VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Post by eodd » 22 Sep 2008 07:23

Kneecap wrote:
syra wrote:radiodept: det finns inga velodromer i svea rike, detdär är en ghettodrom. förmodligen bara en sned asfaltsbit.


peace out! / skidmaster spliff!
De facto så är det ju en hel rundbana.. Väldigt ghetto dock.. Misstänker nån testbana för trelleborgsdäck..

http://kartor.eniro.se/query?&what=map_ ... tq=0&pis=0
Fan vet om det inte är en "riktig" velodrome? Ligger mellan en skola och en idrottsanlägning. Rätt långt ifrån trelleborgsfabriken. Najs är den i allafall.

hejdå

Post by hejdå » 22 Sep 2008 07:40

eodd wrote:
Kneecap wrote:
syra wrote:radiodept: det finns inga velodromer i svea rike, detdär är en ghettodrom. förmodligen bara en sned asfaltsbit.


peace out! / skidmaster spliff!
De facto så är det ju en hel rundbana.. Väldigt ghetto dock.. Misstänker nån testbana för trelleborgsdäck..

http://kartor.eniro.se/query?&what=map_ ... tq=0&pis=0
Fan vet om det inte är en "riktig" velodrome? Ligger mellan en skola och en idrottsanlägning. Rätt långt ifrån trelleborgsfabriken. Najs är den i allafall.
Det är en riktig velodrom, CKRM (cykel klubben röda möllan) har mer info på sin blogg...

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Post by eodd » 22 Sep 2008 09:17

SimonBusk wrote:
eodd wrote:
Kneecap wrote:
syra wrote:radiodept: det finns inga velodromer i svea rike, detdär är en ghettodrom. förmodligen bara en sned asfaltsbit.


peace out! / skidmaster spliff!
De facto så är det ju en hel rundbana.. Väldigt ghetto dock.. Misstänker nån testbana för trelleborgsdäck..

http://kartor.eniro.se/query?&what=map_ ... tq=0&pis=0
Fan vet om det inte är en "riktig" velodrome? Ligger mellan en skola och en idrottsanlägning. Rätt långt ifrån trelleborgsfabriken. Najs är den i allafall.
Det är en riktig velodrom, CKRM (cykel klubben röda möllan) har mer info på sin blogg...
http://www.trelleborgsallehanda.se/apps ... 87943/1301

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 22 Sep 2008 09:58

Är det någon som vet hur lång banan är?

edit: Ok hittade svaret själv:

Trelleborgs velodroms innerkant är 160 meter. I tävlingssammanhang måste omkretsen vara 250 meter.

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Post by Kneecap » 22 Sep 2008 10:07

Fan vad jag älskar att ha fel när det är åt rätt håll.. :D

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Post by eodd » 22 Sep 2008 10:45

Kneecap wrote:Fan vad jag älskar att ha fel när det är åt rätt håll.. :D
:D

syra
Posts: 36
Joined: 17 Sep 2008 15:42

Post by syra » 22 Sep 2008 12:16

detdär var ju riktigt roligt!

160 meters velodrom är ju som klippt och skuren för oss vrak som absolut inte ligger på 250m nivån med den sjuka lutningen i kurvan.

jag tycker vi styr upp en tävling nästa sommar med alla från fixedgear.se... öl, snus och ghettodrom, sen dra till danmark och köpa mer, billig mellanöl. :D

hejdå

Post by hejdå » 22 Sep 2008 12:33

syra wrote:detdär var ju riktigt roligt!

160 meters velodrom är ju som klippt och skuren för oss vrak som absolut inte ligger på 250m nivån med den sjuka lutningen i kurvan.

jag tycker vi styr upp en tävling nästa sommar med alla från fixedgear.se... öl, snus och ghettodrom, sen dra till danmark och köpa mer, billig mellanöl. :D
wöööörd! jag är med dig broder! eller jag är inte med på snuset då jag har klarat mig utan nikotin sedan i torsdags! Men folköl, ghettodrom, danmark och hela fixedgear.se låter som en dröm!

wenzlaff
Posts: 14
Joined: 18 Aug 2008 16:00
Location: Helsingborg
Contact:

Post by wenzlaff » 22 Sep 2008 12:42

Count me in!

ja bor i helsingborg och har funderat på att åka ner någon gång, men har blivit avskräckt pga att de sägs kräva en hel del städning innan den är cykel redo. men är man >10 pers lär de inte vara ett problem!

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Post by Kneecap » 22 Sep 2008 12:54

Det känns som att Pista Malmoe har ett uppdrag!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 22 Sep 2008 12:59

Hoppas det blir av för det låter skitkul! Banan är ju iallafall längre än ghettodromen i Göteborg som man verkar ta sig runt på ett halvt trampvarv. :D

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Post by eodd » 22 Sep 2008 15:04

Det är ingen som är på en spontansamling till helgen vid ghettodromen?

syra
Posts: 36
Joined: 17 Sep 2008 15:42

Post by syra » 22 Sep 2008 15:19

om ni snabbflyttar den till örebrotrakten så visst. :cry:

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Post by NKDMS » 22 Sep 2008 15:23

eodd wrote:Det är ingen som är på en spontansamling till helgen vid ghettodromen?
Ok, jag måste bara se så jag hänger med.
Det finns en Ghettodrom i Trelleborg, som faktiskt byggdes som velodrom.

Sen finns det en Ghettodrom i GBG som inte är en velodrom men som kan användas som det om man har lite fantasi.
Stämmer detta?

User avatar
Jonatan S
Posts: 567
Joined: 02 Apr 2008 12:54
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonatan S » 22 Sep 2008 15:35

NKDMS wrote:
eodd wrote:Det är ingen som är på en spontansamling till helgen vid ghettodromen?
Ok, jag måste bara se så jag hänger med.
Det finns en Ghettodrom i Trelleborg, som faktiskt byggdes som velodrom.

Sen finns det en Ghettodrom i GBG som inte är en velodrom men som kan användas som det om man har lite fantasi.
Stämmer detta?
Jo, det stämmer. Fast vi kallar våran för Gôttodromen. :D

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Post by NKDMS » 22 Sep 2008 15:41

Jonatan S wrote:
Jo, det stämmer. Fast vi kallar våran för Gôttodromen. :D
Gött! då hajjar jag. :)

hejdå

Post by hejdå » 22 Sep 2008 16:12

NKDMS wrote:
Jonatan S wrote:
Jo, det stämmer. Fast vi kallar våran för Gôttodromen. :D
Gött! då hajjar jag. :)
ghettodrom har väl precis myntats som uttryck för "rund asfaltsplätt med någorlunda doserade kurvor med varierande underlag och kvallité" för att en ghettodrom verkligen skall kunna kallas en ghettodrom så skall krossat glas ligga i ghettodromen och du skall tingas använda en peasava-kvast för att kunna cykla i den...

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Post by NKDMS » 23 Sep 2008 08:39

SimonBusk wrote:
NKDMS wrote:
Jonatan S wrote:
Jo, det stämmer. Fast vi kallar våran för Gôttodromen. :D
Gött! då hajjar jag. :)
ghettodrom har väl precis myntats som uttryck för "rund asfaltsplätt med någorlunda doserade kurvor med varierande underlag och kvallité" för att en ghettodrom verkligen skall kunna kallas en ghettodrom så skall krossat glas ligga i ghettodromen och du skall tingas använda en peasava-kvast för att kunna cykla i den...
Jo, jag hajjar att det inte går att slå upp Ghettodrom i SAOL, jag är bara så glad att man slipper säga "det inte finns några velodromer i sverige" det finns ju faktiskt en.
Sen kanske den inte skulle få NJS stämpel, men endå.
Det lät ju lite oroväckande när man läste tidningsartikel, lät som att framtiden var oviss eftersom marken var såld.
Vi får helt enkelt ockupera den om de försöker riva.

bengterik
Posts: 194
Joined: 06 Nov 2007 21:09
Location: STHLM

Post by bengterik » 21 Oct 2008 20:18

Image

två hårda bikers från söndagens tur

User avatar
dan
Posts: 186
Joined: 26 Dec 2007 10:01

Post by dan » 21 Oct 2008 22:47

Nu vet jag inte ifall det är samma "regler" här som på Happymtb. Dvs, att man inte får lägga flera bilder i samma post. Men jag håller tummarna och spammar lite växlat. Det börjar vara så pass mycket växlat här på senaste tiden, så just den grejen lär inte vara några problem.

Startade dagen med en härlig uppvaskning av platshästen på balkongen:

Image

Image

Image

Image

Efter detta var det dags för att cykla lite Spanska berg, likt dagen innan(observera snittet):

Image
Amores bicis!

Post Reply