VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Klockan var 21:00 och utanför Punch Cycle i Asakusa satt det ett gäng och drack öl och väntade på att butiken skulle öppna.
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
http://en.wikipedia.org/wiki/Biopacedimman wrote:hur funkar det där? ser ut som drevet är äggformat?
eller sök på biopace
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Men drevet på bilden är väl inte biopace...Jag har för mej, rätta mej gärna om jag har fel, att biopace dreven är som tjockast/bredast vid vevarmarna, medans traditionella elliptiska drev är tjockast/bredast ett kvarts varv från vevarmarna.http://en.wikipedia.org/wiki/Biopace
eller sök på biopace
Biopace är väl mest designade för att ge en så följsam pedalcirkel som möjligt. Att motverka "döda zoner". Elliptiska drev däremot är gjorda för att få "högre växel" när vevarna är horisontella (då man kan applicera mer kraft i horisontal läget) och "lägre växel" när vevarna är vertikala (då man kan applicera mindre kraft i vertikal läget)
Eller...?
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Det stämmer nog det, nu när jag kollade på bilden igen.Bompet wrote:Men drevet på bilden är väl inte biopace...Jag har för mej, rätta mej gärna om jag har fel, att biopace dreven är som tjockast/bredast vid vevarmarna, medans traditionella elliptiska drev är tjockast/bredast ett kvarts varv från vevarmarna.http://en.wikipedia.org/wiki/Biopace
eller sök på biopace
Biopace är väl mest designade för att ge en så följsam pedalcirkel som möjligt. Att motverka "döda zoner". Elliptiska drev däremot är gjorda för att få "högre växel" när vevarna är horisontella (då man kan applicera mer kraft i horisontal läget) och "lägre växel" när vevarna är vertikala (då man kan applicera mindre kraft i vertikal läget)
Eller...?
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
tack för svarfylliam wrote:Det stämmer nog det, nu när jag kollade på bilden igen.Bompet wrote:Men drevet på bilden är väl inte biopace...Jag har för mej, rätta mej gärna om jag har fel, att biopace dreven är som tjockast/bredast vid vevarmarna, medans traditionella elliptiska drev är tjockast/bredast ett kvarts varv från vevarmarna.http://en.wikipedia.org/wiki/Biopace
eller sök på biopace
Biopace är väl mest designade för att ge en så följsam pedalcirkel som möjligt. Att motverka "döda zoner". Elliptiska drev däremot är gjorda för att få "högre växel" när vevarna är horisontella (då man kan applicera mer kraft i horisontal läget) och "lägre växel" när vevarna är vertikala (då man kan applicera mindre kraft i vertikal läget)
Eller...?
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
japp stämmer. det motverkar sk 'döda punkter' i pedalvarvet. ytterliggare ett hjälpmedel är att man kan även få ut mer effekt med en sådan klinga. ROTOR BIKES heter företag som tillverkar klingorna. THM Clavicula heter företaget som tillverkar vevarmarna. TUNE gör klingbultarna.. Mycket brutal dyr och lätt combo. Jag gillar även att han tagit bort loggorna på grejerna för att köra svart/rött endast.dimman wrote:tack för svarfylliam wrote:Det stämmer nog det, nu när jag kollade på bilden igen.Bompet wrote:Men drevet på bilden är väl inte biopace...Jag har för mej, rätta mej gärna om jag har fel, att biopace dreven är som tjockast/bredast vid vevarmarna, medans traditionella elliptiska drev är tjockast/bredast ett kvarts varv från vevarmarna.http://en.wikipedia.org/wiki/Biopace
eller sök på biopace
Biopace är väl mest designade för att ge en så följsam pedalcirkel som möjligt. Att motverka "döda zoner". Elliptiska drev däremot är gjorda för att få "högre växel" när vevarna är horisontella (då man kan applicera mer kraft i horisontal läget) och "lägre växel" när vevarna är vertikala (då man kan applicera mindre kraft i vertikal läget)
Eller...?
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Grym setup, står det något om vikten på grejorna?euskadi wrote:[img]carbon_porn[/img]
[img]Flämt![/img]
första gången jag postar i denna tråd så det blir 2 bilder.... hoppas det är OK ändå
Detta är iaf uppe bland topp 5 av saker jag blivit chockad av i cykelväg.
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
hyffsat lätt hoj (sub 5kg) med växlar å allt på plats. Ny dag, ny bild.scand wrote:Grym setup, står det något om vikten på grejorna?euskadi wrote:
första gången jag postar i denna tråd så det blir 2 bilder.... hoppas det är OK ändå
Detta är iaf uppe bland topp 5 av saker jag blivit chockad av i cykelväg.
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Nu saknas bara vikterna sen är den UCI-godkänd?euskadi wrote:hyffsat lätt hoj (sub 5kg) med växlar å allt på plats. Ny dag, ny bild.scand wrote:Grym setup, står det något om vikten på grejorna?euskadi wrote:
första gången jag postar i denna tråd så det blir 2 bilder.... hoppas det är OK ändå
Detta är iaf uppe bland topp 5 av saker jag blivit chockad av i cykelväg.
Eller hur är det med den saken?
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Något för alla Jelly Belly älskare.
Jelly Belly Pro cycling team
Jelly Belly Pro cycling team
--------->>><<<<--------------
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Är det en Stratos som skymtar under bubbelplasten?!
--------->>><<<<--------------
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
yep. Lite kantstött men annars fin. Nu ska jag bara lyckas få hem denAndye wrote:Är det en Stratos som skymtar under bubbelplasten?!
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Grattis!kajli wrote:yep. Lite kantstött men annars fin. Nu ska jag bara lyckas få hem denAndye wrote:Är det en Stratos som skymtar under bubbelplasten?!
Jag tog hem min ram på flyget som sporting goods och behövde inte betala något extra alls. Flög med BA men även fler bolag borde ha detta då det är många som flyger med golfväskor.
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Tackar!Sönke wrote:Grattis!kajli wrote:yep. Lite kantstött men annars fin. Nu ska jag bara lyckas få hem denAndye wrote:Är det en Stratos som skymtar under bubbelplasten?!
Jag tog hem min ram på flyget som sporting goods och behövde inte betala något extra alls. Flög med BA men även fler bolag borde ha detta då det är många som flyger med golfväskor.
Jag kommer in till Odd number med den senare så jag kan få hjälp att hitta delar till den
Jo, jag flyger med SAS så det borde gå bra, men gratis blir det nog inte.
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Äntligen kom vi igång med rep av flatten..
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Trevligt!kajli wrote:
Tackar!
Jag kommer in till Odd number med den senare så jag kan få hjälp att hitta delar till den
Jo, jag flyger med SAS så det borde gå bra, men gratis blir det nog inte.
Nu när jag flög till/från USA så stoppade jag ner kompletta cykeln (hjulen på sidan) i en väska från Biltema som jag fått låna av Sönke. Jag vet inte om det var en dedikerad cykelväska eller ej. Hur som helst så nämnde jag inget om cykel när jag checkade in, behövde inte betala en endaste riksdal. Så köp en stor väska och släng ner den där och le lite vid incheckning. GDSGD som en bekant brukade skriva på sina deklarationer.
Cogs 'n Kegs
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Hittade dem på http://www.pedalconsumption.com/files/c ... -2009.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hoppas de inte varit uppe!
hoppas de inte varit uppe!
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Små hjul. Billiga är dom också. Cirkus 50 spänn.
Biffigt riktställ.
Dåligt bygge. Solekrat bak och toktung växel till att börja med.
Tjusigt förpackade däck och färgglada fälgar.
Fem är alltid coolt.