Blir så trött.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
SupahFlyRetard
Posts: 135
Joined: 14 Sep 2009 13:12
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by SupahFlyRetard » 09 Sep 2010 10:33

Jag tycker cykelcity är helt ok men måste säga att jag har varit med om något liknande. Hade med mig ett bakhjul dit och ville köpa låsring samt drev. Jag frågade om man kunde få drevet monterat och visst kunde det ordnas.

30 sekunder senare var killen tillbaks och det kostade mig 150 kr. Jag visste inte hur jag skulle få fast drevet själv så det var väl inget att snacka om - MEN jag KÄNDE mig fistfuckad efter detta.

En normal människa hade sagt "ja visst vi kan fixa det, men det kostar 150 kr så du vet". Det handlar inte om pengarna i det här fallet utan det faktum att de bara tar för givet att det är ok att slinka iväg och utföra något slags arbete utan någon som helst info om vad det kommer att kosta. Och ja, jag hade fått samma känsla av arm i röven om det hade kostat 50 kr.

kajli
Posts: 472
Joined: 23 Jul 2009 16:33
Location: STHLM

Re: Blir så trött.

Post by kajli » 09 Sep 2010 11:10

En vanlig människa frågar väl vad det kostar om han ber om något? Vare sig det är en vara eller en tjänst? Inte fan väntar jag tills efter att målarn målat om hemma innan jag frågar vad det kommer gå på...

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by klasolsson » 09 Sep 2010 11:18

En annan grej man kan tänka på ät att detta underbara forum dräller av cyklister som sitter på diverse verktyg och kunskap. Så vad jag kan ge som tips är att ställa frågan i Mek-delen, "finns det någon som kan hjälpa mig att kapa gaffel/montera låsring/justera styrlager mm mm?"

Att betala med en öl eller en 20-lapp funkar nästan jämt.

Lycka till!

Pa Kan väl tillägga att jag kan tycka att 150kr är lite väl dyrt för att kapa styrrör men som sagt, fråga gärna en gång för mycket vad det kan komma att kosta INNAN jobbet utförs. Ds

edgar
Posts: 27
Joined: 27 Aug 2010 10:42
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by edgar » 09 Sep 2010 11:32

SupahFlyRetard wrote:Jag tycker cykelcity är helt ok men måste säga att jag har varit med om något liknande. Hade med mig ett bakhjul dit och ville köpa låsring samt drev. Jag frågade om man kunde få drevet monterat och visst kunde det ordnas.

30 sekunder senare var killen tillbaks och det kostade mig 150 kr. Jag visste inte hur jag skulle få fast drevet själv så det var väl inget att snacka om - MEN jag KÄNDE mig fistfuckad efter detta.

En normal människa hade sagt "ja visst vi kan fixa det, men det kostar 150 kr så du vet". Det handlar inte om pengarna i det här fallet utan det faktum att de bara tar för givet att det är ok att slinka iväg och utföra något slags arbete utan någon som helst info om vad det kommer att kosta. Och ja, jag hade fått samma känsla av arm i röven om det hade kostat 50 kr.
Precis så jag känner... Du vet på väggen till vänster när du kommer in finns det verktyg du behöver för att dra åt låsringen... Synd att han inte tipsade om verktyget... Det kostar nämligen 70kr typ.

User avatar
Sur
Posts: 205
Joined: 25 Jun 2008 15:52

Re: Blir så trött.

Post by Sur » 09 Sep 2010 11:43

-Kan man ta oliver istället för salami?
-5 kr extra...
Hardy - Bruce and Walker

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by Rokkoko » 09 Sep 2010 11:45

Visst är det smartast att som kund fråga innan, men det är faktiskt dåligt att butiken i fråga inte säger ifall och hur mycket det kostar om inte det är helt uppenbart.

SupahFlyRetard
Posts: 135
Joined: 14 Sep 2009 13:12
Location: Stockholm

Re: Blir så trött.

Post by SupahFlyRetard » 09 Sep 2010 12:46

En vanlig människa frågar väl vad det kostar om han ber om något? Vare sig det är en vara eller en tjänst? Inte fan väntar jag tills efter att målarn målat om hemma innan jag frågar vad det kommer gå på...
Grymt bra liknelse, verkligen. :?

Det var inte solklart att det skulle kosta pengar och därför kände jag mig lurad när det framgick (aldrig verbalt) på kvittot att dessa 30 sekunder kostat 150 kr.

Jag skulle naturligtvis sagt att jag kände mig lurad där och då istället för att sitta här på forumet och gnälla som en bitch men det är en annan sak. ;)

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: Blir så trött.

Post by dtb » 10 Sep 2010 07:09

Rokkoko wrote:
dtb wrote:gick till en herrfrisör härom veckan för att klippa mig. valde just den frisören då jag trodde att den inte skulle vara så dyr. inget flash eller lull lull, så jag trodde verkligen att det var 150-250 kr det rörde sig om.
efter 30 min i stolen så skulle jag betala. gissa om min förvåning då jag fick punga upp med 480 svenska riksdaler.
dyraste jag varit med om. men håret såg bra ut så det var bara att le och betala.
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf= ... 5rklippare&" onclick="window.open(this.href);return false;
tack!

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Blir så trött.

Post by ArvidSvensson » 10 Sep 2010 07:26

klasolsson wrote:Köpte min rörkap för typ 70kr och nu kan jag kapa hur många rör jag vill!
Jag köpte en rörkap på classe, kanske var det 70kr jag minns inte. Den kapade inte runt om utan den envisades med att skära röret som en serpentin. Påminnelse till mig själv: köp aldrig verktyg på classe!

Och nu ett motsägeslefullt köptips:
Köp classes 14-15 lednyckel! 70kr. Den är så pass tunnväggig att den får plats i campas vevpartier (vevarmsbulten alltså).

Post Reply