VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Ronny » 27 May 2010 18:07

Jonatan S wrote:
Bompet wrote:Från bilaga i dagens Göteborgs-Posten:
Göteborgs Stads Fastighetskontor vill berätta om hur fint det är att cykla i göteborg...
[img]cyklar%20i%20kostym[/img]
...med tempobåge och kostym. Hur tänkte dom här egentligen?
Jag störde mig mest på styrstammen och snabbkopplingen.
Här kan ni också köpa den fina bilden:
http://www.istockphoto.com/stock-photo- ... a-suit.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Kostymdåren kör även på en liten udda utväxling kombination...
Мясо это убийство

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Ronny » 27 May 2010 18:12

ArvidSvensson wrote:
chrobin wrote:Ingen tandem.

Image
Om jag inte minns fel har Ronny en teknisk ritning på det bygget. Kör du fullt ut med "righty-gaffel", skitsmal vevhylsa och avsågad sadelspets? Stenhård hoj!
Jo det har jag fast det är Mosers version som jag nu ser är allt bra mer extrem i vinklarna. Hoppas plåga Tegnér att bygga 2st.
Lite mått finns här på fotot.
Image
Мясо это убийство

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Ronny » 27 May 2010 18:34

FSS wrote:Är snabbkopplingen öppen? :o
Undrar just om Indurain upplyste henne om det :)
Мясо это убийство

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Indurain » 27 May 2010 18:57

Ronny wrote:Undrar just om Indurain upplyste henne om det :)
Fan, fan, det missade jag!, blicken var vid tillfället låst ungefär i sadelhöjd :wink:
Rule #242 - More is good ... all is better.

chrobin

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by chrobin » 27 May 2010 19:07

in action

Image

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Jonatan F » 27 May 2010 19:10

Den perfekta café/hipsterhojjen! Go for it Chrobin! :)
Har man inget projekt har man inget liv :)

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Fredde » 27 May 2010 19:29

jakobb wrote: fan fredde får jag köpa din cannondale för 6 från ebay?
Nej, "då ska alla ha"! :)

:)

/Fredde

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Ronny » 27 May 2010 20:44

chrobin wrote:in action

Image
Jag ska lägga upp video så alla får se Moser när han dels tränar landsväg på denna cykel.
Мясо это убийство

Hoffen
Posts: 217
Joined: 27 Aug 2008 13:49
Location: Umeå

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Hoffen » 27 May 2010 22:32

Hur är man funtad om man cyklar ikapp och smygfotar främmande tjejers rumpor?
...eller är det något skämt som jag är för trött för att förstå?

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Ronny » 28 May 2010 07:42

Kan inte chrobin slänga ihop en sånhäringa? Arvid kan vara testhamster :)
Image
Мясо это убийство

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by 48/16 magnus » 28 May 2010 15:28

Hoffen wrote:Hur är man funtad om man cyklar ikapp och smygfotar främmande tjejers rumpor?
Det är en bra fråga, Indurain har postat sina privata fluktarbilder på forumet förut.

User avatar
pistolpete
Posts: 459
Joined: 05 Jan 2009 21:41
Location: Stockholm

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by pistolpete » 28 May 2010 22:30

48/16 magnus wrote:
Hoffen wrote:Hur är man funtad om man cyklar ikapp och smygfotar främmande tjejers rumpor?
Det är en bra fråga, Indurain har postat sina privata fluktarbilder på forumet förut.

Jag gillar Indurain!!

Hoffen
Posts: 217
Joined: 27 Aug 2008 13:49
Location: Umeå

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Hoffen » 29 May 2010 10:36

pistolpete wrote:
48/16 magnus wrote:
Hoffen wrote:Hur är man funtad om man cyklar ikapp och smygfotar främmande tjejers rumpor?
Det är en bra fråga, Indurain har postat sina privata fluktarbilder på forumet förut.
Jag gillar Indurain!!
Det handlar ju inte om att man ska vara för eller emot Indurain. Jag gillar verkligen hans cyklar och cykelbilder. Men just det här beteendet är faktiskt totalt oacceptabelt. Det måste väl du också hålla med om?

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Indurain » 29 May 2010 11:44

Riktigt frisk i huvudet är man väl inte, men på allmän plats får man i princip ta kort på vad som helst, det är fotografens etik/moral som sätter gränserna, just mina moralparametrar är väldigt generösa.
Rule #242 - More is good ... all is better.

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by boon » 29 May 2010 11:49

Det sjuka är att det handlar om var fotografen står och inte personen som blir fotad.
Mao kan man i princip fota folk genom deras fönster och kan fortfarande publisera dom så länge man stått på allmän plats.

* Dessa regler gällde iaf för typ 1.5 år sedan, dom kan ha ändrats, isf glöm vad jag skrev...
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Jonis! » 29 May 2010 13:30

boon wrote:Det sjuka är att det handlar om var fotografen står och inte personen som blir fotad.
Mao kan man i princip fota folk genom deras fönster och kan fortfarande publisera dom så länge man stått på allmän plats.

* Dessa regler gällde iaf för typ 1.5 år sedan, dom kan ha ändrats, isf glöm vad jag skrev...
såvitt jag vet är det så fortfarande, "tumregeln" är väl typ, "får jag käka glass här, får jag fota här". Allmänplats eller "egen mark" typ, således är det helt ok att fota folk från sitt fönster också, som sagt är det mest moralen som sätter stopp.. Sen kan man säkert tvingas ta ner bilder om de är för kränkande natur :D

För bilder som ska användas i reklam etc. gäller väl helt andra regler?
sökes: nervex bangaffel.

User avatar
carlm
Posts: 360
Joined: 13 Aug 2008 22:51
Location: Göteborg

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by carlm » 29 May 2010 13:34

Jonis! wrote:
boon wrote:Det sjuka är att det handlar om var fotografen står och inte personen som blir fotad.
Mao kan man i princip fota folk genom deras fönster och kan fortfarande publisera dom så länge man stått på allmän plats.

* Dessa regler gällde iaf för typ 1.5 år sedan, dom kan ha ändrats, isf glöm vad jag skrev...
såvitt jag vet är det så fortfarande, "tumregeln" är väl typ, "får jag käka glass här, får jag fota här". Allmänplats eller "egen mark" typ, således är det helt ok att fota folk från sitt fönster också, som sagt är det mest moralen som sätter stopp.. Sen kan man säkert tvingas ta ner bilder om de är för kränkande natur :D

För bilder som ska användas i reklam etc. gäller väl helt andra regler?
Som jag minns så är det såhär:
Tjänar man pengar på bilderna så måste eventuella personer som finns med på bilden frågas om lov. Dock är det samma sak där, tar man bara bort efter en tillsägning så är det lugnt.

Hoffen
Posts: 217
Joined: 27 Aug 2008 13:49
Location: Umeå

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Hoffen » 29 May 2010 13:43

Indurain wrote:Riktigt frisk i huvudet är man väl inte, men på allmän plats får man i princip ta kort på vad som helst, det är fotografens etik/moral som sätter gränserna, just mina moralparametrar är väldigt generösa.
Men om vi skiter i det juridiska en stund. Bryr du dig inte om vad tjejen i fråga skulle tycka om hon såg att du lagt upp en sådan här bild på henne? Och bryr du dig inte om hur det får dig att framstå?

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by 48/16 magnus » 29 May 2010 14:54

"etik/moral"!? Undrar om någon är så pryd att men tycker att någon bild i den här tråden är moraliskt stötande?
För mig handlar det mer om kontext, På ett cykelforum nästan bara killar tycker jag att fluktarbilder känns aningens cheesy.

Jag gillar flera fotografer som brukar anklagas för att vara omoraliska Tex Andreas Serrano, Helmut Newton, Terry Richardson, Sally Mann, Nan Goldin, mfl och i fel sammanhang kan det bli lite konstigt. :wink:

/M

User avatar
Nhim
Posts: 61
Joined: 15 May 2009 19:16
Location: Malmö
Contact:

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Nhim » 29 May 2010 15:12

Hoffen wrote:Men just det här beteendet är faktiskt totalt oacceptabelt. Det måste väl du också hålla med om?
Är vi igång och pekar finger nu igen? Jag har svårt att förstå varför vi måste upplysa (eller rättare sagt förkunna för) herr Indurain att hans beteende inte accepteras?

Jag tycker absolut att man är lite knäpp om man cyklar ikapp ngn för att fota dess bak, men Indurain verkar ganska medveten om sin (-es-) förvirring! Jag är själv rätt knäpp på olika sätt och vem är jag att dömma någons sexualitet/gubbsjukhet så länge ingen tar skada? (Jag hoppas att bilden togs diskret och inte under högljutt flåsande och frustande).
Oavsett om jag/Hoffen/beteendepolisen tycker det är skruvat eller ej så är det väl rätt harmlöst?
Hoffen wrote:...Bryr du dig inte om vad tjejen i fråga skulle tycka om hon såg att du lagt upp en sådan här bild på henne?
Personen i fråga hängs varken ut med namn eller identifieras på något sätt. Den är lite mer utlämnande än Indurains senaste "snygg ram"-bild, men fortfarande tämligen anonym. Jag har inte riktigt koll på vad det är för kick man får av att ta/lägga upp snuskgubbe-bilder men åter igen; vem är jag att dömma?
Hoffen wrote:Och bryr du dig inte om hur det får dig att framstå?
Vore det inte skönt om folk inte brydde sig så mycket om hur de framstod?

Post Reply