

fredde.se wrote:Du är alltså ilsk för att du lämnade in gaffeln för att de skulle kapa den, de kapade den och tog betalat för det?

Otroligt bra ordvits, btw :)

/Fredde

Nja inte riktigt så, jag tycker det va för dyrt.

Gissar att du blir blåst där allt för ofta för att förstå att du blir det.

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Blir så trött.

Post by snarkus » 08 Sep 2010 21:13

edgar wrote:
fredde.se wrote:Du är alltså ilsk för att du lämnade in gaffeln för att de skulle kapa den, de kapade den och tog betalat för det?

Otroligt bra ordvits, btw :)

/Fredde

Nja inte riktigt så, jag tycker det va för dyrt.

Gissar att du blir blåst där allt för ofta för att förstå att du blir det.
Vad tycker du vore ett rimligt pris för att de skulle lägga undan vad de hade för händerna och kapa din gaffel (som du inte ens köpt där) medan du väntade då?

Bara för att du köper saker för några hundralappar hos dem så kan du inte förvänta dig att de ska hoppa genom ringar för dig.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by Fredde » 08 Sep 2010 21:20

edgar wrote:
fredde.se wrote:Du är alltså ilsk för att du lämnade in gaffeln för att de skulle kapa den, de kapade den och tog betalat för det?

Otroligt bra ordvits, btw :)

/Fredde

Nja inte riktigt så, jag tycker det va för dyrt.

Gissar att du blir blåst där allt för ofta för att förstå att du blir det.
Njae, jag tror inte det va. Jag brukar få en kalas-service hos cykelcity i Stockholm. Sist fick jag en ny fälg trots att garantin gått ut på den gamla som spruckigt.

Edit: Just det, Lycka till! :roll:

/Fredde

edgar
Posts: 27
Joined: 27 Aug 2010 10:42
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by edgar » 08 Sep 2010 21:23

fredde.se wrote:
edgar wrote:
fredde.se wrote:Du är alltså ilsk för att du lämnade in gaffeln för att de skulle kapa den, de kapade den och tog betalat för det?

Otroligt bra ordvits, btw :)

/Fredde

Nja inte riktigt så, jag tycker det va för dyrt.

Gissar att du blir blåst där allt för ofta för att förstå att du blir det.
Njae, jag tror inte det va. Jag brukar få en kalas-service hos cykelcity i Stockholm. Sist fick jag en ny fälg trots att garantin gått ut på den gamla som spruckigt.

Edit: Just det, Lycka till! :roll:

/Fredde

Okej då har du klättrat dig uppåt, du har alltså blivit blåst så många gånger så att du är en av deras stammisar =) Och då får man bra säkert bra service (så brukar det fungera)


Tack! :roll:

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by Fredde » 08 Sep 2010 21:32

edgar wrote:
Okej då har du klättrat dig uppåt, du har alltså blivit blåst så många gånger så att du är en av deras stammisar =) Och då får man bra säkert bra service (så brukar det fungera)


Tack! :roll:

Helt säker på att jag aldrig blivit blåst på Cykel City. De har alltid tagit det pris som stått på lappen eller billigare.

Men det är klart allting bygger på att man själv klarar att ta reda på priset om det inte står något, typ "Vad kostar det att få gaffeln kapad?" så slipper du bli blåst och upprörd fler gånger.

Sen om du tycker du känner dig blåst för det är för dyrt på CC finns det väl andra butiker du kan hänga i.

/Fredde

edgar
Posts: 27
Joined: 27 Aug 2010 10:42
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by edgar » 08 Sep 2010 21:39

fredde.se wrote:
edgar wrote:
Okej då har du klättrat dig uppåt, du har alltså blivit blåst så många gånger så att du är en av deras stammisar =) Och då får man bra säkert bra service (så brukar det fungera)


Tack! :roll:

Helt säker på att jag aldrig blivit blåst på Cykel City. De har alltid tagit det pris som stått på lappen eller billigare.

Men det är klart allting bygger på att man själv klarar att ta reda på priset om det inte står något, typ "Vad kostar det att få gaffeln kapad?" så slipper du bli blåst och upprörd fler gånger.

Sen om du tycker du känner dig blåst för det är för dyrt på CC finns det väl andra butiker du kan hänga i.

/Fredde
Det har du helt rätt i. Men du vet hur det kan vara, att man står och snackar och mitt i -aah kan ni kapa blablabla... osv osv.. och så blev det som det blev.

Men jag tycker fortfarande att det är fört dyrt att ta 150kr för ett kap tycker inte du? Men nej jag kanske inte blev blåst, såvida dom inte tar 150kr om man kommer in med en hel cykel och dom ska plocka isär och sen kapa osv...


Aaaja skit samma pallar inte mäta penis längre.


Ha det gött fredde!

User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Re: Blir så trött.

Post by Carl » 08 Sep 2010 21:51

Förstår om du är irriterad men nu har du lärt dig det. Fråga innan nästa gång, kan bli väldigt dyrt om man tar saker för givet.

Sen är det väll som med det mesta, Testa runt och hitta din favorit(cykelaffär) med service som passar dig så är allt frid och fröjd.

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Blir så trött.

Post by carlhenrik » 08 Sep 2010 22:10

Om du tyckte det var så här jobbigt att bli "blåst" på 120kr, så kommer resten av livet bli en bumpy ride.

chrobin

Re: Blir så trött.

Post by chrobin » 08 Sep 2010 22:16

^hahaha.
Dom kanske tog dig för en hipster utan koll. Försökte du pruta? Om inte så hjälper det ju inte så mycket att klaga här. Fråga innan är också en bra idé.
CC i sthlm har BARA varit bra mot mig. Och då har jag varit och röjt ganska så mycket i deras verkstad under åren.

User avatar
Sur
Posts: 205
Joined: 25 Jun 2008 15:52

Re: Blir så trött.

Post by Sur » 08 Sep 2010 22:27

ggustav wrote:Äh, 150 kr. Låter ju som ett kap.

:lol:
Hardy - Bruce and Walker

edgar
Posts: 27
Joined: 27 Aug 2010 10:42
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by edgar » 08 Sep 2010 22:29

chrobin wrote:^hahaha.
Dom kanske tog dig för en hipster utan koll. Försökte du pruta? Om inte så hjälper det ju inte så mycket att klaga här. Fråga innan är också en bra idé.
CC i sthlm har BARA varit bra mot mig. Och då har jag varit och röjt ganska så mycket i deras verkstad under åren.
Nej jag vet, ingen stor sak. Satt bara hemma i tankar och blev upprörd.
carlhenrik wrote:Om du tyckte det var så här jobbigt att bli "blåst" på 120kr, så kommer resten av livet bli en bumpy ride.
Om du blir så upprörd av en sån här tråd sa har du det redan jobbigt här i livet (rätta mig om jag har fel)

chrobin

Re: Blir så trött.

Post by chrobin » 08 Sep 2010 22:48

edgar wrote:
carlhenrik wrote:Om du tyckte det var så här jobbigt att bli "blåst" på 120kr, så kommer resten av livet bli en bumpy ride.
Om du blir så upprörd av en sån här tråd sa har du det redan jobbigt här i livet (rätta mig om jag har fel)
Touché :D

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: Blir så trött.

Post by dtb » 09 Sep 2010 06:55

gick till en herrfrisör härom veckan för att klippa mig. valde just den frisören då jag trodde att den inte skulle vara så dyr. inget flash eller lull lull, så jag trodde verkligen att det var 150-250 kr det rörde sig om.
efter 30 min i stolen så skulle jag betala. gissa om min förvåning då jag fick punga upp med 480 svenska riksdaler.
dyraste jag varit med om. men håret såg bra ut så det var bara att le och betala.

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by Rokkoko » 09 Sep 2010 07:07

dtb wrote:gick till en herrfrisör härom veckan för att klippa mig. valde just den frisören då jag trodde att den inte skulle vara så dyr. inget flash eller lull lull, så jag trodde verkligen att det var 150-250 kr det rörde sig om.
efter 30 min i stolen så skulle jag betala. gissa om min förvåning då jag fick punga upp med 480 svenska riksdaler.
dyraste jag varit med om. men håret såg bra ut så det var bara att le och betala.
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf= ... 5rklippare&" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by klasolsson » 09 Sep 2010 08:27

Köpte min rörkap för typ 70kr och nu kan jag kapa hur många rör jag vill!

Post Reply