VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Posted: 07 Dec 2014 17:07
Lerigt värre idag på cyclocross-DM i Stockholm. Lika jobbigt som lerigt va de också!
Alltså, hur gör du rent den där skiten efteråt? plockar du isär allt? Jag går och småsurar en hel dag efter en regnig tur till jobbet just för att jag tycker det är sååå tråkigt att vårda!! (cyklar i stan och inte i lervälling)klasolsson wrote:
Lerigt värre idag på cyclocross-DM i Stockholm. Lika jobbigt som lerigt va de också!
s.k. old school style vilket var korrekt körställning på slutet av 80-talet och början av 90-talet. Ofast mest dropp på de mtb som kördes av lvg cyklister vilket majoriteten var.Naugas wrote:Coolt! Ser ut att vara en ganska liten ram, styret hamnar så lågt. Men han ville väl sitta som på landsvägscykeln antar jag.
Jag har och har haft ett gäng mtb:s från tidigt 90tal. Mest Miyata förstås.abacaxi wrote:^ Det måste väl fortfarande vara bättre så länge det inte är för tekniskt?
@abacaci Fungerar även när det är ¨mycket tekniskt¨ fast självklart är moderna cyklar bättre på många sätt och är bättre/lättare att hantera på utpräglade tekiska banor än en stel MB 0. Är dock som Andreas säger mycket snabba på grus eller asfalt. Jag kör lika fort med en 26'a på grus eller asfalt som en 29'a. Ibland snabbare med 26'an pga av den utsträckta lägre körställningen (även hjulen gör sitt). @Andreas stämmer att Pedersen var ansvarig hos Bridgestone. MB 0 tillverkades i 2000 ex Bernts är nr 1412 Lätta ramar men var lite ömtåliga och kunde spricka och fick även bucklor lätt. Bernts var lagad en gång i tiden vid diagonalröret efter en smäll men är för övrigt ok skick och rak. Han ska ha den nu till vinterträningscykel med skärmar och dubbdäck. Det är även så jag tränar när det för mycket snö för terrängkörning. Dels bra för åkstyrkan att köra med dubb.AndreasVH wrote:Jag har och har haft ett gäng mtb:s från tidigt 90tal. Mest Miyata förstås.abacaxi wrote:^ Det måste väl fortfarande vara bättre så länge det inte är för tekniskt?
Jag gillar de hojarna som fan just för sittställningen vilket gör dem perfekta som vinter-/grus-/pendlarbombare.
För övrigt är ju en MB-0 rena rama drömhojen. Har för mig att den byggdes i 2000 ex.
@Ronny:
Var det Grant Pedersen som styrde och ställde hos Bridgestone på den tiden?
alltid utan straps också!klasolsson wrote:
Såg denna imorse på Birger Jarlsgatan.
han arbetar på ett företag vi kör åtkarlarson wrote:brukar se den ibland rulla till vad jag trott varit jobbet på Torsgatan, där den alltid tas upp....